خبر خوش برای معلمان | افزایش 5 میلیونی حقوق معلمان از اواخر پاییز | حقوق معلمان 15 میلیون می شود؟

کد خبر: 1253057

مدیرعامل موسسه صندوق ذخیره فرهنگیان جزئیات اعطای اعتبار حداقل ۵ میلیون تومانی به فرهنگیان عضو این صندوق را تشریح کرد و گفت که حداکثر تا دو ماه دیگر این طرح اجرا می‌شود.

خبر خوش برای معلمان | افزایش 5 میلیونی حقوق معلمان از اواخر پاییز | حقوق معلمان 15 میلیون می شود؟

حمیدرضا نجف‌پور کردی درباره جزئیات اعطای اعتبار حداقل ۵ میلیون تومانی به فرهنگیان عضو این صندوق، اظهار کرد: در تعامل با مجموعه‌های خدماتی که کالای مصرفی و غیر مصرفی دارند در صدد اجرای این اعتبار هستیم.

وی با بیان اینکه در فاز اول در صدد اجرای این اعتبار برای کالاهای مصرفی هستیم، افزود: این اعتبار متناسب با حقوق فرهنگیان بیشتر هم خواهم بود و حداقل ۵ میلیون تومان است. این طرح انواع و اقسام نیازهای عمومی خانواده را در بر می‌گیرد. طبق توافق حاصل شده در قالب سامانه‌هایی که بعدها اطلاع رسانی آن را خواهیم کرد، معلم می‌تواند حداقل ۵ میلیون تومان اعتبار در خرید دریافت کند که این اعتبار دو ماهه و با سود صفر درصد است.

مدیرعامل موسسه صندوق ذخیره فرهنگیان تصریح کرد: مفهومش این است که اگر تا به امروز معلمی ماهیانه ۱۰ میلیون تومان حقوق می‌گرفت، با این اعتبار قدرت خریدش را ۵۰ درصد اضافه می‌کنیم. عملا قدرت خرید معلم به ۱۵ میلیون تومان می‌رسد و با نظام و مدل اتوشارژی که طراحی کردیم هیچ وقت قدرت خرید معلم از ۱۵ میلیون تومان کمتر نمی‌شود.

نجف‌پورکردی درباره جزییات پرداخت اقساط این اعتبار نیز توضیح داد: معلم قسط این پنج میلیون تومان را تا دو ماه پرداخت نمی‌کند اما بعد از آن دو ماه قسط را پرداخت می‌کند. در واقع از زمان آغاز قسط، معلم به هر میزان که قسط پرداخت کند به همان میزان نیز در همان ماه حسابش شارژ می‌شود. بنابراین بعد از دو ماه، به هر میزانی که از حسابش کسر شود به همان میزان نیز در همان ماه حساب او شارژ می‌شود. در واقع اگر از حساب معلم ۱۰۰ واحد کسر می‌شود علت این است که قبلا ۱۰۰ واحد دریافت داشته است.

وی با بیان اینکه اعتبار یاد شده در یک جریان مالی بین صندوق ذخیره فرهنگیان، معلمان و مجموعه شرکت هایی که این سرویس را ارائه می‌دهند شکل می‌گیرد، افزود: طبق این مدل قدرت مالی معلم را افزایش می‌دهیم. این اعتبار فقط برای خرید است و نقد نمی‌شود. این مبلغ در حساب معلم به صورت اتوماتیک شارژ می‌شود چراکه سیستم تشخیص می‌دهد این فرد برای مثال قبلا ۵ میلیون تومان دریافت کرده، اقساط را برگردانده و اکنون باید به همین میزان حسابش شارژ شود. اینگونه معلم همیشه ۵ میلیون تومان اعتبار برای خرید دارد.

مدیر عامل موسسه صندوق ذخیره فرهنگیان در پاسخ به اینکه این طرح از چه زمانی اجرا می‌شود، اظهار کرد: زیر ساخت این امر را در درون مجموعه انجام داده‌ایم و در تعامل با آموزش و پرورش برای نظام کسورات و اقساط هستیم، از این رو امیدواریم حداکثر تا دو ماه دیگر اجرایی شود.

ایسن

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها