پیشنهاد بایدن برای حذف یارانه نفت و گاز

کد خبر: 1209536

دولت بایدن سرگرم برنامه‌ریزی برای حذف یارانه‌های صنعت نفت و گاز در بودجه بعدی خود است.

پیشنهاد بایدن برای حذف یارانه نفت و گاز

رویترز با اشاره به یک سند کاخ سفید، در گزارشی نوشت: پیشنهاد حذف مشوق‌های دولتی برای صنعت نفت و گاز، با توجه به وزنی که جمهوریخواهان پس از انتخابات میان دوره‌ای اخیر پیدا کردند، شانس زیادی برای موفقیت در کنگره ندارد.

با این حال، این پیشنهاد همسو با نگرش دولت بایدن است که ابتدا صنعت نفت و گاز را به دلیل این که "صنعت نفت و گاز" است هدف گرفت، سپس به دلیل عدم تولید نفت کافی، از این صنعت انتقاد کرد و اخیرا این صنعت را برای سود هنگفت کم سابقه‌ای که با کمک افزایش سال گذشته قیمت نفت و گاز تجربه کرد و عدم سرمایه‌گذاری این درآمد بادآورده در تولید بیشتر، آماج حمله قرار داده است.

طبق گزارش رویترز، یارانه سالانه برای این صنعت در قالب معافیت‌های مالیاتی، به ۱۰ تا ۵۰ میلیارد دلار بالغ شده است. علاوه بر دولت، این یارانه‌ها، موضوع مورد علاقه فعالان محیط زیست بوده است که بارها خواستار پایان یافتن حمایت دولت از صنعت نفت و گاز، در آمریکا و اروپا شده‌اند.

صندوق بین‌المللی پول در سال ۲۰۲۱ اعلام کرد صنعت سوخت‌های فسیلی جهانی، یارانه‌هایی به ارزش ۵.۹ تریلیون دلار دریافت کرده است. اکثر این یارانه‌ها، غیرمستقیم بوده و تنها بخش کوچکی از آنها در قالب یارانه‌های مستقیم پرداخت شده‌اند.

معافیت‌های مالیاتی که به نظر می‌رسد رایج ترین شکل حمایت دولت از نفت و گاز در آمریکا بوده، به عنوان یارانه غیرمستقیم در سطح جهانی هک رایج است. با این حال، بخش بزرگ‌تری از ۵.۹ تریلیون دلاری که توسط صندوق بین‌المللی پول محاسبه شده است، به شکلی بوده است که از سوی دانشکده محیط زیست ییل به عنوان آسیب‌های سلامتی و زیست‌محیطی خوانده شده است که در هزینه نفت، گاز و زغال سنگ به حساب نیامده‌اند.

بر اساس گزارش اویل پرایس، جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا، پیش از روی کار آمدن، قول داده بود به یارانه سوخت‌های فسیلی پایان دهد که همسو با تمرکز او بر گذار انرژی بود. رئیس جمهور آمریکا همچنین قول داده بود به حفاری نفت و گاز در اراضی فدرال پایان دهد و برای مدتی به این وعده عمل کرد. با این حال، رئیس جمهور آمریکا این اختیار را ندارد که به تنهایی به معافیت‌های مالیاتی برای صنعت نفت و گاز پایان دهد و به کنگره نیاز دارد و کنگره ممکن است با این ایده موافق نباشد.

ایسنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها