عیدی دولت رئیسی برای روز مادر | وام 10 میلیون تومانی دولت فوری و بدون ضامن

کد خبر: 1197765

مستمری بگیران تامین اجتماعی که مشتری بانک رفاه هستند، امکان درخواست وام قرض الحسنه 10 میلیونی طرح «امید رفاه» را خواهند داشت.

عیدی دولت رئیسی برای روز مادر | وام 10 میلیون تومانی دولت فوری و بدون ضامن

تسهیلات این طرح بدون سود بوده و تنها کارمزد چهار درصدی به آن تعلق می‌گیرد. حداکثر مدت زمان بازپرداخت این وام به 24 ماه می‌رسد. با توجه به مبلغ وام، میزان کارمزد و مدت زمان بازپرداخت، مبلغ هر قسط 454 هزار و 545 تومان است. جمع کل اقساط این تسهیلات 10 میلیون و 600 هزار تومان خواهد بود. سود کل وام نیز 600 هزار تومان است.

این طرح بانک رفاه کارگران به منظور تنوع بخشی به سبد خدمات اعتباری و با هدف جلب رضایت عموم مشتریان تبیین شد. افرادی که واجد شرایط دریافت این تسهیلات هستند و برای آن ثبت نام کرده‌اند، باید اخبار قرعه کشی مربوط به آن را پیگیری کنند. اکنون اسامی برندگان قرعه کشی این طرح تسهیلات در سایت بانک رفاه کارگران بارگذاری شده است.

وام قرض الحسنه

هنوز مبلغ این وام قرض الحسنه مشخص نشده است. بانک های مختلفی وام قرض الحسنه به سپرده گذاران خود ارائه می دهند.​​سقف تسهیلات وام قرض‌ الحسنه به متقاضیان و میزان کارمزد آن هر ساله توسط بانک‌ مرکزی جمهوری اسلامی ایران مشخص می‌شود.وام قرض الحسنه ویژه برای افراد بالای 50 سال از طرف مجلس پیشنهاد شده است.  وام قرض الحسنه همان طور که از نامش پیداست، دارای نرخ کارمزد کمی است؛ عموما نرخ کارمزد تسهیلات صفر تا چهار درصد است که از مشتریان دریافت می‌شود.

براساس جزئیات طرح «2و1»، حداقل مبلغ لازم برای سپرده ­گذاری در این طرح 10 میلیون تومان تعیین شده است و سقف تسهیلاتی که یک فرد با تشکیل حساب در قالب طرح «2و1» می‌تواند هم زمان با سپرده­ گذاری، از بانک مسکن دریافت کند نیز معادل 85 درصد میزان سپرده و تا حداکثر 200 میلیون تومان است؛ به این معنا که اگر مبلغ سپرده هر چقدر از 235 میلیون تومان بیشتر باشد، آن فرد بیش از 200 میلیون تومان نمی‌تواند دریافت کند.

در این طرح، نرخ سود سپرده­ گذاری به شکل نرخ سود علی­ الحساب سالانه معادل دو درصد است که همانند سایر سپرده ­های کوتاه ­مدت عادی محاسبه و به حساب مشتریان پرداخت می­ شود. همچنین نرخ سود تسهیلات نیز رقمی برابر با یک درصد سالانه است.

در طرح «2و1»، یک سپرده ­گذار می ­تواند نرخ سود سپرده ­گذاری و تسهیلات مربوطه را هم زمان دریافت کند. تسهیلاتی که در چارچوب طرح «2و1» به مشتریان پرداخت می­ شود، تسهیلات مرابحه است؛ به این معنا که یک کالا یا خدمات با قیمت مشخص فروخته می­ شود و اقساط آن از خریدار دریافت خواهد شد.

 تسهیلات مرابحه برای خرید کالا همچون مسکن، خودرو و ... و همچنین خرید خدمات همچون سفرهای زیارتی و سیاحتی، شهریه مدرسه یا دانشگاه و مواردی از این دست پرداخت می­ شود که تسهیلات­ گیرنده لازم است در هر ماه نسبت به پرداخت اقساط معین تسهیلات اقدام کند.

طبق اعلام بانک مسکن، حداکثر مدت بازپرداخت تسهیلات طرح «2و1»، 60 ماهه تعیین شده است و تسهیلات­ گیرنده در عین حال می­‌تواند در قرارداد خود، مدت زمان کمتری را برای بازپرداخت کامل تسهیلات، اعلام کند./

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها