تصمیم جدید درباره حقوق کارگران در 1402 | حداقل دریافتی هر کارگر چقدر خواهد شد؟

کد خبر: 1212845

جزئیات بیشتر به همراه تغییرات حداقل مزد کارگران نسبت به سال 1401 در جدول آمده است: (گفتنی است درصد رشد دریافتی کارگران بسته به فروض دیگر نظیر نرخ پایه سنوات و گروه های شغلی می تواند تغییر کن

تصمیم جدید درباره حقوق کارگران در 1402 | حداقل دریافتی هر کارگر چقدر خواهد شد؟

شورای عالی کار در سیصد و چهاردهمین جلسه خود، با حضور نمایندگان کارگران، کارفرمایان و دولت، حداقل دستمزد کارگران برای سال 1402 را تصویب کرد. بر این اساس، حداقل دستمزد روزانه، 176 هزار و 942 تومان، حداقل حقوق ماهانه (30 روز- بدون مزایا) 5 میلیون و 308 هزار و 284 تومان، کمک هزینه اقلام مصرفی خانوار (بن کارگری) ماهانه یک میلیون و 100 هزار تومان و کمک هزینه عائله مندی (حق اولاد) برای هر فرزند ماهانه 530 هزار و 828 تومان تعیین شده است. همچنین حق مسکن ماهانه 900 هزار تومان تعیین شده که این رقم باید به تصویب نهایی هیئت وزیران برسد. جزئیات بیشتر به همراه تغییرات حداقل مزد کارگران نسبت به سال 1401 در جدول آمده است: (گفتنی است درصد رشد دریافتی کارگران بسته به فروض دیگر نظیر نرخ پایه سنوات و گروه های شغلی می تواند تغییر کند.)

حقوق کارگران

در همین حال علیرضا محجوب، دبیرکل خانه کارگر از تنظیم شکایت برای مصوبه دستمزد 1402 خبر داد. وی در گفت و گو با فارس اعلام کرد: دادخواست و شکایتی برای لغو مصوبه شورای عالی کار تهیه کرده‌ایم که در اولین فرصت بعد از تعطیلات به دیوان عدالت اداری ارائه می کنیم. وی این را هم گفت: آن چه دیوان عدالت قبلا درباره دادخواست‌های مشابه رأی داد بر اساس ماده 41 قانون کار است که آن جا گفته حداقل مزد باید با توجه به سبد معیشت کارگری و نرخ تورم تعیین شود و دیوان این جمله را به عنوان تعیین تکلیف قطعی برای شورای عالی کار تلقی نکرد. دیوان در عین حال تصریح کرد، جمله ماده 41 قانون کار تکلیف نمی آورد ولی انصاف می آورد. بنابراین با توجه به نرخ تورم نقطه به نقطه ای که بانک مرکزی 67 درصد اعلام کرده، رشد حداقل مزد 27 درصدی انصاف‎آور نیست.

خراسان

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها