رشد ۴۷۲۳ واحدی شاخص کل بورس با اخبار جدید

کد خبر: 1275542

امروز شاخص کل بورس پس از رسیدن به ناحیه اشباع فروش و با خبرهای مثبت با رشد بیش از ۴۷۰۰ واحدی مواجه شد.

رشد ۴۷۲۳ واحدی شاخص کل بورس با اخبار جدید

شاخص کل بورس در انتهای معاملات امروز با رشد بیش از ۴۷۰۰ واحدی مواجه شد، خبر جدید را امروز "قادر معصومی خانقاه" مدیر جدید نظارت بر بورس‌های سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: ارسال سفارش فروش توسط بازارگردان‌ها که تا پیش از این الزامی بود، با توجه به شرایط بازار سرمایه تا اطلاع ثانوی لغو می‌شود.

ارزش معاملات خرد عدد ۳,۵۳۸ میلیارد تومان را به ثبت رسانده است که نسبت به میانگین هفتگی، ۱۱% و نسبت به میانگین ماهانه ۲۳% کاهش داشته است.

در یک هفته گذشته برآیند معاملات در بازار سهام، خروج نقدینگی حقیقی (فروش حقیقی به حقوقی) به ارزش ۱,۰۸۴ میلیارد تومان را نشان می‌دهد. امروز نیز روند خروج نقدینگی حقیقی برای هشتمین روز متوالی با ثبت رقم ۱۵۳ میلیارد تومان همچنان ادامه دارد. این درحالی است که در یک هفته گذشته از شدت خروج نسبت به میانگین ماهانه کاسته شده است.

برآیند معاملات صندوق‌های درآمد ثابت نیز در یک هفته گذشته حاکی از ۴۷۸ میلیارد تومان خروج نقدینگی حقیقی از این صندوق‌ها است. خروج نقدینگی از این صندوق می‌تواند نکته مثبتی برای بازار سهام باشد. امروز نیز روند خروج نقدینگی حقیقی از صندوق‌های درآمد ثابت برای دومین روز متوالی با ثبت رقم ۳۳۹ میلیارد تومان همچنان ادامه دارد. در یک هفته گذشته شیب خروج از این صندوق‌ها هم نسبت به میانگین ماهانه در حال افزایش است.

ارزش صف‌های خرید ۲۳۴ میلیارد تومان است که نسبت به میانگین هفتگی ۱۰ میلیارد تومان افزایش داشته است. از سوی دیگر ارزش صف‌های فروش با کاهش ۵ میلیارد تومانی نسبت به میانگین هفتگی، در محدوده ۱۸۲ میلیارد تومان قرار دارد.

بیشترین ارزش معاملات را گروه خودرویی با ثبت رقم ۳۴۲ میلیارد تومان (۰.۸ برابر میانگین هفتگی) به خود اختصاص داده است. پس از آن گروه‌های انبوه سازی با ارزش معاملات ۳۰۸ میلیارد تومان (۰.۷ برابر میانگین هفتگی) و سیمانی با ارزش معاملات ۲۴۱ میلیارد تومان (۱.۳ برابر میانگین هفتگی) قرار دارند.

گروه پالایش فرآورده‌های نفتی با ارزش معاملات ۱۱۲ میلیارد تومان (۱.۶ برابر میانگین هفتگی) بیشترین ارزش معاملات را نسب به میانگین هفتگی داشته است. پس از آن گروه دارویی با ارزش معاملات ۱۶۷ میلیارد تومان (۱.۴ برابر میانگین هفتگی) و گروه سیمانی با ارزش معاملات ۲۴۱ میلیارد تومان (۱.۳ برابر میانگین هفتگی) قرار دارند./ مه

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها