آخرین جزئیات طرح کالابرگ و حذف یارانه نقدی / هرمزگان، استان آزمایشی اجرای کالابرگ؟

کد خبر: 1188274

بر اساس اعلام مسئولان دولت و مجلس، استان هرمزگان به عنوان نخستین استان اجرای طرح کالابرگ الکترونیک انتخاب شده است.

آخرین جزئیات طرح کالابرگ و حذف یارانه نقدی / هرمزگان، استان آزمایشی اجرای کالابرگ؟

چند روز قبل سخنگوی اقتصادی دولت درباره اعلام کرده بود؛ به محض اینکه این طرح به طور آزمایشی برای کل مردم یکی از استانهای جنوبی کشور با موفقیت اجرا شود، می توان برای کل کشور نیز آن را تعمیم داد.

خاندوزی با تاکید بر اینکه این طرح مشکلی از نظر تامین منابع ندارد، خاطر نشان کرد: منابع آن از طریق نظام یارانه که ماهانه 28 هزار میلیارد تومان است، تامین مالی می شود.  نظام کالابرگ الکترونیکی مشکلی در زمینه تامین مالی ندارد اما چون نظام پرداخت یارانه برای جمعیت زیادی از مردم متاثر می کند، لازم بود دولت درباره آماده بودن زیرساخت فنی آن مطمئن شود که تغییر مدیریت در وزارت کار قدری در بهره برداری این پروژه تاخیر انداخت.

در همین خصوص  روز گذشته دهنوی عضو هیات رئیسه مجلس با اشاره به اینکه، ماه‌ها است که مجلس، اجرای طرح کالا برگ را به دولت تکلیف کرده است، گفت:  با پیگیری دکتر قالیباف رئیس مجلس، روز سه شنبه جلسه‌ای برای بررسی فنی زیرساخت ‌این طرح در سازمان برنامه و بودجه برگزار شد. اکنون دیگر تمامی کارشناسان و تیم‌های فنی اذعان دارند که زیرساخت‌ها و لوازم فنی طرح تکمیل شده است و این طرح، هفته‌های آینده در استان هرمزگان به صورت آزمایشی اجرا خواهد شد.

برای مجلس مهم است که یارانه اعطایی به مردم در طول زمان بر اثر تورم، ناچیز نشود، البته حق هر شخص است که بین دریافت نقدی یا کالایی یارانه‌ها انتخاب کند.

در همین خصوص احسان خاندوزی وزیر اقتصاد در پاسخ سوال خبرنگار تسنیم در مورد جزییات شیوه اجرای آزمایشی طرح کالابرگ الکترونیک گفت: این موضوع در حوزه وزارت کار است و این وزارتخانه به سبب مسئولیتی که در حوزه اجرا دارد می‌تواند پاسخگو باشد.

تسنیم

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها