مستاجران متقاضی وام بخوانند | پرداخت وام ۱۵۰ میلیونی اجاره مسکن + اقساط و شرایط دریافت وام

کد خبر: 1233173

در بهار امسال ۹۲ درصد مستاجران واجد شرایط موفق به دریافت وام ودیعه مسکن نشدند.

مستاجران متقاضی وام بخوانند |  پرداخت وام ۱۵۰ میلیونی اجاره مسکن + اقساط و شرایط دریافت وام

بر اساس آمار و اطلاعات وزارت راه و شهرسازی، در ۳ ماهه ابتدایی سال ۱۴۰۲، تعداد ۱۳۳ هزار ۳۹۹ خانواده مستاجر در سامانه وزارت راه و شهرسازی برای اخذ تسهیلات ودیعه مسکن ثبت نام کرده‌اند.

از این تعداد، تاکنون ۵۶ هزار ۱۱۶ خانواده برای دریافت وام ودیعه مسکن واجد شرایط شناسایی شده و به بانک عامل معرفی‌ شده‌اند.

بر این مبنا، تاکنون فقط ۸ درصد از متقاضیان واجد شرایط وام ودیعه مسکن موفق به دریافت تسهیلات شده‌اند که ۴ هزار ۳۷۵ متقاضی هستند و ۹۲ درصد مستاجران موفق به دریافت وام ودیعه نشدند.

* پرداخت وام ودیعه تناسبی با نیاز مردم ندارد

در این راستا، اقبال شاکری، عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس گفت: طرح وام ودیعه مسکن در بازار اجاره انتظارات تورمی به وجود آورد اما پرداخت آن هیچ تناسبی با نیاز مستاجران ندارد.

* جزئیات تسهیلات وام ودیعه

وام ودیعه مسکن در سال ۱۴۰۲، در کلانشهرها ۱۵۰ میلیون تومان و در شهرهای کوچک و سایر شهرستان‌ها ۱۰۰ میلیون تومان خواهد بود.

اگر نرخ سود وام ودیعه مسکن برای این دسته متقاضیان هم ۲۳ درصد و مدت بازپردخت پنج سال باشد، آن‌ها باید به‌ترتیب ماهی چهار میلیون و ۲۳۰ هزار تومان و دو میلیون و ۸۲۰ هزار تومان قسط وام ودیعه مسکن پرداخت کنند.

پرداخت این تسهیلات پس از همه‌گیری کرونا توسط دولت دوازدهم مطرح شد و بنا بود با اتمام کرونا این تسهیلات دیگر پرداخت نشود اما همچنان دوره پرداخت وام ودیعه مسکن تمدید شده و البته پرداخت آن تناسبی با متقاضیان واجد شرایط ندارد./ فارس

۱

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها