مژده برای سرباز نرفته ها / ثبت نام مشمولان غایب برای وام 20 میلیونی

کد خبر: 1197059

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها مجلس شورای اسلامی از بررسی طرحی دو فوریتی در مجلس برای حل مشکل عدم اعطای وام فرزند آوری به مشمولان غایب خبر داد.

مژده برای سرباز نرفته ها / ثبت نام مشمولان غایب برای وام 20 میلیونی

یکی از مهم‌ترین موضوعات برای در بحث شروع زندگی و ازدواج جوانان، اعطای کمک‌های مالی دولت به جوانان است. مجلس با رویکرد حمایت از ازدواج جوانان و همچنین فرزندآوری مزدوجین، اقدام به افزایش چشم‌گیر وام ازدواج و همچنین دو پله‌ای کردن وام ازدواج کرد. در دیگر اقدامات مجلس شورای اسلامی در جهت تقویت جایگاه خانواده و حمایت از فرزندآوری، تسهیلاتی تحت عنوان وام فرزندآوری نیز به تبصره ۱۶ قانون بودجه اضافه شد که تا پیش از این سابقه نداشته است.

همه این اقدامات در جهت حمایت از تشکیل خانواده شکل گرفته است تا بتواند کمی از مشکلات مختلف جوانان را برای شروع زندگی و همچنین فرزندآوری کاهش دهد. با این وجود طی هفته اخیر خبرهایی مبنی بر عدم اعطای وام وام فرزندآوری به سربازی نرفته‌ها در رسانه منتشر شد که حواشی بسیاری را در پی داشته است.

ابوالفضل ابوترابی عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار مهر در واکنش به خبر عدم اعطای وام فرزندآوری به مشمولان غایب خدمت نظام وظیفه عمومی گفت: در کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در حال تدوین یک آئین نامه دو فوریتی هستیم تا مشکل عدم اعطای وام فرزندآوری به مشمولان غایب خدمت نظام وظیفه عمومی را حل و فصل کنیم.

وی در ادامه بیان کرد: این طرح دو فوریتی که در مجلس در حال بررسی است تا این مشکل را برطرف کند. عدم اعطای وام خلاف قانون حمایت از خانواده که در مجلس تصویب شده نیست زیرا در کشور ما برای عدم انجام خدمت وظیفه عمومی محدودیت‌هایی وجود دارد، از سوی دیگر نیروی انتظامی بخشنامه‌هایی به بانک‌ها زده و اعلام کرده که تمام این محدودیت‌ها باید برای مشمولان غایب اعمال شود.

این عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها مجلس با اشاره به اینکه چون در حال حاضر تعداد سربازان کاهش پیدا کرده ستاد کل این بخشنامه را صادر کرده است اضافه کرد: ولی از سوی دیگر باید به این نکته توجه کرد که کسی که ۲ الی ۳ بچه دارد به درد سربازی و نیروهای مسلح نمی‌خورد. در حال حاضر در کشور شرایطی را داریم که به کسانی که ۳ فرزند دارند باید جایزه و مدال بدهیم نه اینکه برای آنها محدودیت هم ایجاد کنیم.

این نماینده مجلس یازدهم اضافه کرد: در طرح دو فوریتی فعلی درصدد هستیم امتیازاتی را به صورت قانونی به سربازان غایب دارای ۲ الی ۳ فرزند اعطا کنیم و این مشمولان غایب را از انجام یک سری تکالیف از جمله بحث عدم اعطای وام فرزند آوری و … معاف کنیم.

ابوترابی بیان کرد: در مجلس درصدد هستیم به این افراد وام و سایر معافیت‌ها را اعطا کنیم تا در این شرایط اقتصادی سخت امور زندگی آنها تسهیل شود.گفتنی است، نمایندگان کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها با مطلع شدن از این اقدام بانک‌ها طرحی دو فوریتی آماده کرده و در صف بررسی در صحن علنی مجلس شورای اسلامی قرار داده اند تا مشکل عدم اعطای وام فرزند آوری به مشمولان غایب حل و فصل شود.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها