وزیر نیرو: انتقال آب دریا به یزد ۴ ساله انجام خواهد شد

کد خبر: 1198292

وزیر نیرو با بیان اینکه با افتتاح مخازن بسیار بزرگ تاب آوری شهر یزد برای آب شرب ۷ ساعت افزایش می‌یابد گفت: خط پدافندی آب شرب یزد در کمتر از یک سال انجام شد.

 وزیر نیرو: انتقال آب دریا به یزد ۴ ساله انجام خواهد شد

علی اکبر محرابیان با تبریک میلاد حضرت زهرا(س) اظهار داشت: وزارت نیرو بر اساس اولویت‌های نظام و دولت، تامین آب مردم به ویژه در فلات مرکزی را برای شرب، صنعت، کشاورزی و به ویژه محیط زیست را در دستورکار خود قرار داده و برنامه‌های عملیاتی برای آن در دست دارد.

وی با تقدیر از افرادی که در صنعت آب و برق کشور فعالیت دارند گفت: در این مراسم شاهد افتتاح دو مخزن بسیار بزرگ هستیم که تاب آوری شهر یزد را به میزان هفت ساعت افزایش می‌دهد.

وزیر نیرو خاطرنشان کرد: در کنار این دو پروژه بازچرخوانی آب برای استفاده از پساب بهداشتی استان در مصرف صنعتی مورد نظر بوده که جای تشکر از اجرای این پروژه دارد.

وی با بیان اینکه همچنین تعداد قابل توجهی پروژه‌های برقی و خطوط انتقال را داشتیم گفت: مهمترین از این، تامین آب شهر یزد به صورت طرح پدافندی از خط موجود دریا است که بر اساس مصوبه جلسه مشترکی که با استان‌ها داریم، در یک زمان خیلی کوتاه در دولت سیزدهم تصمیم گیری شد و پس از طی مراحل قانونی و تامین اعتبار در مدت زمان بسیار کوتاهی در استان یزد انجام شد.

محرابیان گفت: با افتتاح این خط شاهد تامین آب پایدار یزد و تقویت آب شهر خواهیم بود و مهمتر از این دو بخش، شروع عملیات خط اجرایی آب دریا به استان‌های فلات مرکزی است.

وزیر نیرو خاطرنشان کرد: پیش‌بینی شده در طول 4 سال میزان آب‌شیرین‌کن‌های خودمان در جوار دریا را به شش برابر افزایش دهیم و تا پایان دولت به ترتیب این پروژه‌ها افتتاح می‌شود.

وی با بیان اینکه ماه آینده یکی از این آب‌شیرین‌کن‌ها در حاشیه خلیج فارس به بهره‌برداری می‌رسد گفت: انتقال آب دریای عمان به استان سیستان و بلوچستان هم توسط مجلس به تصویب رسیده و عملیات اجرایی آن در بخش دریا آغاز شده و حدود 8 درصد این پروژه عظیم در طول چندماه اخیر پیشرفت داشته است.

محرابیان گفت: در منطقه فلات مرکزی امروز شاهد احداث دو خط بزرگ هستیم که یک خط آن امروز به دست رئیس جمهور عملیات اجرایی آن آغاز شد و پیش‌بینی چهار سال برای اجرای آن صورت گرفته اما دستور و فرمایش رئیس جمهور کوتاه‌تر شدن زمان اجرای این پروژه است که ان‌شاالله با حمایت‌های دولت و تقویت منابع این کار انجام خواهد شد.

وزیر نیرو افزود: ویژگی مهم این طرح این است که بیش از 50 درصد تخصیص آن مربوط به خارج از صنعت باشد که به مصارف عمومی و تقویت آب شرب اختصاص پیدا کند.

وی ادامه داد: خطی به صورت مجزا هم در کنار این خط به استان اصفهان می‌رود که از شرق بندرعباس و منطقه سیریک با احداث آب‌شیرین‌کن‌ها اجرا می‌شود و عملیات اجرایی آن از سمت اصفهان آغاز شده و در مدت 24 ماه به صورت موقت به خط فعلی متصل می‌شود و از ظرفیت خالی این خط استفاده کنیم و پس از رسیدن آب‌شیرین‌کن سیریک به منطقه اتصال، آن خط هم به صورت کاملا مجزا فعالیت خواهد کرد.

محرابیان ادامه داد: این خطوط می‌تواند آب پایدار را به این استان‌ها هدایت کند و انشاالله با اراده مسئولان و خواست مردم این پروژه‌ها به پیش خواهد رفت.

تسنیم

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها