از مدیران خودرو اقساطی خودرو بخرید ویژه دهه فجر | فروش ام وی ام و فونیکس با پرداخت نصف قیمت با اقساط 5 ساله ماهیانه 9/980/272

کد خبر: 1273139

ثبت نام مدیران خودرو ویژه دهه فجر آغاز شد.

از مدیران خودرو اقساطی خودرو بخرید ویژه دهه فجر | فروش ام وی ام و فونیکس با پرداخت نصف قیمت با اقساط 5 ساله ماهیانه 9/980/272

طرح جدید فروش اقساطی محصولات ام وی ام و فونیکس شرکت مدیران خودرو با اقساط بلندمدت آغاز شد. ثبت نام مدیران خودرو ویژه دهه مبارک فجر از امروز دوشنبه ۱۶ بهمن ماه ۱۴۰۲ آغاز خواهد شد.

مدیران خودرو

 

طراحی ظاهری

شرکت چری بزرگ‌ترین صادرکننده خودرو در کشور چین است. این خودروساز بزرگ در دهه گذشته با اقدام برای تعیین خط‌مشی و زبان طراحی انحصاری و همچنین به کارگیری لیست بلندی از امکانات رفاهی و ایمنی، تلاش کرده است تا قدم در جای پای بزرگان بگذارد بلکه شاید بتواند خود را به سهم فروش برندهای کره‌ای در کشورهای در حال توسعه نظیر ایران، آمریکای لاتین و آسیای شرق نزدیک کند.

این موضوع تا حد بسیار زیادی برای چری محقق شده است اما به این معنا نیست که چینی‌ها دیگر از سبک طراحی‌ خودروسازان مطرح جهان الهام نمی‌گیرند. این سطح از الهام‌گیری خود را از حالت کپی برداری جدا کرده است اما همچنان می‌توان آثار این الهام‌گیری‌های شدید را در نمای خارجی فونیکس FX دید.

نمای جلو خودرو همان جلوپنجره کهکشانی محصولات لوکس چری را به همراه دارد، با این تفاوت که این جلوپنجره حالا به عنوان بخشی ادغام شده در ساختار بده (ساختار کامل سپر جلو) به حساب می‌آید و دیگر شبیه به یک عضو جداگانه دیده نمی‌شود. این سبک طراحی را بیشتر می‌توان در خودروهای تمام الکتریکی (EV) بازار جهان دید که در عمل نیازی به جلوپجره ندارند و این بخش در آن‌ها بیشتر جنبه تزئینی دارد.

سبک طراحی چراغ‌ها همان سیاست رایج دهه گذشته را به همراه دارد که سیستم روشنایی اصلی در زیر سیستم روشنایی در روز و در دل سپر جلو قرار گرفته است. هرچند این ترند طراحی همچنان برای بسیاری از افراد جدید و جذاب به حساب می‌آید اما در حقیقت مدت زمان قابل توجهی از آغاز عرضه آن به بازار گذشته است.

سقف خودرو در بخش ردیف دوم سرنشینان شیب ملایمی به خود می‌گیرد که حس پویایی در حرکت و اسپرتی به خودرو می‌بخشد، اما به هیچ عنوان ساختار کوپه مانندی که در خودرویی چون دیگنیتی دیده می‌شود را به همراه ندارد. شکست و زوایای ستون C خودرو شباهت بسیار زیادی به سبک طراحی خانواده کراس‌اوورهای برند لکسوس دارد و این شباهت در بخش چراغ‌های سه‌گوش عقب نیز قابل رویت است.

استفاده از تریم و اکسنت‌های قرمز رنگ در نمای خارجی محصولات چری که در خانواده MVM نظیر X55 به کار گرفته شد، در فونیکس FX نیز احساس اسپرت‌گرایی و جوان پسندانه‌ای به همراه دارد. به نوعی که گویی این اکسنت‌های تزئیناتی فقط به منظور ایجاد تمایز میان رده سنی مشتریان بالقوه این خودرو در ساختار بدنه و ریم‌های آن استفاده شده‌اند.

عدم تناسب در ابعاد خارجی خودروهای چینی، مخصوصا عرض بسیار کم در مقایسه با ارتفاع قابل توجه، از بزرگ‌ترین نقاط ضعف محصولات ساخت این کشور است. با سبک طراحی نوین در فونیکس FX، شاید بتوان این خودرو را در زمره نادرترین خودروهای ساخت این کشور دانست که عرض آن در تناسب با ارتفاع و طول خودرو آزار دهنده و به اصطلاح تابلو به نظر نمی‌رسد.

نمای داخلی فونیکس FX در نگاه اول بسیار مینیمال و ساده جلوه می‌کند اما تنها با اندکی دقت، این مینیمال‌گرایی و سادگی کمی در ذوق زده و به واقع در مقایسه با سایر محصولاتی چون فونیکس تیگو ۸ پرو و تیگو ۷ پرو اقتصادی جلوه می‌کند. اگر تجربه سواری یا تملک دو محصول لوکس خانواده تیگو برند فونیکس را داشته باشید، می‌توانید اقرار کنید که مدل FX در رده اقتصادی خانواده فونیکس خواهد گنجید.

در عین حال صندلی‌های چرمی خودرو در بخش جلو از نوع کاملا اسپرت است. کنسول میانی بسیار پهن است. فرمان خودرو با ساختار سه شاخه اسپرت برش خورده (D-Cut)، تلاش دارد حس و حال یک کراس‌اوور اسپرت (و نه لوکس) را به سرنشینان انتقال دهد. استفاده از نمایشگر بزرگ تمام دیجیتال در ترکیب با داشبرد افقی با کلید‌های کنترلی لمسی قرار گرفته در بخش میانه و در محل اتصال داشبرد به کنسول میانی، نشان می‌دهد که این خودرو به واقع به خانواده تیگو برند چری تعلق دارد.

تجربه رانندگی

در روز تست رانندگی با فونیکس FX، راننده پرآوازه ایرانی مسبقات فرمول ۱، کوروش محمد‌خانی نیز حضور داشت تا حداکثر توان نهایی این خودرو جمع‌وجور را استخراج کند. سواری با فونیکس FX زیر دستان باتجربه و توانمند این راننده بسیار متمایزتر از آن چیزی است که یک راننده عادی می‌تواند انتظارش را داشته باشد. اما در رانندگی شهری و معمولی زیر پای رانندگان غیر مسابقه‌ای، آنچه از FX دیده می‌شود، کشش بهتر، پایداری بالاتر و حس سواری اسپرت‌تر در مقایسه با تیگو ۸ پرو است.

البته با توجه به وزن نهایی کمتر FX در مقایسه با تیگو ۸ پرو، این موضوع چندان جای تعجب نخواهد داشت. به شرطی که FX با همان سیستم انتقال نیرو قدرتمند مشترک با تیگو ۸ پرو روانه بازار شود.

نکته جالب دیگر، استفاده از سیستم تعلیق مستقل مکفرسون در هر دو محور عقب و جلو FX است که از این نظر در محور جلو با تیگو ۸ پرو مشترک اما در محور عقب از تعلیق مولتی لینک این خودرو ساده‌تر، ارزان‌تر و ناپایدارتر است. با این وجود داشتن وزن کمتر در FX، کمک بسیار زیادی به حس سواری پایدار در FX کرده و اجازه نمی‌دهد که متوجه سادگی بیشتر این سیستم تعلیق شوید یا به آن شک کنید.

آسایش سواری و راحتی فضای کابین در ترکیب با ارگنومی مناسب صندلی‌ها (مخصوصا صندلی‌های جلو)، تاثیر بسزایی در افزایش لذت حاصل از تجربه رانندگی با این خودرو نوظهور دارد. البته استفاده از کلید‌های کنترلی لمسی بر بخش مرکزی داشبرد، به جای کلید‌های مکانیکی واقعی، استفاده از آن‌ها را در هنگام رانندگی اندکی دشوار می‌کند. این همان مشکلی است که در آریزو ۶ پرو، تیگو ۷ پرو و تیگو ۸ پرو و البته بیشتر خودروهای نوین بازار جهان که از سیستم مشابه بهره می‌گیرند نیز دیده می‌شود و تنها محدود به فونیکس FX نیست.

نمای پشتی فونیکس fx

فونیکس FX یا همان چری امودا ۵، یکی از ایمن‌ترین کراس‌اوورهای چینی بازار کشور خواهد بود که با داشتن پاره‌ای از تجهیزات رفاهی و ایمنی نظیر دوربین ۳۶۰ درجه (AVM)، سیستم هشدار خروج از خط، سیستم جلوگیری از برخورد با خودرو جلو، حفظ خودرو در بین خطوط، سیستم حرکت اتوماتیک در ترافیک با حفظ فاصله، سنسور نور و باران، سیستم کروز کنترل هوشمند تطبیق‌پذیر و صندوق عقب برقی، از دیدگاه تجهیزاتی در جایگاه رقابتی خوبی قرار می‌گیرد اما در عین حال از دیدگاه کیفی و لوکس‌گرایی که در دو محصول کراس‌اوور دیگر برند فونیکس دیده‌ شد، چندان رقابتی عمل نمی‌کند.

پس از حاشیه‌های بسیاری که پیرامون قیمت نهایی فونیکس تیگو ۸ پرو (لوکس‌ترین کراس‌اوور چینی بازار ایران) و سهم فروش بسیار محدود آن پیش آمد، مدیران خودرو می‌داند که حتی برای رقابت در زمینه کراس‌اوورهای لوکس بازار ایران باید کمی محتاط‌تر و منطقی‌تر جلو رود. انتظار می‌رود فونیکس FX (اُمودا ۵)، در بازه قیمتی کمتر از تیگو ۷ پرو روانه بازار شود. البته باید دید که مشخصات فنی نهایی آن برای عرضه در بازار کشور دقیقا چه خواهد بود.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها