خبر مهم برای وراث سهام عدالت | دارایی سهام عدالت را کجا مشاهده کنیم؟ + لینک سایت

کد خبر: 1257923

معاون شرکت سپرده گذاری مرکزی گفت: برخی از وراث از وجود دارایی سهام عدالت متوفی خود اطلاع نداشتند که این شرکت زیر ساختی برای استعلام آن فراهم کرده است.

خبر مهم برای وراث سهام عدالت | دارایی سهام عدالت را کجا مشاهده کنیم؟ + لینک سایت

حسنلو در خصوص سامانه میراث اظهار کرد: براساس بررسی ها، برخی هموطنان اطلاعی از وجود دارایی سهام عدالت متوفی خود ندارند. بنابراین شرکت سپرده گذاری مرکزی اقدام به ایجاد امکان استعلام وضعیت دارایی سهام عدالت متوفیان در درگاه یکپارچه ذی نفعان بازار سرمایه به آدرس ddn.csdiran.ir کرده است.

معاون شرکت سپرده گذاری مرکزی افزود: اشخاص سجامی بعد از ورود به این درگاه می توانند از طریق بخش امور سهام عدالت متوفیان و سپس با تکمیل بخش کد ملی و تاریخ تولد متوفی، اقدام به استعلام وضعیت سهام عدالت کنند. در این قسمت علاوه بر اینکه مشخص می شود، متوفی سهام عدالت داشته یا خیر، نوع سهام عدالت شامل مستقیم و غیر مستقیم و پرتفوی سهام مشخص می شود.

حسنلو در خصوص اینکه وراث باید مدارک خود را به کدام نهادها تحویل دهند، گفت: در صورتی که متوفی دارای سهام عدالت بود، وراث باید مطابق با جدول زمانبندی اعلام شده شرکت سپرده گذاری مرکزی به یکی از شعب کارگزاری ها و یا یکی از شعب بانک های ملت، ملی، پارسیان و تجارت مراجعه کنند، تا کار ثبت پرونده و تقسیم دارایی متوفی بین وراث انجام شود.

معاون شرکت سپرده گذاری در پایان افزود: همه فرایند انتقال سهام عدالت متوفی به وراث به صورت رایگان انجام خواهد شد. در صورت تایید پرونده حداکثر پس از یک روز کاری، تقسیم سهام میان وراث انجام خواهد شد. /صدا و سیما

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها