پرداخت وام ٣٠٠ میلیونی برای همه مردم | بدون کارمزد و ضامن وام بگیرید

کد خبر: 1258461

مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه رسالت گفت: ارایه تسهیلات قرض‌الحسنه بدون کارمزد ابتدا در شورای فقهی و بعد در بدنه بانک مرکزی مصوب شد و با ابلاغ رییس کل بانک مرکزی از ٢٠ روز گذشته در محیط پایلوت به اجرا رسید و امروز آغاز همگانی شدن این خدمت بانکی است.

پرداخت وام ٣٠٠ میلیونی برای همه مردم | بدون کارمزد و ضامن وام بگیرید

محمدحسین حسین‌زاده، در مراسم رونمایی از وام قرض‌الحسنه بدون کارمزد با بیان اینکه وام بدون کارمزد نماد وحدت جهان اسلام است، اظهار داشت : وام بدون کارمزد ریشه شرعی دارد و نه ریشه اقتصادی، ریشه شرعی از این بابت که برخی از فتاوای جهان معتقد هستند که نباید مزد وام را از طرف وام گیرنده در قالب کارمزد گرفته شود و این اقدام شرعی نیست، از این رو در این باره سلسله اقداماتی انجام دادیم که این اقدامات سرعت بسیار بالایی گرفت و همچنین از سوی دولت و بانک مرکزی حمایت شد.

وی ادامه داد: برای وام بدون کارمزد باید مراکز هزینه شناسایی می‌شد که اصل این هزینه‌ها شعب و سرپرستی و توابع  است و با همت تمام نهادها و دستگاه‌های مرتبط بانک دیجیتال و بدون شعبه پیاده شد و ٨٠ درصد هزینه‌ها حذف شد. اما هزینه‌هایی وجود دارد مانند اعتبارسنجی، خدمات عضویت و ... که برای این نوع هزینه‌ها هم برنامه‌ریزی و این بخشی از هزینه‌ها را هم مدیریت کردیم.

مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه رسالت افزود: هزینه‌های غیر عملیاتی هم وجود دارد که ریسک نقدینگی را باید از محل درآمد غیر علمیاتی پوشش دهیم و از این طریق توانستیم اهداف را محقق داریم که البته نظاماتی دارد.

حسین‌زاده با بیان اینکه از امروز امکان وام‌دهی بدون کارمزد تا سقف ٣٠٠ میلیون تومان برای عموم مردم وجود دارد، گفت: ارایه تسهیلات قرض‌الحسنه بدون کارمزد ابتدا در شورای فقهی و بعد در بدنه بانک مرکزی مصوب شد و با ابلاغ رییس کل بانک مرکزی از ٢٠ روز گذشته در محیط پایلوت به اجرا رسید و امروز آغاز همگانی شدن این خدمت بانکی است.

ایلنا

۱

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها