وضعیت قیمت مرغ در اولین روز ماه رمضان | قیمت مرغ تغییر می کند؟

کد خبر: 1280072

مدیرکل دفتر بازرسی و نظارت بر کالاهای اساسی وزارت جهاد کشاورزی گفت: هیچ گونه تغییر قیمت در کالاهای اساسی همچون مرغ صورت نگرفته است.

وضعیت قیمت مرغ در اولین روز ماه رمضان | قیمت مرغ تغییر می کند؟

مسعود امراللهی، مدیرکل دفتر بازرسی و نظارت بر کالاهای اساسی وزارت جهاد کشاورزی در برنامه تهران ۲۰ گفت: امسال در شرایط بسیار مطلوبی در حوزه تأمین کالاهای اساسی به خصوص مرغ شکر، گوشت سفید و قرمز و حبوبات هستیم و مشکلی خاصی برای تأمین اقلام مورد نیاز ماه مبارک رمضان و عید نوروز وجود ندارد.

مدیرکل دفتر بازرسی و نظارت بر کالاهای اساسی وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به طرح تخصصی نظارت و بازرسی در هیئت دولت، گفت: حوزه جهاد کشاورزی مسئول تأمین بازار از میوه شب عید تا خرمای ماه رمضان، شکر، برنج و است؛ بنابراین مصوب شد بازرسی بر تأمین کالاهای اساسی بر عهده وزارت جهاد کشاورزی و بازرسی بر بازار و توزیع بر عهده سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان باشد.

وی با بیان اینکه طرح ویژه برای اصلی‌ترین گلوگاه تجارت خارجی و تأمین کالا، واردکننده انبارها، تولیدکنندگان، سردخونه‌ها و در واقع مباحث ورودی کالا به بازار گذاشته‌ایم، عنوان کرد: این طرح از ابتدای اسفند ماه آغاز و تا پایان فروردین ماه ۱۴۰۳ در سراسر کشور ادامه دارد. شرایط بسیار خوبی در خصوص کالاهای اساسی و مصرفی داریم حتی اگر نیازی به تأمین کالایی در ایام نوروز باشیم در کنار مردم هستیم.

قیمت مرغ تغییر نمی‌کند

امراللهی با بیان اینکه قیمت مرغ تغییری نکرده است، افزود: با توجه به ابلاغیه سازمان حمایت و دستور ستاد تنظیم بازار از ۲۷ آذر ماه، تمامی انجمن‌ها و اصناف مجوز افزایش قیمت کالاهای اساسی را نداشتند و هیچ گونه تغییر قیمت در کالاهای اساسی همچون مرغ صورت نگرفته و با نرخ قبلی توزیع می‌شود.

۱۵۲ میلیون قطعه جوجه‌ریزی در بهمن

مدیرکل دفتر بازرسی و نظارت بر کالاهای اساسی وزارت جهاد کشاورزی، نگاه تنظیم بازار را افزایش میزان تولید عنوان کرد و گفت: در بهمن ماه ۱۵۲ میلیون قطعه جوجه‌ریزی داشتیم که این میزان در تاریخ جمهوری اسلامی ایران بی‌سابقه بود و با این جوجه‌ریزی تأمین مرغ بازار را در این ایام خواهیم داشت و ضمن تأمین بازار داخلی و ذخایر راهبردی، صادرکننده گوشت مرغ در خاورمیانه خواهیم بود.

وی اضافه کرد: همچنین مباحثی درباره تغییر پایه ارزی حبوبات مطرح بود که لغو شد که قبلاً در برنامه‌های متفاوت این باره نکاتی را عنوان کرده‌ایم.

ارجاع ۳۰۰ تا ۴۰۰ پرونده تخلف به سازمان تعزیرات

امراللهی خبر داد: از ابتدای اسفند تاکنون حدوداً ۱۶۰۰۰ فقره بازرسی صورت گرفته است و نزدیک به ۳۰۰ تا ۴۰۰ پرونده تخلف به سازمان تعزیرات حکومتی ارجاع شد.

وی در پایان مطرح کرد: در صورت مشاهده هرگونه افزایش قیمتی در کالاهای اساسی و مایحتاج مردم صورت بگیرد با متخلفان برخورد قانونی می‌شود و مردم می‌توانند از طریق سامانه ۱۲۴ تخلف گرانفروشی را گزارش دهند. بازرسین چه در حوزه جهاد کشاورزی و چه در سازمان حمایت آماده خدمت رسان و پاسخگو به مشکلات آنها هستند.

مهر

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها