پاسخ وزیر درباره کارت‌های سوخت جایگاه‌ها / استفاده از کارت سوخت شخصی الزامی شد؟

کد خبر: 1211382

وزیر نفت گفت: کارت‌های سوخت جایگاه‌ها در ایام عید برپاست و هیچ‌گونه محدودیتی در کارت‌های جایگاه‌داران اعمال نشده است ولی از مردم می‌خواهیم از کارت سوخت شخصی استفاده کنند.

پاسخ وزیر درباره کارت‌های سوخت جایگاه‌ها / استفاده از کارت سوخت شخصی الزامی شد؟

«جواد اوجی» وزیر نفت روز یکشنبه ۲۸ اسفند و در آستانه روز ملی شدن صنعت نفت، با حضور در مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری، به صورت تلفنی پاسخگوی مشکلات، خواسته‌ها و دغدغه‌های مردم از سراسر کشور شد.

اوجی در این نشست و در پاسخ به دغدغه یکی از شهروندان درباره درباره کارت سوخت گفت: از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان برای تولید کارت سوخت استفاده شد و بخش بزرگی از کارت‌ها تولید و پخش شده، بخش دیگری هم در صف ساخت است و قول می‌دهیم کارت سوخت‌ها تهیه و در اختیار مردم قرار گیرد.

وزیر نفت گفت: کارت‌های سوخت جایگاه‌ها در ایام عید برپاست و هیچ گونه محدودیتی در کارتهای جایگاه‌داران اعمال نشده ولی از مردم می‌خواهیم از کارت سوخت شخصی استفاده می‌کنند.

جلیل سالاری، مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی هم در توضیح تلاش‌های وزارت نفت درباره کارت سوخت توضیح داد: حدودا ۳ملیون ۹۰۰ هزار کارت در کشور تحویل مردم و نزدیک ۶۰ هزار کارت به پست برای پاکت‌گذاری تحویل داده شده است. ۲۷۰ هزار کارت هم در نوبت قرار دارند که به صورت ماهانه تحویل داده می‌شوند.

وی افزود: فرایند بومی‌سازی تولید کارت ملی با جدیت در حال انجام است و درخواست‌ها به صورت ماهانه انجام می‌شود.

وزیر نفت در پاسخ به دغدغه شهروند دیگری میزان مصارف را بر اساس پنج اقلیم آب ‌هوایی و الگوی مصرف تدوین کردیم و افزایش قیمت از پله چهار بوده و اگر مردم در رنج مصرف قرار داشته باشند، شامل تخفیف‌ هم می‌شود.

اوجی تصریح کرد: ۲۶ میلیون مشترک گاز داریم و تنها یک درصد از آنها ناراضی بودند. افزایش قیمت گاز در صورت خروج از الگوی مصرف و سقف آن، قانون مجلس است ولی هر کسی به ناحق هزینه داده باشد، قطعا در بازرسی شرکت نفت به آنها رسیدگی و جبران خواهد شد.

وزیر نفت درباره توزیع گاز و نفت در استان سیستان و بلوچستان هم توضیح داد: گازرسانی به شهرهای استان در دولت سیزدهم سیر صعودی داشته و بالاترین ضریب گازرسانی در این استان بوده است. اوجی از افتتاح خط گازرسانی ۴۱۰ میلیون دلاری در سیستان و بلوچستان خبر داد و گفت: پرونده گاز رسانی به این استان در این دولت بسته خواهد شد.

به گزارش ایرنا، در راستای رویکرد مردمی دولت آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی مبنی بر ارتباط بی‌واسطه مسئولان با مردم و ابلاغ معاون اول رئیس‌جمهور، وزرا، معاونان و اعضای کابینه موظف شدند در روزهای مشخصی از هفته پاسخگوی تماس‌های تلفنی مردم باشند. پیش از این وزرای کار، ارتباطات، دادگستری، بهداشت، کشاورزی، آموزش، اقتصاد، علوم، فرهنگ، صمت و معاونان پارلمانی، امور زنان و خانواده، علمی و فناوری، حقوقی رئیس‌جمهور و رؤسای سازمان حفاظت از محیط زیست، امور اداری و استخدامی، بنیاد شهید و امور ایثارگران و سازمان انرژی اتمی با حضور در مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری، پاسخگوی سؤالات و مشکلات مردم شدند.

ایرنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها