امشب؛ واریز یارانه فروردین بحساب خانوارها | خرید شب عید به قیمت پارسال یک ماه زودتر

کد خبر: 1211142

از اواخر دی ماه امسال تا 24 اسفند ماه 30 هزار شعبه از فروشگاه زنجیره‌ای به طرح کالابرگ الکترونیکی متصل شدند

امشب؛ واریز یارانه فروردین بحساب خانوارها | خرید شب عید به قیمت پارسال یک ماه زودتر

اتصال 30 هزار شعبه از همه فروشگاه‌‌های موجود زنجیره‌ای در سراسر کشور به طرح کالابرگ الکترونیکی بیانگر استقبال این فروشگاه‌ها از این طرح است؛ چرا که در این طرح برای نخستین‌بار در بستر شبکه ملی اعتبار، این اختیار را به مردم خواهد داد که یک ماه زودتر براساس اعتبار یارانه، هر برندی را به دلخواه خرید کنند یا اینکه به صورت نقدی در حساب خود داشته باشند. از اواخر دی ماه امسال که طرح کالابرگ الکترونیکی به‌صورت آزمایشی در استان هرمزگان اجرایی شد تا همین چند روز پیش که وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با صدور اطلاعیه‌ای اجرای این طرح به صورت ملی در سراسر کشور را اعلام کرد 30 هزار فروشگاه زنجیره‌ای به این طرح متصل شدند. در روزهای گذشته وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با صدور اطلاعیه‌ای از آغاز اجرای طرح کالابرگ الکترونیک در سراسر کشور خبر داد. با توجه به اجرای موفقیت‌آمیز طرح کالابرگ الکترونیک به‌ صورت آزمایشی در چهار استان هرمزگان، قزوین، مرکزی و گیلان،  این طرح به صورت سراسری اجرایی شد.

آنچه که طرح ملی کالابرگ الکترونیک را از دیگر طرح‌های این‌چنینی متمایز و منحصر به فرد کرده، حفظ قدرت خرید اقشار مختلف مردم یا امکان دسترسی به همه برندهای غذایی داخلی و خارجی و پرداخت مابه‌التفاوت خرید انجام شده توسط دولت نیست؛ بلکه «شبکه ملی اعتباری» آن است. پیشتر، مدیر سابق سامانه ملی طرح ملی کالابرگ الکترونیک خبر داده بود: با راه‌اندازی شبکه ملی اعتباری برای اجرای این طرح، همه شبکه‌های پرداخت، صندوق‌های فروش فروشگاه‌های زنجیره‌ای و ابری یا در فضای اینترنتی به سامانه متصل می‌شوند و در حال حاضر اغلب صندوق‌های فروش فروشگاه‌های زنجیره‌ای و ابری تستشان را در فضای این سامانه با موفقیت گذرانده‌ و در فرایند عملیاتی قرار گرفته‌اند. همچنین تاکنون 6 شبکه پرداخت نیز به این سامانه متصل شده‌اند و دیگر شبکه‌های پرداخت نیز در مرحله تست هستند. احسان مطهری درباره ابعاد فنی سامانه ملی اعتباری طرح کالابرگ الکترونیک به روزنامه ایران گفته بود که برای راه‌اندازی این سامانه زیرساخت جدیدی طراحی نکردیم؛ بنابراین هزینه‌ای نیز برای دولت متحمل نشدیم بلکه هدف ما این بود که بتوانیم در بستر زیرساخت کشور این سامانه ارائه شود که در آن این امکان به وجود بیاید که هر قلم کالایی که دولت مد نظر دارد در آن تعریف شده و بتوان مقدار و نوع کالاها را تغییر داد. همچنین به ازای هر کد ملی عضو خانوار اعتبار تعریف شود.

دولت با اجرای این طرح در بستر شبکه ملی اعتبار عملاً اختیار را به مردم به‌عنوان مصرف‌کننده داده تا بر اساس اعتبار موجودی که دارند از هر برند غذایی داخلی و خارجی خرید کنند. به عبارتی آنها با اختیار خود عملاً با یارانه ماه بعد اقدام به خرید می‌کنند.

روزنامه ایران

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها