افتتاح خط تولید واکسن‌های نوترکیب جدید

کد خبر: 1260866

همزمان با دور دوم سفر رئیس‌جمهور به استان البرز و با حضور وزیر جهاد کشاورزی خط تولید واکسن‌های نوترکیب جدید در موسسه تحقیقات واکسن و سرم‌سازی رازی راه‌اندازی شد.

افتتاح خط تولید واکسن‌های نوترکیب جدید

 همزمان با دور دوم سفر رییس جمهور به استان البرز و با حضور وزیر جهاد کشاورزی خط تولید واکسن های نوترکیب جدید در موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی راه اندازی شد.

خط تولید واکسن های جدید نوترکیب یک دستاورد ملی است و ظرفیتی را پدید آورده است تا در صورت حملات ویروسی و میکروبی همچون کرونا در کمترین زمان ممکن امکان تولید واکسن های مورد نیاز جهت مقابله با آن و دفاع و صیانت از مردم شریفمان فراهم گردد.

با این دستاورد ملی ظرفیت تولید سالانه 200 میلیون دز واکسن از نسل جدید واکسن های نوترکیب فراهم شده که گواه جبران خسران های ماضی و حرکت پرشتاب در مسیر پیشرفت علمی در کشور می باشد.

در یک نگاه تطبیقی در حوزه بین الملل نیز ضمن خودکفایی در تولید این نسل از واکسن ها ، کشور را در زمره گروه تولیدکنندگان بزرگ کشورهای اروپایی و امریکایی قرار داده و ضمن جلوگیری از خروج ارز از کشور زمینه ارز آوری را نیز فراهم آورده است.

بر اساس این گزارش همزمان با راه اندازی خط تولید واکسن های نوترکیب جدید ، ساختمان تحقیق، توسعه و تولید واکسن های نوترکیب و ادجوانت های نسل جدید» نیز به بهره‌برداری سید.

این ساختمان به منظور تولید واکسن های برپایه پروتئین نوترکیب که به عنوان بهترین و ایمن ترین واکسن های نسل جدید جهان معرفی می شوند، ساخته شده است.

با بهره برداری از این ساختمان، نخبگان صنعت واکسن سازی کشور می توانند با استفاده از امکانات موجود در این مجموعه، محصول خود را به مرحله تولید و تجاری سازی برسانند.

ادجوانت سیستمی محصولی وارداتی است، در ایران تولید نمی شود و در جهان تنها چند کشور معدود توانایی ساخت آن را دارند؛ با بهره برداری از این ساختمان اما، ادجوانت سیستمی اختصاصی موسسه رازی که نتیجه 13 سال کار مطالعاتی و پژوهشی محقق موسسه رازی است و در ساخت واکسن رازی کووپارس مورد استفاده قرار گرفت، در این ساختمان به تولید خواهد رسید. (ادجوانت سیستمی به عنوان آخرین نسل ادجوانت ها در جهان شناخته می شود.)

در ساخت این پروژه، از صفر تا صد، تمام اصول و قوانین GMP جهانی و استانداردهای اروپایی رعایت و اجرا شده و مقدمه ای برای همکاری های مشترک جهانی است.

تجهیزات و دستگاه های نصب شده در این ساختمان، از معتبرترین شرکت های سازنده خریداری و از جدیدترین تکنولوژی های صنعت واکسن سازی استفاده شده است./ تسنیم

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها