اختلاف قیمت تیگو 8 پرو از کارخانه تا بازار چند؟

کد خبر: 1227586

قیمت تیگو 8 پرو پرمیوم در بازار به حدود دو میلیارد و 400 میلیون تومان هم رسیده است. اما اختلاف قیمت کارخانه و بازار این خودرو چقدر است؟

اختلاف قیمت تیگو 8 پرو از کارخانه تا بازار چند؟

 تیگو 8 پرو پرمیوم یکی از محصولات میلیاردی مدیران خودرو است که قیمت کارخانه‌ای آن دو میلیارد و 269 میلیون تومان اعلام شده اما مدل‌های مختلف آن در بازار با قیمت‌های متفاوتی به فروش می‌رسد.

اکنون برخی فروشندگان تیگو 8 پرو پرمیوم مدل 1402، خودروی خود را بین دو میلیارد و 400 تا 430 میلیون تومان به فروش می‌رسند. این ارقام به معنای اختلاف حدود 131 تا 161 میلیون تومانی میان قیمت‌های بازار و کارخانه تیگو 8 است.

مدل 1400 تا 1401 این خودرو البته با قیمت‌های پایین‌تری معامله می‌شوند؛ چیزی حدود دو میلیارد و 150 میلیون تا دو میلیارد و 300 میلیون تومان.

مشخصات فنی تیگو 8 پرو پرمیوم

خودروبانک در این مورد می‌نویسد: قلب تپنده چری تیگو 8 پرو را یک موتور چهار سیلندر 1.6 لیتری تشکیل می‌دهد که مجهز به پرخوران های توربوشارژر شده و می‌تواند در محدوده 5500 دور بر دقیقه، حداکثر قدرت 197 اسب بخاری تولید کرده و یا در محدوده 2000 دور بر دقیقه، می تواند حداکثر گشتاور 290 نیوتن متری تولید کند.وظیفه دریافت و ارسال نیرو به چرخ های جلو برعهده جعبه دنده 7 سرعته اتوماتیک دوکلاچه خواهد بود که تنها گزینه قابل عرضه به مشتریان بوده و می تواند شتاب صفر تا صد 8.9 ثانیه طبق اعلام شرکت سازنده داشته باشد.

این خودرو با طول کلی 4722 میلی متر، عرض 1860 میلی متر، ارتفاع 1745 میلی متر و فاصله بین دو محور 2710 میلی متری ساخته شده است که از مجموع این ابعاد و اندازه، حداقل وزن 1541 کیلوگرمی بدست آمده است.با وزن بیش از 1.5 تنی، استاندارد یورو 6 و استفاده از جعبه دنده اتوماتیک دوکلاچه 7 سرعته در خط انتقال، مصرف سوخت این خودرو برای استفاده های شهری معادل 8.6 لیتر و برای استفاده‌های برون شهری معادل 5.7 لیتر اعلام شده است که در مجموع مصرف سوخت 6.8 لیتری به صورت ترکیبی برای کاربرانش خواهد داشت.

از امکانات این خودرو اول از همه، در بخش ایمنی می توان به کیسه هوای ایمنی برای سرنشینان جلو، کیسه هوای جانبی، کیسه هوای پرده ای و یا حتی کیسه هوای ایمنی برای زانوها اشاره داشت که می تواند ایمنی سرنشینان را به میزان قابل توجهی بالا ببرد.در کنار این مورد، تجهیزات ایمنی متعددی هستند که بر روی این خودرو نصب شده و در این رابطه می توان به سیستم ترمز ضدقفل ABS، توزیع کننده الکترونیکی نیروی ترمز، ترمز کمکی، سیستم کنترل کشش، سیستم کنترل پایداری الکترونیکی، سیستم کمک حرکتی خودرو در سربالایی و یا کنترل حرکت خودرو در سرپایینی اشاره کرد.درحالی به تجهیزات ایمنی چری تیگو 8 پرو اشاره کردیم که از تجهیزات کمک راننده و یا فناوری های ایمنی آن می توان به دوربین 360 درجه، سنسور پارک، سیستم نظارت بر فشار باد لاستیک ها، سیستم هشدار نقاط کور، ترمز پارک برقی، چراغ های مخصوص روز، کروز کنترل، سیستم ورود بدون کلید، سنسور باران یا حتی چراغ های تمام LED و استارت دکمه ای اشاره کرد که از تجهیزات منحصربه فرد چری تیگو 8 پرو به شمار می روند.

تجارت نیوز

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها