رشد ۴ هزار واحدی شاخص بورس در معاملات امروز بازار

کد خبر: 1207589

شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات امروز (دوشنبه، هشتم اسفندماه) با چهار هزار و ۸۴۰ واحد افزایش در ارتفاع یک میلیون و ۸۰۹ هزار واحدی ایستاد.

رشد ۴ هزار واحدی شاخص بورس در معاملات امروز بازار

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز با افزایش 4841 واحد همراه شد.

 بورس اوراق بهادار تهران امروز در یک روند نوسانی قرار گرفت. در ابتدای معاملات رو به ریزش نهاد، اما از میانه بازار روند افزایشی یافت و درنهایت شاخص کل با افزایش 4 هزار و 841 واحد به رقم یک‌میلیون و 809 هزار و 141 واحد رسید.

همچنین شاخص هم‌وزن با کاهش 1908 واحد به رقم 534 هزار و 464 واحد رسید.

ارزش بازار در بورس تهران به بیش از 6 میلیون و 652 هزار میلیارد تومان رسید.

معامله‌گران امروز بیش از 20 میلیارد سهام، حق‌تقدم و اوراق مالی در قالب 816 هزار فقره معامله و به ارزش 11 هزار و 551 میلیارد تومان داد و ستد کردند.

شاخص کل و شاخص قیمت با معیار وزنی ارزشی امروز نسبت به روز گذشته 27 صدم درصد رشد کردند، اما این دو شاخص با معیار هم‌وزن 36صدم درصد کاهش یافتند. شاخص آزاد شناور 19 صدم درصد رشد کرد. شاخص بازار اول بورس 29 صدم درصد کاهش یافت. شاخص بازار دوم بورس 96 صدم درصد رشد کرد.

امروز نمادهای پتروشیمی خلیح‌فارس، هلدینگ نفت و گاز و پتروشیمی تأمین، پتروشیمی پارس، ایران‌خودرو و چادرملو به ترتیب بیشترین اثر افزایشی در شاخص بورس را داشتند و نمادهای هلدینگ معدنی خاورمیانه و گسترش نفت و گاز پارسیان بیشترین اثر کاهشی در شاخص بورس را از خود به جای گذاشتند.

در فرابورس ایران هم شاخص کل با 42 واحد کاهش به رقم 22 هزار و 714 واحد رسید.

ارزش بازار اول و دوم فرابورس ایران به بیش از یک‌میلیون و 269 هزار میلیارد تومان رسید.

ارزش بازار پایه فرابورس 395 هزار میلیارد تومان شد.

معامله‌گران امروز بیش از 8.2 میلیارد سهام، حق‌تقدم و اوراق مالی در قالب 398 هزار فقره معامله و به ارزش 209 هزار میلیارد تومان داد و ستد کردند.

البته لازم به یادآوری است، مطابق روال دوشنبه‌ها امروز هم بیش از 2.4 میلیارد اوراق مالی در قالب 374 فقره معامله و به ارزش بیش از 204 هزار میلیارد تومان بین شبکه بانکی دست به دست شد که ارقام این معاملات فرابورس درج می‌شود، وگرنه معاملات سهام امروز بیش از 4.4 میلیارد سهم در قالب 349 هزار معامله و به ارزش 2 هزار و 526 میلیارد تومان داد و ستد شد. همچنین اوراق مالی اسلامی به میزان 7.5 میلیون ورقه در قالب 739 نوبت معامله و به ارزش 579 میلیارد تومان بوده است.

امروز در فرابورس نمادهای سنگ‌آهن گوهرزمین، فولاد هرمزگان، فولاد غدیر ایرانیان، بیمه پاسارگاد و فولاد ارفع به ترتیب بیشترین اثر افزایشی در شاخص فرابورس را از خود به جای گذاشتند و نمادهای آریا ساسول و پتروشیمی زاگرس بیشترین اثر کاهشی در شاخص فرابورس را از خود به جای گذاشتند.

به گزارش فارس، با توجه به روند افزایشی نرخ دلار، پیش‌بینی می‌شود وضعیت بازار سرمایه رو به رشد قرار گیرد. در عین حال نباید از ریسک‌های موجود در بازار غافل شد، چون ذات بازار سرمایه همراه با ریسک و نوسان است و سرمایه‌گذاران حقیقی قبل از معامله باید مطالعه، مشورت و تحلیل داشته باشند.

امروز وزیر اقتصاد اعلام کرد همه شرکت‌های بورسی و شرکت‌های صادرکننده موظف هستند ارز حاصل از صادرات خود را در بازار متشکل ارزی ارائه کنند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها