آخرین رایزنی ها درباره قیمت نان | قیمت نان آخر مرداد گران می‌شود؟

کد خبر: 1237351

گزارش‌ها از اتحادیه‌ها و تشکل‌های فعال در حوزه نان، از رایزنی برای تغییر قیمت نان حکایت دارد.

آخرین رایزنی ها درباره قیمت نان | قیمت نان آخر مرداد گران می‌شود؟

در حالی دولتی‌ها و استانداری تهران، احتمال افزایش قیمت نان در تهران را رد می‌کنند، آتا خبرهای درگوشی و صحبت با اتحادیه‌ها، از رایزنی برای تغییر قیمت نان حکایت دارد.

این در شرایطی است که اخیرا احمد وحیدی، وزیر کشور در واکنش به انتشار برخی اخبار پیرامون افزایش قیمت نان در برخی استان‌ها، گفته بود: در دولت چیزی با عنوان افزایش قیمت نان نداشتیم.

محمد علی‌مهری، معاون اقتصادی استاندار تهران نیز درباره برخی شایعات پیرامون افزایش قیمت نان در برخی استان‌ها در فضای مجازی و برخی رسانه‌ها اعلام کرده بود: در استان تهران قیمت نان هیچ‌گونه افزایش قیمتی نداشته است و قیمت همان قیمت ثابت و مصوب قبلی است.

وی متذکر شد: برای افزایش قیمت نان فعلا هیچ‌گونه برنامه‌ای در دستور کار استانداری تهران وجود ندارد.

این در شرایطی است که برخی گزارش‌ها، از گرانی نان در ۱۳ استان حکایت دارد. همچنین در خبرها به نقل از سخنگوی طرح هوشمندسازی یارانه آرد و نان آمده که اختیار تغییر قیمت نان به استان‌ها واگذار شده است.

خبرها حاکی از آن است که در مشهد نان بربری از یک هزار و ۱۱۵ تومان با افزایش حدود ۴۳ درصدی به یک‌هزار و ۶۵۰ تومان در یک هفته اخیر رسیده است. نان لواش نیز با افزایش حدود ۲۴ درصدی ۵۲۵ تومان شده است.

رایزنی برای تغییر قیمت‌نان

با وجود انتشار خبرهای مختلف از افزایش قیمت نان تحت عنوان متناسب‌سازی از سوی رسانه‌های حامی دولت در استان‌های مختلف، اما هیچ‌کدام از تشکل‌ها و اتحادیه‌های فعال در حوزه آرد و نان کشور در خصوص افزایش قیمت نان حاضر به گفت‌وگو نیستند و سکوت را در شرایط کنونی تا کسب نتیجه ترجیح داده‌اند. بر همین اساس، اعضای اتحادیه‌های فعال در حوزه نان در گفت‌وگو با خبرگزاری خبرآنلاین، تنها به این جمله بسنده می‌کنند که یک هفته صبر کنید تا نتایج مشخص شود.

به گفته آن‌ها، ما هنوز نتیجه نگرفته‌ایم و در حال رایزنی هستیم.

اختیار افزایش قیمت نان در اختیار استان‌ها

وزارت اقتصاد پیش از این اعلام کرده است که اختیار افزایش قیمت نان در اختیار استان‌ها قرار گرفته است. براین اساس محمد جلال مشاور وزیر اقتصاد گفته بود که طرح هوشمندسازی به صورت مستقیم به موضوع نرخ نان ورود ندارد و اصلاح نرخ از سالیان قبل در اختیار کارگروه آرد و نان استان‌ها قرار دارد و این رویه ادامه خواهد داشت.

پیگیری‌ها از وزارت اقتصاد نیز نشان می‌دهد که همچنان تغییری در روند قبلی ایجاد نشده است و تاکید بر آن است که افزایش قیمت‌ها براساس تصمیم کارگروه آرد و نان استان‌ها و با حضور استانداران انجام شده است.

تعیین تکلیف قیمت نان تا پایان مرداد؟

البته علی مهری، معاون اقتصادی استانداری تهران چندی پیش در واکنش به درخواست‌های نانوایان گفته بود: دولت یکسری تمهیدات انجام داده است که بتواند اقتصاد نانوایان را درست کند و شغل نانوایی به لحاظ اقتصادی به صرفه باشد. در همین راستا از حدود سه هفته پیش هر شب ۴۰ درصد کمک‌هزینه برای نانوایان واریز می‌شود.

علی‌مهری در مورد اینکه اصلاح قیمت نان اتفاق خواهد افتاد یا خیر؟ عنوان کرده بود: در این زمینه برنامه موجود است اما همه چیز دست ما نیست و استانداری به تنهایی نمی‌تواند تصمیم‌گیری کند و باید مصوبه بالادستی داشته باشد. با این اوصاف، ما پیشنهاد خودمان را ارائه کردیم اما هنوز مصوب نشده و فعلا تغییری درباره قیمت نان در تهران اتفاق نیفتاده است.

وی در پاسخ به اینکه پیشنهاد شما برای قمیت نان چقدر است؟ گفته بود: در این باره هنوز نمی‌توانیم صحبت کنیم اما به نظر می‌رسد این موضوع تا آخر همین ماه در استان تهران تعیین تکلیف شود.

علی‌مهری با بیان اینکه در برنامه ما فقط بحث اصلاح قیمت نان مطرح نیست، متذکر شده بود: بر این اساس ممکن است اصلا قیمت برخی نان‌ها گران نشود ولی ما به دنبال این هستیم که اتفاقاتی بیفتد که پخت نان برای نانوا به صرفه ‌شود که در این زمینه پیشنهادات ما را خود اتحادیه نانوایان هم قبول کرده‌اند.

خبرآنلاین

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها