مخبر: راهبرد دولت سیزدهم توسعه روابط با کشورهای آفریقایی است

کد خبر: 1270677

معاون اول رییس جمهور:امیدواریم که دستاوردهای این سفر هم برای کشور نیجر و هم برای جمهوری اسلامی ایران مایه خیر و برکت باشد.

مخبر: راهبرد دولت سیزدهم توسعه روابط با کشورهای آفریقایی است

«محمد مخبر» در نشست مطبوعاتی با نخست وزیر نیجر با بیان اینکه امیدواریم دستاورد های این سفر برای کشور نیجر و جمهوری اسلامی مایه خیر و برکت شود، گفت: در مذاکرات صورت گرفته جنایات رژیم صهوینیستی علیه مظلوم غزه را مرور و محکوم کردیم و امیدواریم به سرعت با ریشه کن شدن این غده سرطانی در منطقه آرامش به مردم غزه بازگردد.

وی در ادامه بیان کرد: راهبرد جدی دولت آیت الله رئیسی توسعه روابط در همه ابعاد سیاسی اقتصادی و فرهنگی با کشور های آفریقایی است و موفقیت مردم مسلمان و برادر نیجر را برای تشکیل دولت مستقل تبریک می گوییم. به طور قطع در موارد و مسائلی که دشمن برای آنها ایجاد کرده موفق خواهند شد.

ارتقای سطح روابط ایران و نیجر از کارداری به سفارت

مخبر با بیان اینکه تحریم‌های ظالمانه‌ای که به دلیل استقلال کشورها، توسط نظام سلطه به آنان تحمیل می‌شود را محکوم می‌کنیم، گفت: حتما تجارب خود در این حوزه را در اختیار برادران خود در کشور نیجر قرار می‌دهیم.ارتقای سطح روابط همکاری میان ایران و نیجر از کارداری به سفارت را تبریک می‌گوییم.

معاون اول رئیس جمهور خاطر نشان کرد: تا کنون دو کمیسیون مشترک میان دو کشور شکل گرفته است و قرار شد که به سرعت کمیسیون بعدی نیز برقرار شود.در حوزه توسعه روابط اقتصادی و تجاری، گفت‌وگوهای خوبی صورت گرفت و اسناد خوبی تهیه و به امضا رسید.در حوزه صدور خدمات فنی و مهندسی، ساخت مسکن، ایجاد شرایط فنی مناسب برای نیروگاه‌های حرارتی، صادرات خودرو، توسعه همکاری‌های حوزه بهداشت و درمان، آموزش فنی و حرفه‌ای، کشت فراسرزمینی، حل مشکلات بانکی و مالیفی‌مابین، راه‌اندازی سازوکار تهاتر و همکاری در حوزه حمل و نقل تصمیمات خوبی گرفته شد.در حوزه فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان که جز مزیت‌های کشور ماست، قرار شد به صورت وسیع در خدمت برادران عزیزمان در نیجر قرار گیرد.

ایرنا

حجم ویدیو: 3.51M | مدت زمان ویدیو: 00:01:37 دانلود ویدیو
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها