کاهش ۱۲ هزار واحدی شاخص بورس

کد خبر: 1196621

شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات امروز (چهارشنبه، ۱۴ دی‌ماه) با ۱۲ هزار و ۱۹۶ واحد کاهش در ارتفاع یک میلیون و ۵۷۹ هزار واحدی ایستاد.

کاهش ۱۲ هزار واحدی شاخص بورس

شاخص هم‌وزن با ۲ هزار و ۲۱۷ واحد کاهش به ۴۷۳ هزار و ۱۹۹ واحد و شاخص قیمت با یک هزار و ۳۱۹ واحد افت به ۲۸۱ هزار و ۵۷۹ واحد رسید.

شاخص بازار اول، ۱۰ هزار و ۱۶۴ واحد و شاخص بازار دوم، ۲۰ هزار و ۷۵۴ واحد کاهش را ثبت کردند.امروز در معاملات بورس تهران، بیش از ۱۳ میلیارد و ۵۴۴ میلیون سهم، حق‌تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۷۳ هزار و ۱۹۶ میلیارد ریال معامله شد. همچنین کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران (حکشتی) با ۷۳۴ واحد، بانک ملت (وبملت) با ۳۱۸ واحد، بانک پارسیان (وپارس) با ۲۸۷ واحد، ایران خودرو (خودرو) با ۲۷۷ واحد، بانک صادرات ایران (وبصادر) با ۲۳۲ واحد و بانک تجارت (وتجارت) با ۲۱۱ واحد تاثیر مثبت بر شاخص بورس داشت.

در مقابل فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) با ۲ هزار و چهار واحد، ملی صنایع مس ایران (فملی) با یک هزار و ۱۸۸ واحد، توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه (میدکو) با ۹۸۳ واحد، شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا) با ۹۲۸ واحد، پالایش نفت اصفهان (شپنا) با ۸۷۲ واحد و پالایش نفت بندرعباس (شبندر) با ۸۷۱ واحد تاثیر منفی بر شاخص بورس به همراه داشت.

بر پایه این گزارش، امروز نماد ایران خودرو (خودرو)، گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو (خگستر)، سایپا (خساپا)، بانک تجارت (وتجارت)، بانک ملت (وبملت)، بورس کالای ایران (کالا) و شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا) در نمادهای پُرتراکنش قرار داشتند.

گروه خودرو هم در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه سه میلیارد و ۲۸ میلیون برگه سهم به ارزش ۱۲ هزار و ۱۳۵ میلیارد ریال دادوستد شد.

آخرین وضعیت شاخص فرابورس

شاخص فرابورس نیز امروز بیش از ۱۶۱ واحد کاهش داشت و به ۲۰ هزار و ۲۱۵ واحد رسید.

در این بازار بیش از ۶ میلیارد و ۴۳۹ میلیون برگه سهم و اوراق مالی دادوستد شد و تعداد دفعات معاملات امروز فرابورس بیش از ۳۰۱ هزار و ۵۹۲ نوبت بود.بانک دی (دی)، مدیریت سرمایه گذاری کوثر بهمن (وکبهمن)، فرابورس ایران (فرابورس) و قاسم ایران (قاسم) تاثیر مثبت بر این شاخص داشتند.

در ادامه بیمه پاسارگاد (بپاس)، پلیمر آریاساسول (آریا)، پالایش نفت لاوان (شاوان)، مدیریت انرژی تابان هور (وهور)، بهمن دیزل (خدیزل)، بیمه کوثر (کوثر)، شرکت سرمایه‌گذاری صبا تامین (صبا)، پالایش نفت شیراز (شراز) و سنگ آهن گهرزمین (کگهر) تاثیر منفی بر این شاخص داشتند.

ایرنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها