هر آنچه درباره کارت سوخت باید بدانید | شارژ دو نرخی سهمیه ماهانه دارندگان خودرو

کد خبر: 1218677

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه کردستان گفت: کارت سوخت شخصی شهروندان هرماه به میزان 60 لیتر ‌بنزین با نرخ 1500 تومان و 150 لیتر نیز با نرخ 3 هزار تومان شارژ می شود.

جهانبخش ‌نوکانی‎ ضمن تشریح عملکرد و میزان فرآورده‌های توزیع شده در سطح استان طی سال گذشته، ‌به آغاز عملیات تامین و ذخیره‌سازی سوخت روستاهای استان اشاره و اظهار کرد: با توجه به محدودیت اعمال ‌شده در تامین گاز طبیعی مورد نیاز نیروگاه مخصوصا با کاهش دما و اولویت تامین گاز طبیعی بخش خانگی، ‌برنامه‌ریزی شرکت بر تامین و ذخیره‌سازی مطلوب و به موقع سوخت مورد نیاز نیروگاه متمرکز شد و باتوجه به روند افزایشی مصرف سوخت مایع نیروگاه با تلاش همکاران شرکت این مهم به نحو ‌احسن انجام گرفت.

وی با اشاره به آمادگی نیروهای این شرکت برای تامین به موقع نیازهای مردم استان در خصوص فرآورده‌های نفتی، عنوان کرد: در حال حاضر 9 ناحیه، دو واحد تأسیسات انبار نفت، 88 جایگاه عرضه فرآورده‌های نفتی، 54 ‌جایگاه سی‌ان‌جی و 263 فروشندگی روستایی سوخت موردنیاز مردم استان را تأمین می‌کنند.‌

مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه کردستان در ادامه به اجرای برنامه جمع‌آوری کارت‌های اضطراری مازاد در جایگاه‌های عرضه فرآورده‌های نفتی در ‌راستای مدیریت مصرف سوخت، جلوگیری از عرضه خارج از شبکه فرآورده‌های نفتی و لزوم استفاده از ‌کارت سوخت شخصی توسط شهروندان اشاره کرد و افزود: کارت شخصی شهروندان هرماه به میزان 60 لیتر ‌بنزین با نرخ اول و 150 لیتر نیز با نرخ دوم (30000ریال) شارژ می‌شود.

نوکانی تصریح کرد: شهروندان می‌توانند با کارت ‌شخصی خود نسبت به دریافت بنزین با نرخ دوم اقدام کنند و نیازی به کارت اضطراری جایگاه نخواهند داشت.

وی افزود: تمامی کارت‌های اضطراری مجاری عرضه سوخت جمع‌آوری نخواهند شد و یک یا دو ‌کارت سوخت برای شرایط اضطراری، برای افرادی که کارت سوخت شخصی خود را احیانا به همراه ندارند، ‌موجود است.‌

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه کردستان سپس با اشاره اهمیت مصرف گاز مایع و ‌ساماندهی توزیع این فرآورده، از اجرای طرح توزیع الکترونیک گازمایع در استان برای شناسایی مصرف ‌کنندگان واقعی، مدیریت مصرف و جلوگیری از عرضه خارج از شبکه این فرآورده خبر داد.

وی گفت: ‌سازمان‌های متولی مانند جهاد ‌کشاورزی، صنعت، معدن و تجارت و.. در جهت الزام ذینفعان و شرکت ‌های تولیدی زیرمجموعه خود در سامانه درخواست فرآوده‌های نفتی ‌‌‌http://newtejaratasan.niopdc.ir‌ ثبت‌نام کنند تا نسبت ‌به تامین و توزیع الکترونیکی گاز مایع ‌مورد نیاز این ‌شرکت‌ها نیز اقدام شود.‌/ فارس

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها