عیدی رئیسی برای فرزندان بازنشستگان | وام بدون ضامن 200 میلیونی برای فرزندان بازنشستگان به محض افتتاح حساب در هر بانک

کد خبر: 1267802

سامانه ثبت‌ نام وام ازدواج فرزندان بازنشستگان کشوری ۱۴۰۲ (cspf.ir) به همراه شرایط و مدارک مورد نیاز برای دریافت وام ازدواج را در اندیشه معاصر می خوانید و با جزئیات بیشتری درمورد وام ازدواج فرزندان بازنشستگان کشوری آشنا خواهید شد.

عیدی رئیسی برای فرزندان بازنشستگان | وام بدون ضامن 200 میلیونی برای فرزندان بازنشستگان به محض افتتاح حساب در هر بانک

 

دولت رئیسی برای فرزندان بازنشستگان واریزی جدید 200 میلیون تومانی از این تاریخ خواهد داشت. شرایط دریافت وام ویژه را در ادامه با هم می خوانیم.

قرار است واریزی جدید توسط دولت رئیسی برای برخی از مردم واریز شود. رقم این واریزی جدید برای افراد متغیر می باشد.جزئیات این واریزی جدید رئیسی را در ادامه با هم می خوانیم.

برنامه‌ریزی برای پرداخت مرحله چهارم وام ضروری بانک رفاه به بازنشستگان صندوق آغاز شده و در آینده نزدیک پرداخت خواهد شد.

 معاون توسعه مدیریت و منابع صندوق بازنشستگی فولاد از واریز مرحله سوم وام ضروری بانک رفاه خبر داد.

یدالله راشدی گفت: وام مرحله سوم بانک رفاه به مبلغ ۲۰ میلیون تومان برای حدود ۱۲۰۰ بازنشسته صندوق بازنشستگی فولاد که حساب حقوقی ایشان نزد بانک رفاه است واریز شد.

وی افزود: برنامه‌ریزی برای پرداخت مرحله چهارم وام ضروری بانک رفاه به بازنشستگان صندوق آغاز شده و در آینده نزدیک پرداخت خواهد شد.

سامانه ثبت‌ نام وام ازدواج فرزندان بازنشستگان کشوری ۱۴۰۲ (cspf.ir) به همراه شرایط و مدارک مورد نیاز برای دریافت وام ازدواج را می خوانید و با جزئیات بیشتری درمورد وام ازدواج فرزندان بازنشستگان کشوری آشنا خواهید شد.

واریزی جدید وام ازدواج فرزندان بازنشستگان کشوری

در اطلاعیه صندوق بازنشستگی کشوری در مورد وام ازدواج فرزندان بازنشستگان کشوری و وظیفه‌بگیران کشوری ۱۴۰۲ آمده: در راستای ارائه خدمات حمایتی به بازنشستگان معزز با هماهنگی انجام شده با بانک صادرات ایران صندوق بازنشستگی کشوری در نظر دارد از تاریخ آخرین مرحله ثبت نام قبلی(۱۴۰۰/۵/۲۰) از بازنشستگان و موظفین همسر که فرزندانشان بعداز تاریخ مذکور ازدواج نموده اند ثبت نام بعمل آورد. متقاضیان می توانند با مراجعه به درگاه خدمات الکترونیکی به نشانی www.sabasrm.ir و www.cspf.ir در صورتی که بازه زمانی تاریخ عقد از ( ۱۴۰۰/۵ /۲۱ به بعد) باشد نسبت به ثبت نام و بارگذاری اصل مدارک موردنیاز اقدام نمایند.

سرپرست اداره کل امور اجتماعی صندوق بازنشستگی کشوری گفت:متقاضیان می‌توانند با مراجعه به درگاه الکترونیک صندوق بازنشستگی کشوری به نشانی www.sabasrm.ir و www.cspf.ir (قسمت تسهیلات مالی/وام ازدواج) نسبت به ثبت درخواست و بارگذاری تصویر اصل مدارک تعیین شده در سامانه اقدام کنند.

توجه داشته باشید، ثبت نام وام ازدواج فرزندان بازنشسته کشوری در طول سال ۱۴۰۲ امکان‌پذیر شد.

بازه زمانی تاریخ عقد فرزند بازنشستگان از ۲۱مردادماه ۱۴۰۰ به بعد تعیین شده و بنابراین تنها افرا ی امکان ثبت درخواست و دریافت این تسهیلات را خواهند داشت که تاریخ عقد آنها در این بازه زمانی باشد.

مبلغ واریزی جدید وام ازدواج فرزندان

مبلغ وام ازدواج فرزندان بازنشستگان کشوری در این دوره، مبلغ ۳۵میلیون تومان با اقساط ۳۶ماهه و کارمزد سالانه چهار درصد تعیین شده است.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، «نعمت الله ترکی» با اعلام این خبر افزود: هشتمین دوره ثبت نام وام ازدواج فرزندان بازنشستگان و وظیفه بگیران صندوق بازنشستگی کشوری از امروز (شنبه سوم تیرماه) به صورت اینترنتی آغاز می شود و تا انتهای سال بنا به نیاز بازنشستگان به این تسهیلات به صورت مستمر قابل ثبت نام و انجام است.

وی ادامه داد: متقاضیان می توانند با مراجعه به درگاه الکترونیک صندوق بازنشستگی کشوری (قسمت تسهیلات مالی/وام ازدواج) نسبت به ثبت درخواست و بارگذاری تصویر اصل مدارک تعیین شده در سامانه اقدام کنند.

او همچنین گفت: ضروری است، متقاضیان عزیز پیش از ثبت درخواست و بارگذاری مدارک شرایط و دستورالعمل مندرج در سایت را به طور کامل و دقیق مطالعه کنند و سپس اقدام به ثبت درخواست خود نمایند.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری با بیان اینکه «تلاش شده تا امکان ثبت نام انواع تسهیلات مالی برای بازنشستگان عزیز در طول سال فراهم شود» گفت: با تعامل و هماهنگی بانک عامل این امکان برای وام ضروری و وام حمپاد ایجاد شده بود و اکنون برای وام ازدواج فرزندان نیز عملیاتی شده است.

ترکی تصریح کرد: مبلغ وام ازدواج فرزندان در این دوره، مبلغ ۳۵میلیون تومان با اقساط ۳۶ماهه و کارمزد سالانه ۴درصد تعیین شده است. البته این مبلغ با توجه به شرایط امروز چشمگیر نیست، اما تلاش مجموعه صندوق بازنشستگی این بوده تا با توجه به منابع در اختیار و تنوع تسهیلات مالی صندوق در بانک عامل، به تسهیل ازدواج فرزندان بازنشستگان عزیز کمک نماید.

صندوق بازنشستگی کشور، در خصوص پرداخت ۲هزار فقره وام ازدواج فرزندان بازنشستگان کشوری به مبلغ ۳۵میلیون تومان، به اطلاع می رساند که متقاضیان این تسهیلات، براساس «مجموع وام های دریافتی از سایر تسهیلات صندوق» و «میزان حقوق دریافتی» اولویت بندی شده اند.

اداره کل فرهنگی و اجتماعی این صندوق در پاسخ به سوالات بازنشستگان عزیز اعلام کرد: وام ازدواج فرزندان بازنشستگان کشوری شامل فرزندانی است که عقدنامه آنها در بازه زمانی اول فروردین ماه ۱۳۹۸ (۱۳۹۸/۱/۱) تاکنون ثبت شده و حداقل یک بار در درگاه خدمات الکترونیکی صندوق ثبت نام کرده باشند.

پس از احراز شرایط دوره زمانی عقدنامه فرزند بازنشسته متقاضی، واجدین شرایط براساس مجموع وام های دریافتی از سایر تسهیلات این صندوق و میزان حقوق دریافتی (از کمترین حقوق به بیشترین حقوق) اولویت بندی شده اند.

برهمین اساس، پس از تامین اعتبار ازسوی بانک عامل، این تسهیلات به تدریج طی ماه های آتی به حساب حقوقی متقاضیان واجد شرایط واریز خواهد شد.

گفتنی است، پس از پیگیری های انجام شده برای آغاز فرآیند پرداخت وام ازدواج فرزندان بازنشستگان، تعداد ۲هزار فقره تسهیلات ازدواج فرزندان بازنشستگان کشوری به مبلغ ۳۵ میلیون تومان در «نوبت اول» پرداخت شد و نوبت های بعدی در ماه های آتی پرداخت خواهد شد.

این تسهیلات با کارمزد سالانه ۴درصد و اقساط ۳۶ ماهه به حساب بازنشستگان واجد شرایط واریز می شود.

به محض افتتاح حساب در این بانک واریزی جدید وام قرض الحسنه ۲۰۰ میلیونی بگیرید

مشتریان بانک دی که مایل به دریافت وام 200 میلیون تومانی طرح «فرزانه» این مجموعه هستند، باید در یکی از شعب آن سپرده قرض الحسنه افتتاح کنند.

وام قرض الحسنه یکی از انواع وام های بانکی است؛ این نوع وام در واقع عقدی است بین بانک و قرض گیرنده که طبق مقررات و ضوابط مبلغی به عنوان قرض به فرد داده می شود؛ طبق قرار داد مبلغ وام قرض الحسنه توسط وام گیرنده باید باز پرداخت شود. بانک های مختلفی وام قرض الحسنه به سپرده گذاران خود ارائه می دهند. سقف تسهیلات وام قرض‌ الحسنه به متقاضیان و میزان کارمزد آن هر ساله توسط بانک‌ مرکزی جمهوری اسلامی ایران مشخص می‌شود. وام قرض الحسنه همان طور که از نامش پیداست، دارای نرخ کارمزد کمی است؛ عموما نرخ کارمزد تسهیلات صفر تا چهار درصد است که از مشتریان دریافت می‌شود.

مشتریان بانک دی به منظور دریافت وام ۲۰۰ میلیون تومانی تنها به افتتاح حساب احتیاج ندارند، بلکه باید حداقل سه ماه از مدت زمان خواب سپرده‌شان گذشته باشد تا امکان درخواست این تسهیلات برایشان فراهم شود.

سود این تسهیلات برحسب میانگین حساب متغیر متفاوت بوده و بین چهار تا ۱۸ درصد اعلام شده است. حداکثر مدت زمان بازپرداخت این وام به ۶۰ ماه می‌رسد. افراد به منظور دریافت این تسهیلات باید ضامن رسمی داشته باشند. علاوه بر مشتریان عادی، کارکنان شرکت‌ها و سازمان‌ها نیز این امکان را دارند با ارائه معرفی نامه از وام مذکور بهره مند شوند.

با توجه به مبلغ وام، حداکثر نرخ سود و مدت زمان بازپرداخت، میزان هر قسط ۵ میلیون و ۷۸ هزار و ۶۸۵ تومان است. کل سود تسهیلات، ۱۰۴ میلیون و ۷۲۱ هزار و ۱۲۹ تومان و مجموع رقم وام و سود آن، ۳۰۴ میلیون و ۷۸۱ هزار و ۱۲۹ تومان خواهد بود.

بانک دی براساس قانون اجازه تاسیس بانک‌های غیردولتی شکل گرفت و انواع خدمات ارزی، ریالی و افتتاح سپرده‌ها را به مشتریان واجد شرایط خود ارائه می‌دهد. هدف این بانک تسهیل و فراهم کردن امکان مشارکت گسترده و فراگیر ملی و مردمی در تمامی فعالیت‌های سازنده، موثر و موجه در زمینه‌های پولی، مالی و بانکی است.

این مجموعه تاکنون توانسته تندیس چهاردهمین جشنواره انتشارات روابط عمومی ۹۸، لوح تقدیر پنجمین همایش نوآوری و عدالت اقتصادی ۹۶، جایزه خط کش طلایی نشان افکار عمومی ۱۳۹۶ و … را به دست آورد.

شرایط پرداخت واریزی جدید تسهیلات به متقاضیان

او با اشاره به شرایط پرداخت این تسهیلات به متقاضیان، یادآور شد: از جمله این شرایط می توان به این نکته اشاره کرد که “تسهیلات صرفاً به ازدواج اولیه فرزند (عروس/داماد) بازنشستگان و فرزند وظیفه بگیر(همسر) تحت پوشش صندوق تعلق می گیرد” یا “اگر پدر و مادر هر دو مشترک صندوق باشند، صرفاً یک فقره تسهیلات به فرزندان ایشان پرداخت می شود”.

وی در پایان اظهارداشت: اسکن اصل صفحه اول شناسنامه و صفحه ای که مشخصات همسر وفرزندان قید شده باشد؛ اسکن اصل عقدنامه و صفحاتی که مشخصات زوجین (عروس وداماد) قید شده و ثبت شماره دفترکل، شماره ملی، شماره حساب بانک صادرات ایران و شماره تلفن همراه (بازنشسته/وظیفه بگیر همسر) در سامانه ثبت نام الزامی است.

گفتنی است، متقاضیان تحت پوشش در زمان ورود به سامانه ثبت نام اینترنتی باید از روش ورود شناسایی سه عاملی (دفترکل، کد ملی و شماره حساب) استفاده کنند./ایلنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها