وام مسکن روستایی ۳۵۰ میلیون تومانی شد

کد خبر: 1253816

وزیر راه و شهرسازی گفت: وام مسکن روستایی با حمایت رئیس جمهور و هیات دولت از ۲۰۰ میلیون به ۳۵۰ میلیون تومان و از ۲۰۰ هزار فقره به ۳۵۰ هزار فقره افزایش یافت که به رشد تولید مسکن در روستاهای کشور منجر می‌شود.

 وام مسکن روستایی ۳۵۰ میلیون تومانی شد

وزیر راه و شهرسازی گفت: وام مسکن روستایی با حمایت رئیس جمهور و هیات دولت از ۲۰۰ میلیون به ۳۵۰ میلیون تومان و از ۲۰۰ هزار فقره به ۳۵۰ هزار فقره افزایش یافت که به رشد تولید مسکن در روستاهای کشور منجر می‌شود.
مهراد بذرپاش عصر امروز در مراسم بهره‌برداری از ۲ هزار و ۹۰۰ واحد نهضت ملی مسکن ملی و تأمین ۶ هزار قطعه زمین روستایی، اظهار کرد: در بخش مسکن کل کشور شاهد نتایج متفاوت و رونق هستیم.

بذرپاش از هدف‌گذاری برای تحویل ۵۰۰ هزار قطعه زمین روستایی در سال‌جاری خبر داد و گفت: این اقدام برای نخستین بار در کشور رقم خورده و اتفاق بی‌سابقه‌ای است، ضمن اینکه سال آینده نیز با تحویل ۵۰۰ هزار قطعه دیگر این رقم به یک میلیون می‌رسد.

وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: تحویل زمین شهری از ۳۷۰ هزار قطعه در سال‌جاری عبور کرده و تا پایان سال به ۵۰۰ هزار قطعه می‌رسد و به این ترتیب مجموعاً تا سال آینده ۲ میلیون قطعه زمین در شهرها و روستاها در قالب‌های گروهی و فردی تقدیم متقاضیان خواهد شد.

به گفته بذرپاش، وام مسکن روستایی با حمایت رئیس جمهور و هیأت دولت از ۲۰۰ میلیون به ۳۵۰ میلیون تومان و از ۲۰۰ هزار فقره به ۳۵۰ هزار فقره افزایش یافت که به رشد تولید مسکن در روستاهای کشور منجر می‌شود.

وی در ادامه اذعان کرد:‌ استان کردستان به دلیل اقلیم جغرافیایی و توپوگرافی یکی از سخت‌ترین استان‌ها برای تامین زمین بود که طبق گزارشات بخش قابل توجهی از این مشکلات برطرف شده است.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه تعداد زیادی از واحدهای نهضت ملی مسکن در این استان به بهره‌برداری می‌رسد و تامین اراضی نیز در شهرهای مختلف این استان محقق شده است، عنوان کرد: حوزه تامین زمین‌های روستایی طی توافق با بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با تحولات جدی همراه شده است.

به گفته بذرپاش، بنیاد مسکن علاوه بر اقداماتی که در حوزه مقاوم سازی و ساخت مسکن روستایی انجام داده در حوزه تامین زمین در روستاها نیز به کمک نهضت ملی مسکن آمده است.

وی تصریح کرد: امروز ۲ هزار و ۹۰۰ واحد مسکن و ۶ هزار قطعه زمین در کردستان تحویل متقاضیان داده شد و امیدواریم در سفرهای بعدی این رقم افزایش پیدا کند.

وزیر راه و شهرسازی در ادامه با اشاره به اتفاقات خوبی که در سومین سفر استانی رئیس جمهور به کردستان از جمله بهره‌برداری از راه‌آهن همدان-سنندج رخ داد، گفت: توسعه زیرساخت‌های استان کردستان به ویژه حمل‌ونقل ریلی، پیامدهای مثبت اقتصادی برای این منطقه به همراه خواهد داشت./تسنیم

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها