برندگان خوش شانس خودروهای وارداتی مشخص شدند / چرا برخی از متقاضیان حذف شدند؟ +جزئیات

کد خبر: 1211197

مدیر طرح واردات خودروی وزارت صمت گفت: پس از اتمام دوره ثبت نام واردات خودرو، با پالایش های انجام شده نهایتا بین ۳۴ هزار نفر قرعه کشی انجام شد.

برندگان خوش شانس خودروهای وارداتی مشخص شدند / چرا برخی از متقاضیان حذف شدند؟ +جزئیات

مهدی ضیغمی امروز در نشست خبری اظهار کرد: پس از اتمام ثبت نام واردات خودرو، پالایش انجام شد و تعداد زیادی از افراد یا به دلیل اشتباه بانک‌ها یا اشتباه خودشان نتوانستند حسابشان را وکالتی کنند و تعدادی هم پول واریز کردند اما در سامانه ثبت نام نکردند. ۱۰ تا ۱۵ درصد مردم نیز شماره حساب اشتباه اعلام کردند.

مدیر طرح واردات خودروی وزارت صمت افزود: پس از پالایش‌های انجام شده از ۱۲۰ هزار نفر بین ۳۴ هزار نفر قرعه کشی و اولویتهای تحویل خودرو مشخص شد.

وی ادامه داد: کسانی که اعتراض دارند می‌توانند اعتراض خود را به شماره ۱۲۴ اطلاع دهند و یا به صورت مکتوب تحویل دبیرخانه وزارت صمت یا سازمان حمایت دهند.

ضیغمی گفت: بانک‌ها حساب افرادی که انصراف دادند را رفع مسدودی کرده‌اند و تعدادی از بانک‌ها باقی مانده‌اند که هنوز رفع انسداد نکرده‌اند.

وی با بیان اینکه خودرو در حال ورود به کشور است، گفت: هزار و ۱۰۸ خودرو از برند چانگان تیپ ۲ و ۳ عرضه می‌شود که این خودروها یا بارگیری شده و یا در حال بارگیری هستند و تمام تلاشمان این است که امشب مجوز عرضه گرفته شود.

این مقام مسئول اظهار کرد: ۳۰۰ مجوز هم برای خودروی النترا اخذ شده است که عرضه آن به بعد از ۵ فروردین موکول شد.

وی با بیان اینکه به جز خودروهای امریکایی و فرانسوی خودروهای سایر برندها امکان ورود به ایران دارند، افزود: خودروهایی از برندهای چینی، دانگ فنگ، چانگان، میتسوبیشی، اپل، داچیا، کیا، هیوندا، سانگ‌یانگ، نیسان، تویوتا، جتا، سئات، فیات یا ثبت سفارش شده‌اند و یا در مرحله ثبت سفارش هستند. بخشی از خودروها خریداری شده و بخشی هگ در حال مذاکره برای تأمین ارز هستند.

ضیغمی گفت: تعدادی از خودروهای برندهای کیا، هیوندایی، میتسوبیشی، چانگان، زوتی و فیات هم اکنون در کشور موجود است.

مدیر طرح واردات خودروی وزارت صمت گفت: پس از اتمام دوره ثبت نام واردات خودرو، با پالایش‌های انجام شده نهایتاً بین بین ۳۴ هزار نفر قرعه کشی انجام شد.

وی تصریح کرد: انبوه واردات خودرو را در اردیبهشت و خرداد ۱۴۰۲ شاهد خواهیم بود.

مدیر طرح واردات خودروی وزارت صمت ادامه داد: هر نفر در آن واحد می‌تواند دو اولویت خودرو انتخاب کند و از این جهت افراد نگران نباشند.

وی با اشاره به قیمت‌ها خاطرنشان کرد: به طور مثال قیمت علی الحسابی که برای چانگان تیپ دو ۸۵۰ میلیون تومان و برای چانگان تیپ ۳ حدود ۹۰۰ میلیون تومان اعلام شده، قیمت درب خروج گمرک است و قیمت قطعی در زمان ارسال دعوتنامه برای افراد مشخص خواهد شد.

وی اظهار کرد: قیمت علی الحساب، عمده هزینه‌های ارزش خودرو شامل علی الحساب هزینه‌های ترخیص، حمل و بیمه را شامل خواهد شد.

ضیغمی تاکید کرد: وزارت صمت لیست مربوطه را به شرکت‌های واردکننده می‌فرستد، پس از آن افراد باید با آن شرکت‌ها قرارداد بسته، رنگ خودرو را مشخص کرده و مابه التفاوت قیمت را پرداخت کنند که پس از آن تحویل خودرو حداکثر سه ماه انجام خواهد شد.

این مقام مسئول وزارت صمت همچنین تصریح کرد: افراد نگرانی بابت تحویل خود نداشته باشند، زیرا قراردادهای مربوطه منعقد شده است.

وی یادآور شد: وزارت صمت متعهد بود که تا نیمه نخست سال ۱۴۰۲ حدود یکصد هزار دستگاه خودرو وارد کشور کند و این روند ادامه دار خواهد بود.

ضیغمی گفت: پس از انجام تحویل خودروهای وارداتی به متقاضیان، امکان ثبت نام مجدد برای خودروهای وارداتی جدید وجود خواهد داشت.

مهر

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها