یارانه معیشتی | استعلام یارانه معیشتی با کد ملی | یارانه معیشتی کی واریز میشود

این یارانه معیشتی بگیران حساب خود را چک کنند

کد خبر: 1265841

امروز خبر جدیدی درخصوص واریز یارانه معیشتی و کمک معیشتی دولت بحساب برخی از خانوارها منتشر شد. در این خبر از پرداخت یارانه 600 هزار تا 2 میلیون تومان به برخی از اقشار جامعه گفته شده است. جزئیات این واریزی جدید دولت را در ادامه با هم می خوانیم.

این یارانه معیشتی بگیران حساب خود را چک کنند

به گزارش سایت دیجی سرگرمی: قرار است یارانه معیشتی جدیدی از ماه دی بحساب برخی افراد واریز شود. منابع معتبر از افزایش قابل توجه رقم یارانه معیشتی در سال 1403 خبر داده اند.از ماه گذشته تغییراتی در دهک بندی بگیران ایجاد شده است و این امر با سردرگمی مردم همراه بوده. جزئیات جدید درباره رقم جدید یارانه معیشتی را با هم در سایت دیجی سرگرمی می خوانیم.

دولت از واریز یارانه معیشتی 400 هزارتومانی جدید و واریزی جدید 2 میلیون 898 هزارتومانی بحساب دهک های پایین جامعه خبر داد.

دولت ماهانه مبلغی ثابت را به عنوان یارانه معیشتی به حساب اقشار کم درآمد جامعه واریز میکند. یارانه معیشتی در نیمه دوم سال با تغییراتی همراه بود. از دیروز خبرهای جذابی درباره آغاز ثبت نام یارانه معیشتی جدید دولت برای برخی از افراد منتشر شده است که در ادامه جزئیات این یارانه معیشتی جدید را با هم می خوانیم.

در این طرح به بیش از ۱۲۵ هزار خانوار دارای کودک زیر ۵ سال بر اساس کالابرگ، اعتبار و خدمات ارائه می‌شود.​​​​​​​

با این حساب اگر در خانواده 3 کودک زیر 5 سال در دهک 1 تا 5 وجود داشته باشد آن خانواده مبلغ 3 میلیون تومان یارانه معیشتی جدید دریافت خواهد کرد.

واریز یارانه معیشتی جدید دولت از این تاریخ

مشمولان ۸ استان کشور شامل خراسان شمالی، خراسان جنوبی، هرمزگان، ایلام، فارس، لرستان و کهگیلویه و بویراحمد به زودی یارانه زمستانه می گیرند.

یارانه زمستانه جدید در قالب طرح حمایت و امنیت غذایی مادران شیرده و دارای کودک زیر دو سال از روز سه‌شنبه به خانواده‌ها و مادران مشمول طرح ارسال می‌شود و به عبارت دیگر مشمولان از طریق پیامک می‌توانند متوجه شوند که مشمول این طرح شده‌اند یا نه.

یارانه معیشتی یسنا چیست؟

طرح یسنا به حمایت غذایی از مادران باردار و شیرده اختصاص دارد و قرار است از این هفته پروسه اجرایی خود را آغاز کند. علت اصلی راه‌اندازی این طرح براساس آنچه معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کرده است، کاهش میزان کالری مصرفی مردم در طی سال‌های ۱۳۹۱ تا ۱۳۹۹ بود. معضلی که عاملی شد تا دولت بسته کلانی در حوزه امنیت غذایی تدوین کند که یکی از بخش‌های مهم آن به حمایت از مادران شیرده و دارای کودکان زیر دو سال اختصاص داشته باشد.

در این طرح مادران شیرده دهک اول درآمدی هشت استان تحت پوشش طرح امنیت غذایی قرار گرفتند و ماهانه ۴۰۰ هزار تومان یارانه آنها توسط دولت شارژ می‌شود. اعتباری که صرفا برای خرید ۱۶ قلم کالای خوراکی است و امکان برداشت نقدی آن وجود ندارد. 

کدام خانوارها یارانه معیشتی زمستانه می گیرند؟

اعتبار کل این طرح ۱۱۰ میلیارد تومان بوده که به‌طور ماهیانه تا پایان سال‌جاری، در بستر کالابرگ الکترونیکی به حدود ۲۷ هزار مادر مشمول، اختصاص خواهد یافت. وزارت رفاه اجتماعی اعلام کرده است: در راستای اجرای فرامین مقام معظم رهبری در گام‌های دیگر اقدامات مؤثری را در این ارتباط انجام خواهد داد که طرح ملّی یسنا به‌عنوان یک کار اثرگذار در بسترهای مختلف، تأثیرگذاری و رضایت‌مندی آحاد مختلف جامعه را به‌دنبال خواهند داشت. 

 این طرح ملّی با همکاری بنیاد کرامت رضوی آستان قدس رضوی، بنیاد ۱۵ خرداد ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) و قرارگاه محرومیت‌زدایی امام حسن مجتبی(ع) و در گام اول با اعتبار ۱۱۰ میلیارد تومانی در هشت استان کمتر برخوردار با ارائه سبد رایگان غذایی مورد تأیید وزارت بهداشت به مبلغ ۴۰۰ هزار تومان از آبان‌ماه سال‌جاری تا پایان سال ۱۴۰۲ در بستر کالا الکترونیکی اجرایی می‌شود. 

طرح یارانه معیشتی، پوشش نیازمندان در کمیته امداد امام خمینی(ره) و سازمان بهزیستی و اخیراً طرح حمایت از کودکان زیر ۵ سال دارای تغذیه ناکافی در وزارت رفاه از نمونه‌های ایجاد تکافل اجتماعی است.یکی از مهم‌ترین اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران ایجاد عدالت اجتماعی است و از بدو تأسیس در حوزه تکافل اجتماعی اقدامات مؤثری را در سراسر کشور انجام داده است. 

یارانه معیشتی جدید دولت رئیسی برای این خانوارها 

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی (ره) از افزایش مستمری کمیته امداد ۱۴۰۲ خبر داد و گفت: امیدواریم افزایش مستمری بتواند کمکی به بهبود زندگی مددجویان باشد و از مردم و خیران خواست تا همچنان در کمک به مددجویان کمیته امداد مشارکت داشته باشند. مستمری مددجویان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) از ۱۰ بهمن ۱۴۰۲ به صورت پلکانی ۲۰ درصد افزایش خواهد یافت.

بر اساس این افزایش، واریزی جدید مددجویان یک نفره از ۶۶۰ هزار تومان به ۸۵۲ هزار تومان، مستمری مددجویان دو نفره از ۹۳۶ هزار تومان به ۱ میلیون و ۱۲۳ هزار تومان، مستمری مددجویان سه نفره از ۱ میلیون و ۵۲۵ هزار تومان به ۱ میلیون و ۸۳۰ هزار تومان، مستمری مددجویان چهار نفره از ۱ میلیون و ۹۶۰ هزار تومان به ۲ میلیون و ۳۰۴ هزار تومان و مستمری مددجویان پنج نفر به بالا از ۲ میلیون و ۴۰۹ هزار تومان به ۲ میلیون و ۸۹۸ هزار تومان افزایش یافته است.

بر اساس جدیدترین خبرها آخرین مابه اتفاوت 20 درصدی مستمری بگیران بهزیستی و کمیته امداد واریز می شود.

به گزارش منیبان، یک مابه التفاوت 20 درصدی مستمری بگیران کمیته امداد و بهزیستی هنوز پرداخت نشده بود.

بر اساس اخبار شنیده این مابه التفاوت در این چند روز اول ماه دی پرداخت خواهد شد.

در ضمن مبلغ این پرداختی ما به التفاوت همانند ماه های قبل خواهد بود.

منبع: ایرنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها