تصمیم دولت برای تغییر قیمت نان | فروش کیلویی نان اجرا می شود؟

کد خبر: 1236415

کارشناس حوزه آرد و نان گفت: طی ۲ سال گذشته قیمت نان ثابت مانده اما هزینه‌های نانوایی افزایش یافته بنابراین برخی نانوایان به کم فروشی و گران‌فروشی روی آورده‌اند.

تصمیم دولت برای تغییر قیمت نان | فروش کیلویی نان اجرا می شود؟

در برنامه گفتگوی ویژه امشب در خصوص تاثیر ترمیم قیمت نان بر کاهش تخلفات گران‌فروشی و کم‌فروشی با حضور پابرجا کارشناس حوزه آرد و نان و سلیمانی رئیس اتحادیه نانوایان سنگک استان تهران بحث و بررسی شد.

تغییرات قیمتی نان در برخی استان ها اعمال شده لزوم این تغییر  چیست؟

پابرجا کارشناس حوزه آرد و نان: نانوایان از سال ۱۴۰۰ به بعد نرخ جدید نگرفته اند. طی دو سال گذشته نان با نرخ سال ۱۴۰۰ به فروش می رسد. تورم سالانه بالا رفته نانوا مجبور است به نحوی هزینه های خود را جبران کند. فقط آرد یارانه ای می گیرد که تنها ۱۰ تا ۱۲ درصد در نرخ نان تاثیر دارد.

نرخ مایه خمیر، اجاره مغازه، مزد کارگر افزایش پیدا کرده اما قیمت نان هنوز ثابت مانده از این رو نانوایان برای جبران هزینه های خود به گران فروشی و کم فروشی روی آورده اند. با سرکوب قیمت نانوایی ها نمی توانند به کار خود ادامه دهند.

برای مدیریت این اوضاع چه باید کرد؟

پابرجا:  در اسرع وقت باید نرخ کارشناسی شده نان را هر چه سریع تر در همه استان ها اعلام کنند. این کار تاثیر بسزایی در کاهش تخلفات گران فروشی وکم فروشی دارد.

چرا نانوایان تخلف گران‌فروشی و کم فروشی دارند؟

سلیمانی رئیس اتحادیه نانوایان سنگکی تهران: هزینه های نانوایان طی دو سال افزایش یافته و قیمت نان ثابت مانده است. اگر نان افزایش قانونی نداشته باشد، نانوایان مجبور به افزایش  غیر قانونی می شوند که در این صورت  مصرف کننده ضرر می کند.

زمانی می توانیم به نانوا بگوییم گران فروشی کار درست نیست که نرخ کارشناسی شده و منطقی به او داده شود.

چرا فروش کیلویی نان اجرا نمی شود؟

سلیمانی: فروش نان کیلویی کیفیت نان را پایین می آوردبه طور مثال برشته بودن یا نرم بودن نان سنگک را در این نوع فروش نمی توان اعمال کرد. اگر بازرسی درست انجام شود می توان تاحدودی این روش را اجرا کرد.

باشگاه خبرنگاران

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها