وام 360 میلیونی دولت برای نوسازی مسکن / وام بلاعوض 30 میلیونی رسید/ چه کسانی مشمول می شوند؟

کد خبر: 1210247

معاون بنیاد مسکن گفت: نیمی از اعتبارات دولتی شامل کمک بلاعوض و ودیعه مسکن تامین شده که از روزهای قبل پرداخت اعتبارات به واحدهای تعمیری را شروع کرده‌ایم و امروز این فرآیند برای واحدهای احداثی آغاز می‌شود.

وام 360 میلیونی دولت برای نوسازی مسکن / وام بلاعوض 30 میلیونی رسید/ چه کسانی مشمول می شوند؟

مجید جودی اظهار کرد: از ۲۱۰۰ واحد احداثی که تحت تاثیر زلزله خوی قرار گرفتند تا کنون آواربرداری ۱۷۰۰ واحد به اتمام رسیده که تا پایان سال مرحله‌ی آواربرداری به اتمام می‌رسد.

وی افزود: درخصوص واحدهای تعمیری هم ۸۵۰۰ واحد تعیین تکلیف شده و مرحله اول کمک بلاعوض ۵ تا ۱۰ میلیون تومانی را به حساب افراد مشمول واریز کرده‌ایم که تعمیرات را شروع کرده‌اند.

پرداخت مرحله اول کمک ودیعه مسکن به مبلغ ۲۰ میلیون تومان

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن هم‌چنین گفت: خوشبختانه در روزهای اخیر ۵۰ درصد اعتباراتی که از محل خزانه دولت برای زلزله‌زدگان خوی تعیین شده بود شامل کمک بلاعوض و ودیعه مسکن پرداخت شد که از امروز ودیعه مسکن واحدهای احداثی را واریز می‌کنیم. این رقم برای مناطق شهری ۲۰ میلیون تومان و در روستاها ۱۵ میلیون تومان است.

جودی درباره آخرین وضعیت اسکان زلزله‌زدگان خوی گفت: هوا گرم‌تر شده و مشکل سرما چندان جدی نیست. هم‌چنین کسانی که خانه‌شان نیاز به تعمیر داشت در واحدهای خود مستقر شده و اکثر اردوگاههای چادری جمع شده‌اند. درخصوص احداثی‌ها نیز از روز گذشته با پرداخت کمک ودیعه می‌توانند خانه اجاره کنند تا نوسازی منازل این افراد به پایان برسد.

وی با اشاره به تصویب وام نوسازی تا سقف ۳۶۰ میلیون تومان توسط دولت گفت: بانکها در شرف ابلاغ تسهیلات هستند. البته تا الان معطل نمانده‌ایم و از منابع حساب صد امام (ره) و هم‌چنین مصالح ساختمانی بنیاد مستضعفان استفاده کرده‌ایم. با کمک بلاعوضی هم که پرداخت می‌کنیم کارها روال مناسبی پیدا می‌کند.

بنابراین گزارش، در دی ماه ۱۴۰۱ زلزله‌ای به بزرگی ۵.۴ ریشتر و در ۸ بهمن ماه زمین‌لرزه‌ای به بزرگی ۵.۹ ریشتر در منطقه‌ی خوی آذربایجان غربی رخ داد. برای نوسازی واحدها دولت تسهیلات پرداخت می‌کند. سقف وام برای واحدهایی که در جریان زلزله خوی تخریب شدند در شهرها ۳۰۰ میلیون تومان و در روستاها ۲۵۰ میلیون تومان است. هم‌چنین ۶۰ میلیون تومان به واحدهای شهری و روستایی کمک بلاعوض پرداخت می‌شود. برای واحدهای تعمیری هم ۳۰ میلیون تومان وام پرداخت می‌شود. میزان کمک بلاعوض نیز بر اساس میزان خسارت و تعیین نوع ۱، ۲ و ۳ خواهد بود.

ایسنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها