افزایش ۷۵۰ هزار تومانی قیمت سکه | سکه رفت روی کانال ۳۲ میلیون تومان

کد خبر: 1273296

هر قطعه سکه تمام بهار آزادی امروز (سه‌شنبه، ۱۷ بهمن) با افزایش ۷۵۰ هزار تومانی نسبت به‌روز گذشته ۳۲ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان قیمت خورد.

افزایش ۷۵۰ هزار تومانی قیمت سکه | سکه رفت روی کانال ۳۲ میلیون تومان

هر قطعه سکه تمام بهار آزادی امروز (سه‌شنبه، ۱۷ بهمن) با افزایش ۷۵۰ هزار تومانی نسبت به‌روز گذشته ۳۲ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان قیمت خورد.

بر اساس نرخ اعلامی این اتحادیه، هر قطعه سکه بهار آزادی طرح جدید امروز با افزایش ۳۰۰ هزار تومانی در مقایسه با روز گذشته، ۳۲ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان داد و ستد شد.

سکه بهار آزادی طرح قدیم نیز با ۹۰۰ هزار تومان افزایش قیمت نسبت به دیروز ۲۹ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان معامله شد.

نیم‌سکه امروز با ۲۰۰ هزار تومان افزایش قیمت ۱۷ میلیون و ۹۵۰ هزار تومان، ربع‌سکه با ۵۲۵هزار تومان افزایش قیمت ۱۱ میلیون تومان و سکه گرمی نیز با نرخ پنج میلیون و ۷۰۰ هزار تومان دادوستد شد.

در روز جاری همچنین هر گرم طلای ۱۸ عیار در بازار طلای تهران ۲ میلیون و ۷۷۰ هزار تومان معامله شد.

بهای هر اُنس طلا نیز در روز جاری در بازارهای جهانی، نزدیک به ۲ هزار و ۲۶ دلار است.

روند کاهشی نرخ طلا و ارز از ابتدای هفته شروع شد/انتشار اوراق قرضه ۳۰ درصدی در جذب نقدینگی نقش داشت

نماینده کمیسیون تخصصی طلا و جواهر اتاق اصناف ایران با اشاره به کاهش حباب سکه، گفت: انتشار اوراق قرضه ۳۰ درصدی توسط بانک مرکزی موجب شده که مقداری نقدینگی از بازار خارج و سرمایه‌گذاری روی طلا کاهش پیدا کند همچنین ثبت‌نام در سامانه واگذاری خودرو و تشکیل حساب وکالتی ۵۰۰ میلیون تومانی جهت کنترل نقدینگی نیز تاثیر بسیاری بر این موضوع داشت.

طلا سکه ارز

محمد کشتی آرای در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت درباره وضعیت بازار طلا و سکه، گفت: از روز شنبه قیمت جهانی طلا با حدود 14 دلار کاهش شروع شد؛ همچنین با توجه به اقدامات بانک مرکزی درخصوص اتاق معاملات ارز و طلا و از سوی دیگر از طریق واگذاری ارز توسط صرافی‌ها، حالت هیجانی و صعودی بازار متوقف شد و این هفته از روز شنبه هم کاهش قیمت و هم آرامش و ثبات بازار را داشتیم و قیمت هر قطعه سکه به نسبت هفته گذشته حدود 2 میلیون تومان کاهش داشت.

وی ادامه داد: در دو روز دوشنبه و سه‌شنبه(روز گذشته و امروز) قیمت‌ها از ثبات برخوردار شده و قیمت جهانی طلا نیز تغییراتی نداشت؛ تغییرات قیمت در بازار نیز بسیار مختصر بود و تقریبا از روز یکشنبه ثبات نرخ ارز داشتیم.

انتشار اوراق قرضه 30 درصدی نقدینگی را تاحدودی از بازار خارج کرد

کشتی آرای با بیان اینکه در هفته گذشته نرخ ارز سیر صعودی بود اما با اقدامات بانک مرکزی قیمت دلار به کانال 55 هزار تومان برگشت، تصریح کرد: حباب سکه در هفته گذشته حدود 5 میلیون و 700 هزار تومان بود اما در حال حاضر 4 میلیون و 400 هزار تومان است.

نماینده کمیسیون تخصصی طلا و جواهر اتاق اصناف ایران ادامه داد: انتشار اوراق قرضه 30 درصدی توسط بانک مرکزی موجب شده که مقداری نقدینگی از بازار خارج و سرمایه‌گذاری روی طلا کاهش پیدا کند همچنین ثبت‌نام در سامانه واگذاری خودرو و تشکیل حساب وکالتی 500 میلیون تومانی جهت کنترل نقدینگی نیز تاثیر بسیاری بر این موضوع داشت؛ این نوع سرمایه‌گذاری موجب کنترل نرخ ارز می شود./ایرنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها