واریزی مهم به حقوق کارمندان دولت/ مزایای کارمندان چه مواردی را ام می ود؟

کد خبر: 1205432

یک عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ گفت که باید دولت در سال آینده در پرداخت مزایای جانبی از قبیل پرداخت‌های مناسبتی، رفاهی، بیمه تکمیلی، هزینه ایاب و ذهاب و حق مسکن به گونه‌ای عمل کند که به صورت عادلانه شامل کارکنان همه دستگاه‌های اجرایی شود.

واریزی مهم به حقوق کارمندان دولت/ مزایای کارمندان چه مواردی را ام می ود؟

محمد وحیدی اظهار کرد: طبق ماده ۴۰ قانون الحاق برخی مواد به قانون مقررات مالی دولت و در راستای برقراری نظام عادلانه کارکنان دولت، دستگاه های اجرایی باید در طول سال مزایای جانبی از قبیل پرداخت‌های مناسبتی، رفاهی، بیمه تکمیلی، هزینه ایاب و ذهاب و حق مسکن پرداخت کنند، اما معمولاً بین دستگاه‌ها تفاوتی در عملکرد وجود دارد به گونه‌ای که برخی دستگاه‌ها پرداختی بیشتر و برخی پرداختی کمتر دارند؛ برخی مثل فرهنگیان هم اصلاً چنین مزایایی را دریافت نمی کنند.

وی ادامه داد: کمیسیون تلفیق در راستای برقراری عدالت در مصوبه ای دولت را مکلف کرد که این موضوعات را در شورای حقوق و دستمزد مصوب کند و برای دستگاه‌ها تعیین تکلیف شود که از منابع سالیانه خود در قالب ماده ۴۰ قانون الحاق برخی مواد به قانون مقررات مالی دولت همه کارکنان از این مزایا برخوردار شوند؛ در این صورت کارکنان دولت به رضایتمندی نسبی دست پیدا خواهند کرد.

وحیدی توضیح داد: طبق این مصوبه شورای حقوق و دستمزد برای دستگاه‌های اجرایی تعیین تکلیف می کند؛ اگر دستگاهی در مناسبت ها پرداخت های رفاهی به کارکنان دارد مثلا آموزش و پرورش هم مجاز باشد که این اقدام را بر اساس فرایند سالانه در دستگاه خود انجام دهد.

وی اضافه کرد: این هزینه در قالب فصل ۶ پرداختی های خود دستگاه ها مربوط به بخش رفاهی پیش بینی شده که دستگاه ها می‌توانند پرداختی در قالب این فصل داشته باشد، اما لازمه اش این است که شورای حقوق و دستمزد رویه ای تعیین کند تا دستگاهی از اجرای این رویه تخطی نکند.

وحیدی در پایان با بیان اینکه با اجرای مصوبه دیگر کارکنان دولت احساس تبعیض نمی کنند، افزود: شاید پرداختی ها برابر نباشد اما دیگر اینطور نیست که برخی دستگاه‌ها پرداختی در این حوزه نداشته باشند./ ایسنا

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها