یارانه نقدی | زمان واریز یارانه نقدی | یارانه نقدی اردیبهشت ماه | یارانه جدید | یارانه رمضان

رقم یارانه نان تیر ماه 3 برابر شد ؟ | امشب؛ پرداخت ویژه یارانه 1 میلیونی در کارت این یارانه بگیران

کد خبر: 1216233

مدیرکل کمیته امداد خراسان رضوی گفت: با ایجاد کیف پول کفارات، مبلغ کفارات جمع آوری و در کیف پول متصل به حساب بانکی مددجو شارژ و فرد می‌تواند از تمام نانوایی‌های دولتی نان خریداری کند.

رقم یارانه نان تیر ماه 3 برابر شد ؟ | امشب؛ پرداخت ویژه یارانه 1 میلیونی در کارت این یارانه بگیران

یارانه / یارانه جدید رئیسی از اردیبهشت ماه کلید خورد. یارانه جدید در ابتدای به اقشار خاصی پرداخت شد اما با اعتراض دیگر یارانه بگیران قرار بر بررسی و پرداخت یارانه به دهک های دیگر هم شد. رقم یارانه جدید رئیسی بین 300 تا 400 هزارتومان است.

افزایش ۴۰ درصدی یارانه نان

دولت برای سال جاری به جای افزایش قیمت نان خلاء درآمدی نانوایان را ترمیم کرده و در ازای فروش هر قرص نان به مردم معادل ۴۰ درصد آن را به نانوایان پرداخت می کند.

 نانوایان با توجه به افزایش هزینه‌های جاری مانند دستمزد و انرژی و تورم موجود در اقتصاد کشور خواهان افزایش قیمت نان هستند اما با توجه به آنکه دولت به دنبال آن است که نان به عنوان یک کالای اساسی در سبد  خانوار با قیمت مناسبی به دست مصرف کننده برسد، همواره با این درخواست مخالفت می‌کند.

دولت برای جلوگیری از افزایش قیمت نان یارانه های زیادی نیز به تولید این محصول در کشور اختصاص می‌دهد؛ این یارانه از زمان تولید گندم و  آرد شروع و در بخش فروش در نانوایایی‌ها ختم می‌شود یعنی پخت نان مشمول سه مرحله یارانه است.

چندی پیش اما خبرهای جسته گریخته ای از افزایش قیمت نان در برخی از استان‌ها مطرح شد و اینطور استدلال می‌شد که با توجه به اینکه جلسات شورای آرد و نان در هر استان به صورت مستقل تشکل می‌شود، هر استان می‌تواند راسا برای قیمت نان تصمیم گیری داشته باشد.

افزایش قیمت نان ممنوع است

مسعود امراللهی مدیرکل دفتر بازرسی و نظارت بر کالاهای اساسی  وزارت جهاد کشاورزی در همان مقطع در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم اظهار داشت: نان هیچ گونه افزایش قیمتی نداشته است و هرگونه افزایش قیمت و گران‌فروشی نان ممنوع است و با متخلفان برخورد می‌شود.

وی افزود: قیمت آرد ثابت است و تغییری نداشته است و برای جبران دیگر افزایش هزینه‌های تولید نانوایان نیز وزارت اقتصاد به‌طور روزانه 30 درصد قیمت نان فروخته‌شده را به‌طور مستقیم به حساب نانوایان واریز می‌کند.

در هیچ استانی ابلاغیه ای برای افزایش قیمت نان نداریم

سعید راد مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران نیز در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم اظهار داشت:  موضوع افزایش قیمت نان مطرح نیست و حتی به صورت استانی نیز شاهد تصمیم گیری درباره افزایش قیمت نان نیستیم.

وی افزود: ستاد تنظیم بازار درباره تغییر قیمت نان تصمیم گیری می‌کند  اما هیچ گونه ابلاغیه ای درباره افزایش قیمت نان  برای ما صادر نشده است.

کمک هزینه پخت نان افزایش یافت

بنابر این گزارش دولت برای کمک به جبران هزینه‌های نانوایان، کمک هزینه پخت نان در سال جاری را دوباره 10 درصد افزایش داد. بر این اساس روزانه 40 درصد مبلغ نان فروخته شده ( بر اساس دستگاه مخصوص خرید نان) به حساب نانوایان واریز می‌شود.

محمد جلال سخنگوی طرح هوشمندسازی یارانه آرد و نان در این ارتباط اظهار داشت: بر اساس تصمیمات جدید، برای ترمیم اقتصاد و جبران خلأ درآمدی نانوایان تصمیم بر افزایش کمک هزینه نانوایان از 30 درصد به 40 درصد گرفته شد.

وی گفت: بر اساس این تصمیم 40 درصد قیمت نان فروخته شده در پایان هر روز به حساب نانوایان واریز می‌شود.

توزیع مستقیم خمیرمایه توسط دولت

محمد جلال با بیان اینکه ترمیم‌های غیرقیمتی رویکرد دولت در اجرای این طرح است، افزود: با توجه به وضعیت نابسامان توزیع خمیر مایه‌ها که از اقلام جدی هزینه‌های نانوایان است، در سامانه یکپارچه توزیع آرد و در کنار آرد با نرخ مصوب توزیع می‌شود تا بازار‌های واسطه‌ای حذف و هزینه‌های تولید کم شود.

رضا سلم آبادی در خصوص کیف پول کفارات در کارت‌های صندوق امداد ولایت مددجویان تحت حمایت این نهاد، اظهار کرد: با توجه به اینکه کفارات جزو وجوهات شرعی است و باید برای خرید نان افراد نیازمند، صرف شود لازم است دقت‌های لازم در هزینه کرد انجام شود.

مدیرکل کمیته امداد خراسان رضوی با اشاره به پرداخت‌های انجام شده به مددجویان تحت حمایت با حفظ کرامت آنها، گفت: با ارتباط انجام شده با بانک سپه، کیف پول روی حساب مددجویان در صندوق قرض الحسنه امداد ولایت ایجاد می‌شود که متصل به دستگاه پذیرنده نانوایی‌های دولتی خراسان رضوی است.

وی افزود: کفارات واریز شده که در این کیف پول قرار می‌گیرد، با مبالغ دیگری که در حساب مددجو قرار دارد، کاملاً تفکیک شده است و فرد با حفظ کرامت نان را از نانوایی خریداری می‌کند.

سلم آبادیگفت: کفارات جمع آوری شده بر اساس حکم مراجع، به کیف پولی که بر روی هر حسابی در صندوق امداد ولایت برای مددجویان ایجاد شده، واریز خواهد شد و با خرید نان از نانوایی از طریق کارت امداد ولایت، مستقیم از کیف پول کفارات برداشت خواهد شد.

مدیرکل کمیته امداد خراسان رضوی بیان کرد: در گذشته کمیته امداد برای پرداخت کفارات به مددجویان امداد، فیش نان به افراد تحویل می‌داد تا نان را از نانوایی‌های مشخص تحویل بگیرند و با تعریف شدن این کیف پول در حفظ کرامت نیازمندان بیشتر از گذشته توجه می‌شود.

وی افزود: میزان پرداخت کفاره به حساب سرپرست خانواده بر اساس احکام شرعی و عائله مندی خواهد بود، به عنوان مثال اگر فردی ۲۰ هزار تومان کفاره واریز کرده است، آن را به حساب یک خانواده البته با مضرب واریز خواهیم کرد.

سلم آبادی بیان کرد: بعد از پرداخت کفاره، صندوق امداد ولایت از طریق پیامک به سرپرست خانواده مبلغ واریز شده را اطلاع رسانی می‌کند و مددکار نیز از طریق تماس تلفنی اطلاع رسانی در خصوص نحوه خرید خواهد داشت.

مدیرکل کمیته امداد خراسان رضوی گفت: جمع آوری کفارات از روز عید فطر شروع و بعضاً تا ماه مبارک سال بعد ادامه دارد ولی عمدتاً در روز عید فطر واریز می‌شود.

وی اظهار کرد: مردم می‌توانند کفارات خود را به صورت نقدی از طریق پایگاه‌هایی که در روز عید فطر برپا می‌شود و یا از طریق کد #۰۵۱*۸۸۷۷*و یا دستگاه‌های پوز پیش بینی شده در این پایگاه‌ها که مستقیم به حساب صندوق کفارات متصل است، واریز کنند./ مهر

یک میلیون تومان برای این خانوارها واریز شد

رزمایش کمکهای مؤمنانه ناحیه مقاومت بسیج عشایری استان حضور مسولین و فرماندهان استانی و شهرستانی در گلزار شهدای یاسوج برگزار شد.

سرهنگ  رضایی در رزمایش کمک مومنانه که به‌همت بسیج سازندگی سپاه ناحیه عشایر استان برگزار شد، اظهار داشت: سازندگی ناحیه مقاومت بسیج عشایر در مناطق عشایری استان کهگیلویه و بویراحمد با ورود به ماه مبارک رمضان اقدامات خیلی خوبی با همکاری گروه‌های جهادی و مردمی انجام داده‌ است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج عشایر استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: از جمله توزیع بیش از ۱۰۰۰بسته معیشتی ،فعالیت ۱۶گروه جهادی به تعداد۹۰ نفر که ۱۷ پروژه از جمله ساخت مسجد، خانه عالم، ساخت سرویس بهداشتی،ساخت منبع آب؛جدول کشی روستایی؛ وهمچنین تعداد ۶۰ جفت کفش و لباس برای دانش آموزان عشایر؛ترخیص بیماران نیازمند از بیمارستان،ارائه خدمات پزشکی ودامپزشکی،آموزشی وهمچنین اعطای تسهیلات اشتغالزایی به ارزش ۲۳میلیارد تومان مناطق عشایری استان و ... می‌توان اشاره کرد.

رضایی بیان کرد: در این رزمایش بیش از ۶۰۰ بسته معیشتی در بین افراد نیازمند مناطق عشایری استان توسط گروه های جهادی توزیع خواهد شد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج عشایر استان گفت: بسته‌های کمک معیشتی شامل حبوبات، برنج، مرغ،روغن، رب گوجه فرنگی، خرما، ماکارونی و دیگر اقلام است که ارزش هر بسته یک میلیون تومان است./فارس

قیمت نان یارانه ای تغییر می کند؟

بررسی‌ها نشان می‌دهد که نانوایی‌ها بخش عمده نان تولیدی روزانه خود را به اسنپ فودها به دلیل قیمت‌های بالاتر می‌فروشند و مردمی که در صف‌ها هستند از نان کمتری بهره‌مند می‌شوند.

 با شیوع کرونا به دلیل شرایط قرنطینه‌ای و رعایت مسائل بهداشتی بخشی از مردم برای تامین مایحتاج روزانه خود جهت خرید نان و وسایل سوپرمارکتی و میوه از اسنپ فودها استفاده می‌کردند که با وجود کنترل این بیماری نیز این موضوع ادامه پیدا کرد و همچنان بخشی از مردم از اسنپ فودها بهره می‌گیرند.

با وجود اینکه اسنپ فود گران‌تر از خرید خود شخص از مغازه نانوایی، سوپرمارکت یا سوپر میوه است، اما کماکان عده‌ای برای راحتی خود از این وسیله اینترنتی استفاده می‌کنند تا جایی که برخی نانوایی‌ها به دلیل بالابودن قیمت نان در این شبکه نیز از این موضوع استقبال کرده و نان‌هایی همچون شیرینی با طعم‌های مختلف تهیه و در این شبکه مجازی به فروش می‌رسانند.

بر اساس این گزارش، در اسنپ فود قیمت هر عدد نان سنگک سنتی سبوس‌دار ۱۵ هزار تومان، سنگک کوچک دو رو کنجد ۱۰ هزار تومان، سنگک سنتی سبزیجات ۲۰ هزار تومان، سنگک سنتی مغز تخمه و سیاه دانه ۲۰ هزار تومان، سنگک سنتی چند مغز و سبزیجات ویژه ۲۵ هزار تومان، سنگک سنتی پرکنجد ۲۰ هزار تومان، سنگک سنتی سبوس کنجد بزرگ ۲۰ هزار تومان، سنگک سنتی خشخاش بزرگ ۳۰ هزار تومان، سنگک سبوس‌دار بین ۲۰ تا ۲۵ هزار تومان و هر چانه آرد سنگک معمولی و سبوس‌دار ۲۰ هزار تومان عرضه می‌شود.

همچنین برخی نانوایی‌های بربری نیز هر عدد از این محصول را تحت عنوان بربری سنتی ساده ۷ هزار تومان، بربری ماشینی کنجدی ۹ هزار تومان، بربری شیری ۱۱ هزارتوان، بربری ماشینی پرکنجد ۱۵ هزار تومان، بربری ماشینی سبوس دار ۷ هزار تومان، هر کیلوگرم آرد سبوس دار بربری ۱۵ هزار تومان و خمیر نان یک کیلوگرم ۱۷ هزار تومان است.

نان تافتون و لواش نیز از این قاعده مستثنی نیست و نان لواش سنتی ساده ۱۰ عدد ۱۳ هزار تومان، لواش سنتی ساده ۲۰ عدد ۲۳ هزار تومان، لواش سنتی ساده ۳۰ عدد ۳۳ هزار تومان، لواش ماشینی ساده ۴۰ عدد ۴۳ هزار تومان، لواش سنتی ساده ۵۰ عدد ۵۳ هزار تومان و هر کیلوگرم آرد گندم ۲۰هزار تومان به فروش می‌رسد.

این در حالی است که قیمت هر عدد نان دولتی با یارانه ۶۶۵ تومانی بربری وزن چانه ۶۰۰ گرم ۱۸۰۰ تومان، تافتون سنتی وزن ۲۵۰ گرم ۹۰۰ تومان، تافتون گردان ماشینی وزن چانه ۲۲۰ گرم ۷۰۰ تومان، لواش و تافتون گردان ماشینی وزن ۱۶۰ گرم ۵۰۰ تومان؛ تافتون خراسانی وزن ۳۰۰ گرم ۱۰۰۰ تومان است.

قیمت هر عدد نان در یارانه نوع دوم گندم ۹۰۰ تومانی، بربری وزن ۶۰۰ گرم ۲۵۰۰ تومان، تافتون سنتی وزن ۲۵۰ گرم ۱۲۰۰ تومان، تافتون گردان ماشینی وزن ۲۲۰ گرم ۱۰۰۰ تومان، لواش و تافتون گردان ماشینی وزن چانه ۱۶۰ گرم ۱۵۰ تومان، تافتون خراسانی وزن ۳۰۰ گرم ۱۵۰۰ تومان، سنگک وزن ۶۵۰ گرم ۳ هزار تومان است.

حال در این بین برخی دیگر از نانوایی‌های آزادپز هر عدد نان سنگک را درب مغازه‌ها با قیمت بین ۵ تا ۱۵ هزار تومان تحت عنوان نان کنجدی، شویدی، سیاه‌دانه و چند مغز و بربری بین ۵ تا ۱۱ هزار تومان تحت عنوان نان شیری، کنجدی و شویدی و سیاه‌دانه به فروش می‌رسانند.

«سید محمدرضا مرتضوی» رییس کانون انجمن‌های صنایع غذایی و رییس هیات مدیره انجمن آردسازان ایران در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا می‌گوید: قیمت گندم فعلی هم قیمت نرخ جهانی این محصول و نرخ آرد نیز مناسب است، البته با توجه به افزایش هزینه‌های تولید در هر سال باید این نرخ اصلاح شود.

وی اظهار داشت: دولت هر ساله مبلغ زیادی سوبسید روی قیمت آرد پرداخت می‌کند تا مردم در تامین نان مصرفی خود دچار مشکل نشوند؛ اما برخی نانوایان آزادپز نیز که به نوعی از آرد یارانه‌ای استفاده می‌کنند نان را با قیمت‌های بالاتر می‌فروشند که اجحاف به مصرف‌کنندگان است.

ایرنا

۱

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها