افزایش نجومی قیمت پیاز /فروش پیاز قرمز بالاتر از این گرانفروشی است

کد خبر: 1194091

معاون توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: فروش پیاز درجه یک قرمز با قیمتی بالاتر از هر کیلوگرم ۲۵ هزار تومان در بازار تخلف است.

افزایش نجومی قیمت پیاز /فروش پیاز قرمز بالاتر از این گرانفروشی است

علی رحم کریمی در خصوص قیمت پیاز اظهار کرد: به دلیل اینکه در تغییر فصل قرار داریم و فقط در استان‌های محدودی پیاز برداشت می‌شود، تا حدودی شاهد افزایش قیمت پیاز در بازار خوزستان هستیم.

وی افزود: در حال حاضر بخش عمده‌ای از نیاز بازار استان‌ها به پیاز از طریق توزیع پیازی که از قبل برداشت شده است تامین می‌شود.

معاون توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: با توجه به شرایطی که در بازار وجود دارد، قیمت پیاز قرمز افزایش داشته است و پیاز سفید و زرد نیز تحت تاثیر افزایش قیمت پیاز قرمز، افزایش قیمت داشته‌اند.

کریمی عنوان کرد: قیمت هر کیلوگرم پیاز قرمز درجه یک باید ۲۵ تا ۲۶ هزار تومان باشد و فروش این محصول با قیمت بالاتر تخلف است و با متخلفان در این زمینه برخورد خواهد شد.

وی با بیان اینکه اکنون در شرایط کاهش عرضه پیاز قرار داریم، ادامه داد: چندین گروه بازرسی برای نظارت بر بازار پیاز فعال شده تا قیمت پیاز در ۲۵ تا ۲۶ هزار تومان باشد و بالاتر از این نرود.

معاون توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: در نظر گرفتن قیمت دستوری برای پیاز می‌تواند در بحث تامین این محصول در بازار مشکلاتی ایجاد کند و از این رو باید قیمت پیاز براساس عرضه و تقاضا باشد تا مشکلی در تامین این محصول وجود نداشته باشد.

قیمت پیاز در طول هفته گذشته در اهواز به کیلویی حدود ۳۰ هزار تومان رسیده بود.

ایسنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها