افزایش ۸۴ درصدی حقوق و مزایا در دولت سیزدهم

کد خبر: 1273947

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: انقلاب اسلامی در همه زمینه‌ها استوار است البته با وجود خدمات ارزنده که در ۴۵ سال صورت گرفته مشکلات نیز وجود داشته از جمله مشکلات بحث سفره و معیشت مردم است که از بدو امر تلاش دولت سیزدهم بر این است که بخشی از مشکلات را در حوزه اداری و کارگری برطرف کند، به طوری که در دو سال گذشته بالغ بر ۸۴ درصد حقوق و مزایا افزایش یافت.

افزایش ۸۴ درصدی حقوق و مزایا در دولت سیزدهم

سید صولت مرتضوی ۲۱ بهمن‌ماه در اجلاسیه سرداران، فرماندهان و شهدای شهرستان فارسان اظهار کرد: دهه فجر امسال مصادف با ایام ماه رجب و مزین به عید سعید مبعث است، در توفیق تشرفی که محضر مقام معظم رهبری به مناسبت دهه فجر داشتیم ایشان در سخنانشان به صورت تفصیلی به بخشی از فلسفه بعثت اشاره کردند به طوری که فرمودند دعوت بود و اجابت، دعوت الهی و اجابت از سوی امت اسلامی.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: مقام معظم رهبری اشاره کردند انقلاب اسلامی که به رهبری بنیانگذار کبیر امام خمینی آغاز شد در امتداد بعثت نبی مکرم اسلام شکل گرفت، یعنی امام دعوت کرد و مردم این دعوت را پذیرفتند، در حقیقت دعوت و اجابتی که بستر رقم خوردن نظم جهان در نظام حاکم بر دنیا بود.

مرتضوی بیان کرد: تا پیش از پیروزی انقلاب اسلامی بشریت که تشنه عدالت بود هرگاه می‌خواست از سلطه استکبار جهانی رهایی یابد گریزی جز پناه بردن به شرق نداشت و آنگاه که از یوغ استبداد شرق می‌خواست بگریزد پناهگاهی جز استکبار غرب وجود نداشت این دعوت و اجابت موجب شد که طرحی نو که مبتنی بر فطرت بشری بود در جغرافیایی جهان پدیده‌ای به نام انقلاب به وجود آورد.

وی ادامه داد: بساط استکبار در جغرافیای ایران در هم پیچیده و موجب شد تا به بشریت جویای عدالت، تابع  حق و مطالبه کننده استقلال و آزادی راه و رسمی نوین تعریف کند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: انقلاب امام موجب استقلال در حوزه‌های مختلف در ایران شد،  نظام ما را به عنوان ژاندارم خلیج فارس معرفی کرده بودند.

وی بیان کرد: همه در گذشته به یاد دارید عزل و نصب‌ها در دولت و مجلس با چراغ سبز آمریکا و انگلیس محقق می‌شد، انقلاب برای ما استقلال سیاسی آورد و طرحی نو در انداخت، انقلاب برای کشور استقلال اقتصادی آورد و در حوزه‌های مختلف ما را به استقلال رساند، مثلاً در ایام ماه رجب در فاصله زمانی کمتر از هشت روز چهار ماهواره فضایی با ماهواره بر ایرانی که صفر تا صد آن ساخته دست دانشجویان جوان بود در مدار ۷۵۰ و ۴۵۰ کیلومتری فضا پرتاب شد.

مرتضوی ادامه داد: اکنون مشاهده می‌کنید که در حوزه‌های مختلف از جمله تولیدات صنایع سنگین و سبک به استقلال و استغنای اقتصادی رسیده‌ایم، همچنین در بخش‌های مختلف فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و امنیتی نیز همین مسئله وجود دارد، به طوری‌ که در اقتصاد جهان جمهوری اسلامی بر همه معادلات جهانی تاثیرگذار است.

وی با اشاره به مذاکرات و فضاهایی که امروز در غرب مطرح است، اظهار کرد: امروز در مذاکراتی که نمایندگان رژیم صهیونیستی مخصوصاً نمایندگان آمریکا با حماس دارند موضع آنها موضع ضعف است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: با توجه به اینکه بعد از ۱۲۵ روز حمله شبانه روزی پیروزی از آن حماس قهرمان است، البته با حملات سنگین بخش قابل توجهی از مردم بی‌پناه به شهادت رسیدند، به طوری که بالغ بر ۲۵ هزار نفر به شهادت رسیده‌اند اما اخباری که به گوش می‌رسد و  کمترین آسیب به محور مقاومت مخصوصاً حماس وارد شده و این به برکت بعثت پیامبر و امتداد آن یعنی انقلاب اسلامی ایران است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر اینکه هیچ معادله سیاسی بدون دخالت جمهوری اسلامی قابل حل نیست، تصریح کرد: امروزه نقش جمهوری اسلامی در سراسر گیتی نقش منحصر به فردی است و این به واسطه مجاهدت‌های جوانان قهرمان ایران و هدایت‌های مقام معظم رهبری و برکت حضور در صحنه توسط مردم است.

مرتضوی بیان کرد:  از امروز تا ۱۱ اسفند ماه دو حماسه بزرگ در پیش داریم، حماسه نخست حضور در راهپیمایی ۲۲ بهمن است که شرکت در آن نیازمند عزم همگانی است و بنا به اظهار نظر بسیاری از بزرگان در تکالیف سیاسی مردم تعریف شده است، در حقیقت راهپیمایی ۲۲ بهمن راهپیمایی اقتدار و عزت است.

وی افزود: پس از راهپیمایی ۲۲ بهمن ماه جهان استکبار پیام‌های دقیقی را از حضور مردم در صحنه راهپیمایی مخابره خواهد کرد، راهپیمایی ۲۲ بهمن ماه یک تکلیف سیاسی بوده و بر همه ما تکلیف است که به پاسداشت خون شهدا و به حرمت مجاهدت علما، به واسطه تجدید بیعت با روح امام و بیعت مجدد با آرمان‌های امام که یکی از بزرگترین آرمان‌ها ولایت فقیه است و به واسطه اجرای منویات مقام معظم رهبری باید در هر کجای ایران اسلامی هستیم در راهپیمایی به فضل الهی شرکت کنیم تا ثواب جهادفی سبیل الله را با خود همراه کرده و از آن بهره‌مند شویم.

وی در ادامه گفت: بحث دیگر بحث انتخابات است، انتخابات مظهر جمهوریت نظام اسلامی است، به طوری که مقام معظم رهبری از ابتدای امسال همواره جامعه ایرانی را که نخست جامعه نخبگانی بوده به امر انتخابات دعوت و تکلیفی را برای همگان مشخص کردند.

وی گفت: در چهار راهبرد تعریفی توسط مقام معظم رهبری برای انتخابات، راهبرد نخست مشارکت است مشارکت در انتخابات به مؤلفه‌های اقتدار ما کمک می‌کند مشارکت یعنی نقطه قوت، ملت بزرگ و عزیز ایران است، مقام معظم رهبری در دیدار کارگزاران نظام در مبعث پیامبر فرمودند شرکت در انتخابات هم اقتدارآفرین و هم امنیت آفرین است.

مرتضوی بیان کرد: مقام معظم رهبری بُعد دیگر انتخابات را امنیت تعریف کردند، امروز اوج امنیت ما امنیت مردم پایه است مردم باید مراقبت کنند وسواس خناس بستر ناامنی‌ها را در کشور فراهم نکند که به فضل الهی دستگاه‌های امنیتی و انتظامی برای برگزاری یک انتخابات پرشور با صلابت و پر مشارکت بسترهای امنیت ملی را فراهم کرده و آماده‌اند، در حقیقت اساس امنیت در کشور امنیت مردم پایه است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به بحث رقابت، تصریح کرد: بر اساس گزارش دبیر شورای نگهبان بالغ بر ۱۵ هزار نفر برای  ۲۹۰ کرسی مجلس واجد صلاحیت تشخیص داده شدند، یعنی برای هر کرسی بیش از ۵۰ نفر با هم رقابت می‌کنند.

وی ادامه داد: راهبرد دیگر به تعبیر مقام معظم رهبری راهبرد سلامت است البته در گذشته نیز فرمودند که رای مردم حق‌الناس است، نگاه دولت جمهوری اسلامی به رای مردم توام با حق‌الناس است و در صیانت از آرای مردم با احدی تعارف ندارد که امیدواریم انتخاباتی پرشور و با مشارکت حداکثری داشته باشیم.

وزیر کار ادامه داد: انقلاب اسلامی در همه زمینه‌ها استوار است البته با وجود خدمات ارزنده که در ۴۵ سال انجام شده مشکلات نیز وجود داشته از جمله مشکلات بحث سفره و معیشت مردم است که از بدو امر تلاش دولت سیزدهم بر این است که بخشی از مشکلات را در حوزه اداری و کارگری برطرف کند، به طوری که در دو سال گذشته بالغ بر ۸۴ درصد حقوق و مزایا افزایش یافت.

وی تاکید کرد: تلاش این است که با ساماندهی کمک‌های غیرنقدی مخصوصاً طرح کالا برگ الکترونیکی دهک‌های کم برخوردار جامعه از جمله مددجویان کمیته امداد و بهزیستی به حداقل تراز در دریافتی‌ها برسد. اکنون هیچ مددجوی تحت حمایتی نیست که پشت صفحه نوبت سازمان بهزیستی و کمیته امداد باشد به طوری که در دو سال گذشته مستمری بگیران بهزیستی از ۹۸۰ هزار نفر به بالغ بر یک میلیون و پونصد هزار نفر رسیده‌اند.

مرتضوی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای این اجلاسیه از جمله استاد اخلاق و فرمانده فرهیخته شهید سهراب نوروزی که در بی‌نشانی نام و نشان گرفت، گفت: هر کدام از این سرداران شهید یک ملت و لشکر بودند که امید است ما جاماندگان مشمول رحمت و مغفرت الهی و شفاعت شهدا قرار گیریم.

ایسنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها