متقاضیان وام بخوانند/ شرایط وام ۱۰۰‌ میلیونی بدون ضامن / چه کسانی مشمول این وام می شوند؟

کد خبر: 1198576

مهر ماه امسال سید سعید مقدم زاده، مدیر کل رفاه و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش از فراهم شدن شرایط پرداخت وام ۱۰۰ میلیون تومانی بدون ضامن به فرهنگیان خبر داد.

متقاضیان وام بخوانند/ شرایط وام ۱۰۰‌ میلیونی بدون ضامن / چه کسانی مشمول این وام می شوند؟

به گزارش کاما‌پرس، تفاهم‌نامه امضا شده میان بانک ملی و وزارت آموزش و پرورش شرایط اعطای این وام را فراهم می‌کند. طبق گفته مقدم‌زاده: «در دوره جدید خدمات، عدد تفاهمنامه با بانک ملی برای ارائه وام به فرهنگیان هفت برابر شده و تا ۱۴ هزار میلیارد تومان افزایش داشته است. در حال حاضر سقف وام اعطایی به فرهنگیان به ۱۰۰ میلیون تومان رسیده است».

اما این وام با چه شرایطی به فرهنگیان اعطا می‌شود و چگونه می‌توان وام بدون ضامن گرفت؟ هر کارمند دولت می‌تواند حداکثر به میزان ۶۰ درصد حکم حقوقی خود، تقاضای کسر از حقوق کند؛ به بیان دیگر مجموع اقساط وام و ضمانت های یک فرد در نظام بانکی نهایت باید ۶۰ درصد دریافتی او باشد. این بدان معنی است که اگر فرد بیش از این وامی دریافت کرده و یا ضامن وام فرد دیگری شده است، از میزان توانایی او کسر خواهد شد.  اقساط وام ۱۰۰ میلیون تومانی با فرض نرخ بهره ۱۸ درصد و بازپرداخت سه ساله، حدود ۳میلیون و ۶۰۰ هزار تومان است. بنابراین باید حکم حقوقی او ۶میلیون تومان باشد. البته این با فرض این است که فرد هیچ وامی نداشته و ضامن هیچ فردی هم نشده باشد که فرض دور از ذهنی است.

مدیر کل رفاه و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش همچنین درباره اولویت‌های پرداخت وام به فرهنگیان می‌گوید: «همکارانی که تاکنون از تسهیلات بانک ملی بهره‌مند نشده‌اند یا فاقد مسکن بوده و تلاش دارند با تسهیلات حمایتی وزارتخانه صاحب مسکن شوند، در اولویت قرار دارند».

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها