خبر مهم برای جاماندگان سهام عدالت | زمان ثبت نام جامانده ها اعلام شد | چه کسانی می توانند برای سهام عدالت ثبت نام کنند؟ + لینک

کد خبر: 1246597

سهام عدالت یکی از موضوعاتی است که در سال‌های گذشته مورد توجه بسیاری از مردم و مسوولین قرار گرفته است.

خبر مهم برای جاماندگان سهام عدالت | زمان ثبت نام جامانده ها اعلام شد | چه کسانی می توانند برای سهام عدالت ثبت نام کنند؟ + لینک

شاید کمتر کسی باشد که خبرهای مربوط به سهام عدالت را دنبال نکند. این روزها اخبار پیرامون سهام عدالت چه درباره پیامک‌های جعلی برای هک‌کردن اطلاعات تلفن همراه سهام‌داران تا تقسیم سود سهام عدالت و تغییر اعضای هیات‌مدیره شرکت‌های تعاونی استانی به گوش می‌رسد.

به همین خاطر گزارشی را برای شناخت بهتر سهام عدالت و جاماندگان آن که سروصدای بسیاری هم کرده است فراهم کردیم. سهام عدالت در واقع گونه‌ای یارانه است که بنا بر نظر دولت نهم، از طریق شرکت‌های تعاونی عدالت استانی به مشمولان آن واگذار می‌شود. دولت، هدف از عرضه سهام عدالت را گسترش سهم بخش تعاون در اقتصاد ایران اعلام کرده است. باید گفت طبق آخرین آماری که منتشر شده است ارزش سهام عدالت ۵۳۲ هزارتومانی به ۱۱ میلیون و ۲۲۴ هزار و ۸۳۲ تومان رسید. البته ارزش سهام عدالت ۴۹۰ هزارتومانی با احتساب و اعمال تمام افزایش سرمایه‌های شرکت‌های بورسی در این سهام به ۱۰ میلیون و ۱۲۶ هزار و ۹۹۷ تومان رسید.

همچنین سود سهام عدالت به‌صورت سالیانه پرداخت می‌شود این فرآیند پس از برگزاری مجامع عمومی ۴۹ شرکت سرمایه‌پذیر، دریافت سود سهام عدالت از شرکت‌ها و مشخص‌شدن سود سهام عدالت قابل‌تقسیم بین مشمولان پرداخت خواهد بود.

همان‌طور که در ابتدای گزارش اشاره شد، اخبار درباره جاماندگان سهام عدالت بسیار شنیده می‌شود چندی پیش وزیر امور اقتصادی و دارایی در همین باب اظهار کرد: تخصیص سهام عدالت به جاماندگان ابتدا باید مراحل خود را سپری کند. این مصوبه بعد از تأیید هیات دولت اجرایی می‌شود. تیم اقتصادی تیتر کوتاه به دنبال پاسخ این سؤال که چقدر فرآیند تأیید هیات دولت زمان‌بر است از مسئولان ذی‌ربط بود؛ اما تلاش‌ها بی‌نتیجه ماند و به پاسخی منجر نشد. در این سال‌ها وعده‌های زیادی برای تخصیص سهام عدالت به جاماندگان مطرح شده است؛ در پاسخ به اینکه چرا موضوع تخصیص سهام عدالت به جاماندگان زمان‌بر بود، دولت در ابتدا از نبود منابع کافی جهت تخصیص سهام جدید می‌گفت؛ اما فشار مجلس سبب شد به دنبال منابع برای سهام جدید باشد تا وعده‌ها محقق شود./اندیشه معاصر

جاماندگان سهام عدالت چند نفر هستند؟

سال گذشته سه میلیون و ۵۰۰ هزار نفر به‌عنوان جامانده سهام عدالت شناسایی شد. بر همین مبنا مقرر شد به هر کدام از جاماندگان سهام عدالت، ۱۰ میلیون تومان سهام تخصیص یابد که البته در نهایت، رئیس وقت سازمان خصوصی‌سازی از درخواست لغو تصویب‌نامه تخصیص سهام عدالت به جاماندگان خبر داد.

تعداد جاماندگان سهام عدالت

ورود به سایت سهام عدالت

samanese.ir

استعلام و مشاهده ارزش به‌روز سهام عدالت

واریز سود سهام عدالت تکذیب شد

مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری گیلان واریز مبلغی به عنوان سود سهام عدالت به حساب سهام داران واقعیت ندارد، اما یقیناً این مهم در دستور کار دولت خدمتگزار قرار دارد.

قنبرپور با اشاره به اینکه اخیراً پیامک‌ها و تماس‌هایی به منظور بررسی صحت یا عدم صحت واریز مرحله جدید سود سهام عدالت با بنده و برخی دیگر از همکاران برقرار شده است، اظهار کرد: متأسفانه هر از چند گاهی شاهد بروز چنین مباحثی هستیم که تأمل برانگیز است.

واریز سود سهام عدالت تکذیب شد

وی با بیان اینکه یقیناً واریز سود سهام عدالت در دستور کار دولت خدمتگزار قرار دارد، گفت: بر اساس آمار موجود از مراحل واریز سود سهام عدالت توسط دولت آقای رئیسی، شاهد هستیم که در دوران فعالیت این دولت سود سهام عدالت در تاریخ‌هایی مشخص و با افزایش چندین برابری نسبت به زمان فعالیت دولت‌های پیشین پرداخت شده است.

مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری گیلان با تأکید به اینکه زمان پرداخت مرحله جدید سود سهام عدالت یقیناً از طریق رسانه اطلاع‌رسانی می‌شود، بیان کرد: پیامک‌ها و تماس‌های اخیر با این مضمون صحت ندارد و با توجه به برخی از کلاهبرداری‌هایی که در گذشته تحت چنین عناوینی انجام شده، امیدوارم هم استانی‌های عزیز در این باره دقت بیشتری داشته باشند./خبرگردون

قنبرپور با تأکید به اینکه ثبت نام جدید برای جاماندگان سهام عدالت آغاز نشده است افزود: افراد نباید از این بابت ثبت نام انجام دهند و به پیامک‌هایی مبنی بر آغاز ثبت نام جدید، بی اعتنا باشند و اطلاعات شخصی خود را به افراد نامعلوم ارائه نکنند.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها