طرح جدید دولت برای تولید مرغ در ۶ استان

کد خبر: 1195411

وزیر جهادکشاورزی با بیان اینکه شرکت پشتیبانی دام دیگر مرغی از مرغداران نمی‌خرد و اتحادیه‌ها برای این کار اقدام کنند از هوشمندسازی زنجیره‌سازی تولید مرغ در شش استان کشور خبرداد.

طرح جدید دولت برای تولید مرغ در ۶ استان

وزیر جهادکشاورزی با بیان اینکه شرکت پشتیبانی دام دیگر مرغی از مرغداران نمی‌خرد و اتحادیه‌ها برای این کار اقدام کنند از هوشمندسازی زنجیره‌سازی تولید مرغ در شش استان کشور خبرداد.

سیدجواد ساداتی‌نژاد صبح امروز در بدو ورود به استان گلستان در دیدار با آیت الله نورمفیدی نماینده ولی فقیه در گلستان و دیگر مسئولان گلستانی اظهار داشت: کشاورزی قراردادی مدرن‌ترین روش برای حمایت از کشاورزان است و فاز دوم این طرح در گندم اجرایی شد و ان شاءالله آثار این طرح را خواهیم دید.

وی با بیان اینکه کشت قراردادی از اولویت‌های وزارت جهاد کشاورزی است، افزود: تاکنون بیش از 800 هزار هکتار کشت قراردادی در کشور اجرایی شده است. در آغاز اجرای این طرح هستیم و احتمالا دارای نواقصی باشد اما تا پایان سال بعد به اهداف مورد نظر خود در میزان کشت می‌رسیم.

وزیر جهادکشاورزی گفت: استان گلستان امسال رتبه نخست کشت قراردادی در کشور را کسب کرد.

ساداتی‌نژاد  با اشاره به اینکه شرکت پشتیبانی دام دیگر مرغی از مرغداران نخواهد خرید، گفت: اتحادیه‌ها باید برای این کار اقدام کنند و اگر اتحادیه ضرری کردند ما مابه التفاوت را پرداخت می‌کنیم. این پیشنهاد خود اتحادیه بوده و ما اجرای آن را آغاز کردیم.

وزیر جهادکشاورزی اظهارداشت: هوشمندسازی زنجیره‌سازی تولید مرغ فعلا در 6 استان کشور آغاز شده و در این راستا باید بدانیم ماشین تولید مرغ از مبدا کجا بود و به کجا رفت و این امر سبب حذف دلال‌ها می‌شود. هوشمندسازی در طیور نیز آغاز  شده و در صورت موفقیت درباره گوشت قرمز هم اجرایی می‌کنیم.

ساداتی‌نژاد  اظهار کرد: 25 هزار هکتار گلخانه در کشور داریم و این میزان باید با هدف صرفه جویی آب در بخش سبزی و صیفی‌جات به 150 هزار هکتار برسد. تا پایان دولت باید همه زمین‌های کشاورزی دارای سند شوند و  سرعت صدور سند در استان گلستان باید بیشتر شود.

کاهش سطح زیر کشت پنبه به کشاورزان استان گلستان خسارت زده است

در این مراسم نماینده ولی فقیه در گلستان و امام جمعه گرگان گفت: استان گلستان در گذشته سرزمین طلای سفید بود و 200 هزار هکتار کشت پنبه داشتیم و اکنون به 20 هزار هکتار رسیده است و به اقتصاد کشاورزان خسارت وارد شده است.

آیت الله سیدکاظم نورمفیدی  با اشاره به شرایط کشاورزان استان اظهارداشت: گلایه کشاورزان این است که قیمت محصولات همگام با گرانی‌ها افزایش نیافته است.

نماینده ولی فقیه در گلستان با اشاره به وضعیت نامناسب دامداران، اظهار کرد: دامداران در حال فروش دام هستند و این یکی از مشکلات ما است.

نورمفیدی گفت: بخشی از کشاورزی دست خداست اما بخشی در دست ماست، باید برای خاک و آب برنامه داشته باشیم، ما در زمینه آب فقیر هستیم.

وی با انتقاد از واگذاری زمین‌های مرکز تحقیقات و تولید بذر در گنبدکاووس به امر خانه‌سازی، اظهار کرد: این مرکز تامین‌کننده بذر استان گلستان و کشور بود.

علی محمد زنگانه استاندار گلستان هم در این جلسه گفت: سه هزار و 800 میلیارد تومان مصوبه در سفر رئیس جمهور برای بخش کشاورزی بوده است. اولویت ما اجرای مصوبات سفر مانند زهکشی، لایروبی، توسعه مزرعه میگو، زهکشی، سیستم نوین آبیاری است./تسنیم

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها