فوری؛ ادارات 4 روز تعطیل شد؟ | جزئیات تعطیلی تهران و این استان ها از 9 تا 12 مرداد 1402

کد خبر: 1235290

جزئیات جدیدی از تعطیلی این استان ها بدلیل گرمای بی سابقه منتشر شد.

فوری؛ ادارات 4 روز تعطیل شد؟ | جزئیات تعطیلی تهران و این استان ها از 9 تا 12 مرداد 1402

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: در همه کشورهای دنیا با رسیدن به این سطح از اشعه فرابنفش، مسئولان، شهرها را تعطیل می‌کنند تا مردم با ماندن در خانه سلامتی خود را تضمین کنند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: در همه کشورهای دنیا با رسیدن به این سطح از اشعه فرابنفش، مسئولان، شهرها را تعطیل می‌کنند تا مردم با ماندن در خانه سلامتی خود را تضمین کنند.

اقبال شاکری با اشاره به افزایش دمای هوا در هفته پیشرو و هفته آینده گفت: مطابق اخبار هواشناسی، شاخص اشعه فرابنفش به سطح بسیار زیاد رسیده و همین مسئله می‌تواند سلامت مردم را دچار مشکل کند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: اشعه فرابنفش آسیب‌های بسیاری به سلامت مردم وارد می‌کند و برای حفظ سلامتی آن‌ها باید اقداماتی در دستور کار دولت قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه سلامت مردم برای مسئولان همواره خط قرمز است، افزود: در همه کشورهای دنیا با رسیدن به این سطح از اشعه فرابنفش، مسئولان شهرها را تعطیل می‌کنند تا مردم با ماندن در خانه سلامتی خود را تضمین کنند.

شاکری تاکید کرد: استاندار تهران باید به صورت فعالانه با این مسئله برخورد کند و در شرایطی که نفع مردم در تعطیل شدن است، این اتفاق حتما باید رخ دهد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: علاوه بر اشعه فرابنفش، موج گرمای بی‌سابقه تهدیدات دیگری نیز دارد و بر اساس گزارشاتی که ما از استان گرفتیم، مراجعه به مراکز درمانی ناشی از گرمازدگی ۳٠ درصد افزایش داشته است.

شاکر گفت: از استاندار تهران و مسئولان شهری تقاضا داریم، سلامت مردم را در اولویت خود قرار دهد و از هر اقدامی در راستای تضمین این امر مهم کوتاهی نکند./ایسنا

تعطیلی ادارات هشت شهرستان یزد

بر اساس مصوبه کارگروه اضطرار گرد و غبار ادارات شهرستان های اردکان، میبد، اشکذر، زارچ، یزد، مهریز، بافق و بهاباد امروز، یکشنبه، تعطیل شدند.

به گزارش حوزه استان ها خبرگزاری تقریب به نقل از روابط عمومی محیط زیست یزد، براساس پیش بینی اداره کل هواشناسی، تشخیص و اعلام شرایط اضطرار وقوع پدیده گردوغبار و به استناد آیین نامه و شیوه نامه اجرایی مدیریت شرایط اضطرار پدیده گردوغبار دومین کارگروه شرایط اضطرار گردوغبار با ریاست مدیرکل بحران استانداری و دبیری اداره کل حفاظت محیط زیست یزد و سایر اعضا شنبه شب تشکیل و تصمیمات لازم اتخاذ شد.

تعطیلی ادارات دولتی بجز شعب بانک ها، بیمارستان ها، مراکز درمانی، اورژانس و دستگاه های خدمات رسان و تشدید آمادگی بیمارستان ها، اورژانس و مراکز بهداشتی درمانی جهت ارائه خدمات به بیماران احتمالی از جمله تصمیمات این کارگروه است.

همچنین خودداری افراد از حضور در فضای باز و انجام فعالیت های سنگین به خصوص گروه های حساس (زنان باردار، کودکان و بیماران تنفسی و قلبی و سالمندان) و اطلاع رسانی توسط معاونت دانشگاه علوم پزشکی یزد و آماده باش تمامی دستگاه های امدادرسان، اعمال محدودیت فعالیت سنگ شکن ها و سایر بخش های آلاینده هوا در واحدهای تولیدی توسط سازمان صنعت، معدن و تجارت استان از دیگر تصمیمات کارگروه یاد شده است.

براساس این مصوبات تمامی دستگاه های امدادی (پلیس راه، هلال احمر ، اورژانس و راهداری) در کل استان به صورت عام و شهرستان های درگیر گرد و غبار طبق اعلام اداره کل هواشناسی (اردکان، میبد، اشکذر، زارچ، یزد، مهریز، بافق و بهاباد) به صورت خاص آماده باش و در منطقه حضور داشته باشند.

براسا تصمیمات اتخاذ شده، تمامی فعالیت‌های عمرانی شهرداری شامل کارگاه‌های شن و ماسه، سنگ شکن ها و غیره در شهرستان‌های تحت تاثیر باید محدود شود و شهرداری ها نسبت به نظارت بر آن اقدام نمایند. معاونت دانشگاه علوم پزشکی یزد نیز موظف است با همکاری صدا و سیما نسبت به اطلاع رسانی توصیه های بهداشتی به خصوص به بیماران قلبی و تنفسی اقدام نماید.

همچنین در صورت پبش بینی تداوم وضعیت شرایط اضطرار متعاقبا تصمیمات مقتضی اتخاذ و اطلاع رسانی خواهد شد.

گرد و غبار ادارات هشت شهرستان یزد را تعطیل کرد

بر اساس مصوبه کارگروه شرایط اضطرار گرد و غبار استان، ادارات شهرستان‌های اردکان، میبد، اشکذر، زارچ، یزد، مهریز، بافق و بهاباد یک شنبه هشتم مرداد تعطیل شد.

براساس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی، تشخیص و اعلام شرایط اضطرار وقوع پدیده گردوغبار و به استناد آیین‌نامه و شیوه‌نامه اجرایی مدیریت شرایط اضطرار پدیده گردوغبار دومین کارگروه شرایط اضطرار گردوغبار با ریاست مدیرکل مدیریت بحران استانداری و دبیری اداره کل حفاظت محیط زیست یزد و سایر اعضا تشکیل و  تصمیمات برای روز یکشنبه مورخ هشتم مرداد به شرح ذیل برای شهرستان‌های اردکان، میبد، اشکذر، زارچ، یزد، مهریز، بافق و بهاباد(اعلامی بر اساس هشدار هواشناسی) اتخاذ گردید:

1. تعطیلی ادارات دولتی بجز شعب بانک‌ها، بیمارستان‌ها، مراکز درمانی، اورژانس و دستگاه‌های خدمات‌رسان

2. تشدید آمادگی بیمارستان‌ها، اورژانس و مراکز بهداشتی درمانی جهت ارائه خدمات به بیماران احتمالی

3.  خودداری افراد از حضور در فضای باز و انجام فعالیت‌های سنگین به خصوص گروه‌های حساس(زنان باردار، کودکان و بیماران تنفسی و قلبی و سالمندان) و اطلاع‌رسانی توسط معاونت دانشگاه علوم پزشکی یزد

4.  آماده‌باش تمامی دستگاه‌های امدادرسان

6.  اعمال محدودیت فعالیت سنگ‌شکن‌ها و سایر بخش‌های آلاینده هوا در واحدهای تولیدی توسط سازمان صنعت، معدن و تجارت استان

7. تمامی دستگاه‌های امدادی (پلیس راه، هلال احمر، اورژانس و راهداری) در کل استان به صورت عام و شهرستان‌های درگیر گرد و غبار طبق اعلام اداره کل هواشناسی (اردکان، میبد، اشکذر، زارچ، یزد، مهریز، بافق و بهاباد) به صورت خاص آماده‌باش و در منطقه حضور داشته باشند.

8. کلیه فعالیت‌های عمرانی شهرداری شامل کارگاه‌های شن و ماسه ، سنگ شکن ها و... در شهرستان‌ها تحت تاثیر محدود شود و شهرداری‌ها نسبت به نظارت بر آن اقدام نمایند.

9. معاونت دانشگاه علوم پزشکی یزد با همکاری صدا و سیما نسبت به اطلاع‌رسانی توصیه‌های بهداشتی به خصوص به بیماران قلبی و تنفسی اقدام نماید.

در صورت پبش‌بینی تداوم وضعیت شرایط اضطرار متعاقبا تصمیمات مقتضی اتخاذ و اطلاع‌رسانی خواهد شد./ تسنیم

تعطیلی استان‌های جنوبی بعلت گرمای شدید 

نماینده مردم اهواز در مجلس با اشاره به اینکه استان‌های جنوبی ایران رکورددار دما در سطح کشور هستند، گفت: دولت باید مطابق مقررات در مناطقی که دمای هوا از سطح استاندارد فراتر می‌رود، تلاش خود به منظور کاهش آسیب به مردم شامل تعطیلی شهرها را اعمال کند.

مجتبی یوسفی، با اشاره به گرمای هوا در استان‌های جنوبی کشور اظهار داشت: بر اساس داده‌های جهانی، دمای هوا در استان‌های جنوبی کشور به ویژه در استان خوزستان رکوردهای جدیدی ثبت می‌کند و این استان به سرلیست گرم‌ترین مناطق کشور رسیده است.

نماینده اهواز، باوی، حمیدیه و کارون در مجلس شورای اسلامی گفت: دولت باید مطابق مقررات در مناطقی که دمای هوا از سطح استاندارد فراتر می‌رود، تلاش خود به منظور کاهش آسیب به مردم شامل تعطیلی شهرها را اعمال کند، زیرا سلامت مردم خط قرمز است.

وی افزود: البته این همه مسئله نیست، در حال حاضر قیمت وسایل سرمایشی کم مصرف بسیار بالا رفته و خانواده‌ها در تامین این وسایل با مشکل مواجه هستند  و وزارت صمت باید فکری به حال این مسئله کند.

یوسفی تاکید کرد: از طرف دیگر امکان سفر باید برای مردم مهیا شود و در قالب حمایت‌هایی از جمله مرخصی و همچنین نوسازی ناوگان حمل و نقل زمینه سفر مردم به استان‌هایی با دمای بهتر مهیا شود.

این نماینده مجلس تاکید کرد: در حال حاضر ناوگان حمل و نقل مرتبط با استان خوزستان کاهش داشته و ما این مسئله را به وزیر راه و شهرسازی تذکر داده‌‍ایم.

این نماینده مجلس گفت: سلامت مردم در خطر دمای بسیار بالا قرار گرفته و در هفته آینده هم این مسئله تشدید خواهد شد و باید تصمیم عاجلی اتخاذ شود.

بر اساس گزارش کارشناسان هواشناسی، تابستان کنونی یکی از گرمترین تابستان‌های 11 سال اخیر است و همین مسئله می‌تواند روی سلامت مردم اثرگذار باشد./تسنیم

۱۵

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها