خبر جدید برای مسکن مهری ها | برای دریافت وام مسکن مهر بخوانید

کد خبر: 1211728

سرپرست بانک مسکن از تلاش بانک برای پرداخت همه تسهیلات باقی‌مانده مسکن مهر در تعهد آن بانک در سال ۱۴۰۲ خبر داد.

خبر جدید برای مسکن مهری ها | برای دریافت وام مسکن مهر بخوانید

به گزارش وزارت راه و شهرسازی، «علی عسکری» در تشریح بخشی از عملکرد بانک مسکن در حوزه مسکن مهر افزود: پارسال نزدیک به ۲۰۰ هزار واحد مسکونی مهر باقی‌مانده در دستور تکمیل قرار گرفت که حدود ۹۵ هزار واحد بالای ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشت. با هماهنگی انجام شده با وزارت راه و شهرسازی، اولویت پرداخت تسهیلات برای واحدهای باقی‌مانده مسکن مهر با پیشرفت فیزیکی بالا که به طرح نهضت ملی مسکن منتقل شده اختصاص یافته است.

سرپرست بانک مسکن ادامه‌داد: از آنجایی که سقف تسهیلات مسکن مهر پاسخگوی اتمام این پروژه‌ها نیست، با برنامه‌ریزی‌های انجام شده توسط وزارت راه و شهرسازی این پروژه‌ها به نهضت ملی مسکن سوق داده شد. مقرر شد تا مالکان مابه‌التفاوت تسهیلات مسکن مهر را با دریافت تسهیلات نهضت ملی مسکن پرداخت کنند و بدین ترتیب پروژه‌های باقی‌مانده مسکن مهر در قالب نهضت ملی مسکن زودتر به سرانجام برسد و تکمیل شود.

عسکری تصریح کرد: بخشی از تسهیلاتی که بانک مسکن در سال گذشته پرداخت کرد در حوزه تکمیل واحدهای باقیمانده مسکن مهر بود.

وی خاطرنشان‌کرد: پیش‌بینی شده واحدهای مسکونی مهری که پیشرفت بالایی دارند و به نهضت ملی مسکن انتقال یافته‌اند، در سال ۱۴۰۲ تحویل شود. بانک مسکن تعهد دارد تا تأمین مالی واحدهای باقی‌مانده مسکن مهر هرکدام که قراردادهایشان به نهضت ملی مسکن منتقل می‌شود را انجام دهد تا این کار هرچه سریع‌تر به سرانجام برسد./ مهر

خبر خوش وزیر راه برای متقاضیان مسکن مهر

وزیر راه و شهرسازی در مراسم بهره برداری ۲۲۰۰ مسکن در هشتگرد درباره آورده متقاضیان مسکن مهر توضیحاتی ارائه داد.

مهرداد بذرپاش در حاشیه بهره‌برداری از ۲۲۰۰ واحد مسکن مهر با اعلام این که با همت اعضای هیئت مدیره شرکت عمران شهرهای جدید و مدیریت شرکت عمران شهر جدید هشتگرد امروز ۲۲۰۰ واحد شامل ۶۶۶ واحد ویلایی مسکن مهر به بهره برداری رسید اظهار کرد: متقاضیان این پروژه بعضا ۱۰ تا ۱۲ سال منتظر تحویل واحدها بوده اند. با توجه به سیاست دولت در تکمیل پروژه‌های نیمه تمام این واحدها در مدت کوتاهی تکمیل و تحویل شد.

 

وی افزود: با توجه به برنامه‌ریزی صورت گرفته هفته دولت سال آینده مسکن مهر هشتگرد به اتمام می‌رسد. هفته آینده نیز ۱۰ هزار واحد مسکن مهر پردیس افتتاح می‌شود، در شهر پرند نیز ۲۵۰۰ واحد آماده افتتاح است.

بذرپاش اشاره به آورده متقاضیان مسکن مهر یادآور شد: متقاضیان مسکن مهر بین ۴۰ تا ۵۰ میلیون تومان برای واحدهای خود پرداخت کرده اند که در زمان حاضر این ارقام بسیار متفاوت شده است. برای تامین منابع مالی دولت از منابع در اختیاری تجهیز منابع را انجام می دهد.

وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه آورده متقاضیان مسکن مهر افزایش نمی یابد، گفت: پروژه‌های نیمه‌تمام مسکن مهر در قالب نهضت ملی مسکن تکمیل و تحویل متقاضیان می شود.

بذرپاش همچنین با بیان اینکه در ۱۲۰۰ شهر کشور پروژه های ملی مسکن به صورت ویلایی ساخته می شود، اضافه کرد: در شهرهایی هم که زمین اجازه ندهد واحدها را به صورت آپارتمانی خواهیم ساخت.

وی درباره توافق چینی ها برای ساخت مسکن در ایران نیز گفت: اجازه دهید کار جلو برود./تسنیم

میزان مالیات طرح های مسکن مهر تعیین شد

نمایندگان مردم در مجلس، ‌مـیزان مـالیات طرح (پـروژه)‌های مـسکن مهـر بـابت هـر واحد مسکن مهر و واحدهای احداثی موضوع قانون جهش تولید مسکن(شامل ساخت آماده سازی، محوطه سازی، زیربنایی و روبنایی) را ۳ میلیون ریال تعیین کردند.

نمایندگان مردم در مجلس، ‌مـیزان مـالیات طرح (پـروژه)‌های مـسکن مهـر بـابت هـر واحد مسکن مهر و واحدهای احداثی موضوع قانون جهش تولید مسکن(شامل ساخت آماده سازی، محوطه سازی، زیربنایی و روبنایی) را ۳ میلیون ریال تعیین کردند.

در نشست علنی نوبت  دوم امروز (دوشنبه 8 اسفندماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی بخش درآمدی لایحه بودجه سال 1402 کل کشور، با بند (الف) تبصره 11 ماده واحده لایحه مذکور را با 156 رأی موافق، 4 رأی مخالف و 6 رأی ممتنع از مجموع 195 نماینده حاضر در صحن موافقت کردند.

براساس بند (الف) تبصره 11 ماده واحده لایحه بودجه 1402؛  ‌مـیزان مـالیات طرح (پـروژه)‌های مـسکن مهـر بـابت هـر واحد مسکن مهر و واحدهای احداثی موضوع قانون جهش تولید مسکن(شامل ساخت آماده سازی، محوطه سازی، زیربنایی و روبنایی) برای سال‌های 1398 الی 1402 در طرح(پروژه)‌های تفاهمنامه سه جانبه با سازندگان و تعاونی‌‌ها و پیمانکاران فرعی طرف قرارداد با آنها با هر نوع قرارداد و با معرفی وزارت راه و شهرسازی معادل سه میلیون (3.000.000) ریال برای هر واحد تعیین می‌گردد و هیچگونه مالیات دیگری به غیر از مالیات بر ارزش‌افزوده بابت خرید مصالح به این طرح(پروژه)‌‌ها تعلق نمی‌گیرد.//خانه ملت

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها