جدیدترین حراج ایران خودرو با تحویل 15 روزه | عروس ایران خودرو را فقط با پرداخت 300 میلیون بخرید

کد خبر: 1253943

پیش فروش ایران خودرو با ثبت نام خودروی تارا و قیمتی باورنکردنی آغاز شد.

جدیدترین حراج ایران خودرو با تحویل 15 روزه | عروس ایران خودرو را فقط با پرداخت  300 میلیون بخرید

شرایط طرح تازه ایران خودرو ویژه پیش فروش تارا دستی جدید منتشر شد.

متقاضیانی که در سامانه یکپارچه ثبت نام نموده اند و اسامی ایشان به عنوان بخش سوم اولویت زمستان 1402 و بخش اول اولویت بهار 1403فروش فوری (فراخوان) به این شرکت اعلام شده است  می توانند در صورت تمایل دراین بخشنامه ثبت نام نمایند.

ایران خودرو

پیش فروش ایران خودرو

بعد از امضای قرارداد برجام، همکاری خودروسازان خارجی با تولیدکنندگان داخلی از سر گرفته شد. بر این اساس، پژو و ایران خودرو شرکتی را با نام ایکاپ تاسیس کردند تا در فاز اول پژو ۲۰۰۸، پژو ۲۰۸ و پژو ۳۰۱ تولید شود. اما به دنبال خروج آمریکا از برجام، همکاری ایرانی‌ها و فرانسوی‌ها لغو شد و پروژه‌های مشترک روی زمین ماند. بعد از آن، ایران خودرو پلتفرم PF1 پژو سیتروئن را ارتقا داد و پلتفرم IKP1 را مخصوص خودش ساخت و همچنین با تغییراتی روی پژو ۳۰۱، خودرو تارا را طراحی و تولید کرد.

تارا که با نام K132 شناخته می‌شد، از سال ۱۳۹۹ با جعبه دنده دستی روی خط تولید قرار گرفت و از طریق طرح‌های پیش فروش ایران خودرو به متقاضیان فروخته شد. تولید تارا اتوماتیک در سال ۱۴۰۰ آغاز شده و به زودی به بازار عرضه می‌شود.

مزایا و معایب

+ آپشن‌های قابل قبول

+ ایمنی مناسب

+ کابین جادار

+ صندوق عقب بزرگ

– طراحی بدنه ناهماهنگ

پیش فروش ایران خودرو

پیش فروش ایران خودرو / مشخصات فنی تارا

تارا فیس لیفت پژو ۳۰۱ محسوب می‌شود و روی پلتفرم IKP1 ساخته شده که ایرانی‌ها بر اساس پلتفرم PF1 پژو سیتروئن طراحی کرده‌اند. به همین خاطر، مشخصات فنی خودرو ایرانی با همتای فرانسوی‌اش تقریبا یکسان است.

سدان جدید ایران خودرو دارای پیشرانه TU5P با حجم ۱.۶ لیتر، قدرت ۱۱۳ اسب بخار و گشتاور ۱۴۴ نیوتن متر است که در فرانسه با نام EC5 شناخته می‌شود. قدرت موتور تارا دنده‌ای از طریق یک جعبه دنده ۵ سرعته دستی به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود و تارا اتوماتیک دارای گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک است.

بر اساس اطلاعاتی که ایران خودرو منتشر کرده، ۰ تا ۱۰۰ تارا با جعبه دنده دستی ۱۲.۵ ثانیه است و حداکثر سرعتش به ۱۹۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد. همچنین تارا دنده‌ای در هر ۱۰۰ کیلومتر ۷ لیتر بنزین مصرف می‌کند و از این نظر در دسته خودروهای خوش‌مصرف قرار می‌گیرد. ایران خودرو هنوز شتاب و مصرف سوخت تارا اتوماتیک را اعلام نکرده است.

پیش فروش ایران خودرو

پیش فروش ایران خودرو / طراحی تارا

زیبایی یک بحث سلیقه‌ای است و تارا هم با سلیقه بسیاری از مردم ما هماهنگی دارد. اما با این حال اشاره به چند نکته در خصوص ظاهر این ماشین خالی از لطف نخواهد بود. اول اینکه خود پژو 301 "که به نوعی پدر تارا محسوب میشود" نیز از طرح ساده‌ای برخوردار بوده و در غالب یک خودرو کاملاً اقتصادی، حداقل‌ها را ارائه داده است؛ حال ایران‌خودرو سعی نموده با طرحی جدید و متفاوت و حجم‌دهی برخی قسمت‌ها، به جذابیت‌های ظاهری این سدان کوچک فرانسوی بیفزاید، اما با کمی دقت متوجه میشوید که بخشی از هماهنگی میان اجزاء در این مسیر قربانی شده است. در واقع طراحی 301 علیرغم تمامی سادگی‌هایش از نظر هارمونی میان خطوط و قطعات، شرایط بهتری داشت. نکته دیگر در خصوص چراغهای پیوسته عقبی است.

این سبک چراغها برای ماشین‌های عریض مناسب‌تر به نظر میرسد و حالا روی بدنه کوچک تارا چندان عالی از کار در نیامده. هرچند از یک زاویه دیگر میتوان گفت استفاده از این سبک چراغ‌های پیوسته میتواند به ماشین‌بازها حس خوبی بدهد چراکه به نوعی یادآورد خودروهای خوش‌نامی نظیر میتسوبیشی گالانت، هیوندای آزرا یا محصولات دوج می‌باشد. بخصوص که تاکنون هیچ خودرو وطنی با این سبک طراحی تولید نشده بود و از این جهت حس تنوع طلبی مشتریان تا حدودی ارضا میشود. دماغه ماشین هم از حالت خشنی بهره برده که هرچند بی‌نقص نیست اما نسبت به حالت تکراری دنا، فرم متفاوتی ارائه میکند. به طور کلی میتوان تارا را خودرویی نسبتاً خوش‌قیافه توصیف کرد که هرچند از نظر هارمونی خطوط و زیبایی و تناسب اندام بی‌نقص از کار درنیامده اما میتواند با خودروهای رده قیمتی خودش به رقابت بپردازد و در میان انبوهی از محصولات قدیمی بازار، حس تازگی داشته باشد.

پیش فروش ایران خودرو / آپشن ‌ها و امکانات

تارا جدیدترین محصول ایران خودرو است و به همین خاطر به آپشن‌ها و امکانات قابل قبولی مجهز شده است. ترمز کمکی، ایستایی در سربالایی، سیستم پایداری الکترونیکی، سیستم کشش، نمایشگر لمسی، سنسور عقب، پایش فشار باد تایر و کروز کنترل آپشن‌هایی هستند که در هر دو مدل تارا دنده‌ای و اتوماتیک وجود دارند.

پیش فروش ایران خودرو

اما تارا اتوماتیک آپشن‌های بیشتر و به‌روزتری از مدل دنده‌ای دارد که عبارتند از کیسه هوای جانبی، دسته دنده و فرمان چرمی، دوربین عقب، صندلی برقی راننده و سرنشین جلو، سنسور نور و باران، ورود و استارت بدون کلید، سانروف و ریموت در صندوق عقب.

کروز کنترل

دارد

کروز کنترل هوشمند

ندارد

کنترل ایستایی در سربالایی

دارد

کنترل سرعت در سرازیری

ندارد

کنترل کشش

دارد

کنترل پایداری

دارد

اتو پارک

ندارد

سنسور جلو

ندارد

سنسور عقب

دارد

سنسور فشار باد تایر

دارد

بازدهی روزانه بیشتر از بانک، با سپر بیدار

تبلیغ

بازدهی روزانه بیشتر از بانک، با سپر بیدار

مشاهده

yn-ad

سنسور باران

پیش فروش ایران خودرو

دارد

رادار نقطه کور

ندارد

رادار تغییر لاین

ندارد

رادار تصادف جلو

ندارد

رادار تصادف عقب

ندارد

هشدار توجه راننده

ندارد

ترمز ضدقفل

دارد

توزیع نیروی ترمز

دارد

ترمز کمکی

دارد

ترمز اضطراری

ندارد

ترمز پارک برقی

ندارد

اتولایت

دارد

چراغ روز

دارد

نور بالا خودکار

ندارد

چراغ بدرقه

دارد

مه‌شکن جلو

دارد

مه‌شکن عقب

دارد

چراغ چرخشی

ندارد

دکمه‌های کنترلی فرمان

دارد

گرم‌کن فرمان

ندارد

نمایشگر اطلاعات و سرگرمی

دارد

بلوتوث

ندارد

وای فای

ندارد

شارژ USB موبایل

ندارد

شارژر بی‌سیم

ندارد

ناوبری

ندارد

پیش فروش ایران خودرو

نمایشگر هدآپ

ندارد

دوربین عقب

دارد

دوربین جانبی

ندارد

دوربین ۳۶۰ درجه

ندارد

کیسه هوا

دارد

ورود بدون کلید

دارد

استارت بدون کلید

دارد

تهویه اتوماتیک

دارد

صندلی برقی راننده

دارد

صندلی برقی سرنشین جلو

دارد

گرم‌کن صندلی جلو

ندارد

سردکن صندلی جلو

ندارد

ماساژور صندلی

ندارد

مموری صندلی

ندارد

صندلی برقی عقب

ندارد

در برقی صندوق

دارد

خروجی ۱۲ ولت

دارد

کامپیوتر سفری

دارد

ایزوفیکس

دارد

کول باکس

ندارد

آینه بغل برقی

دارد

گرم‌کن آینه بغل

پیش فروش ایران خودرو

ندارد

پانوراما

ندارد

سانروف

دارد/دیجی سرگرمی

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها