بنزین |بنزین به انگلیسی| بنزین زدن به انگلیسی | بنزین سیار تهران | بنزین گران شد

خبر مهم از احتمال قیمت بنزین از امروز | استارت افزایش قیمت بنزین در 1403 زده شد ؟

کد خبر: 1281298

شایعات جدیدی از افزایش قیمت بنزین در اولین روز سال 1403 به گوش می رسد. در ادامه جزئیات این احتمال افزایش قیمت بنزین را با هم می خوانیم.

خبر مهم از احتمال قیمت بنزین از امروز | استارت افزایش قیمت بنزین در 1403 زده شد ؟

خبرنگار شکیبا بقال زاده: مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی به شایعات افزایش قیمت بنزین واکنش نشان داد.

درحالی که خبرهای غیررسمی حکایت از افزایش قیمت بنزین داشت، مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی با تکذیب این اخبار اعلام کرد: هیچ برنامه‌ای برای افزایش قیمت بنزین وجود ندارد و مردم به شایعات توجه نکنند.

جعفر سالاری نسب یادآور شد: تاکنون به شرکت ملی پخش فراورده های نفتی هیچ ابلاغیه‌ای درخصوص افزایش قیمت سوخت یا تغییر سهمیه اعلام نشده است. مردم به راحتی می‌ توانند از کارت آزاد جایگاه استفاده کنند و تدابیر لازم برای این موضوع درنظر گرفته شده است.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فراورده های نفتی با بیان اینکه در صورت بروز مشکل یا عدم همراهی  جایگاه ها مردم با سامانه ۰۹۶۲۱ تماس حاصل کنند و در سریع ترین زمان ممکن رسیدگی خواهد شد، گفت: هیچ مشکلی برای تامین و توزیع بنزین وجود ندارد و مردم نگران این مساله نباشند.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی همچنین ازثبت رکورد توزیع ۱۴۰ میلیون و ۳۰۰ هزار لیتر بنزین در روز دوشنبه، ۲۸ اسفندماه ۱۴۰۲ خبر داد.

سالاری‌نسب مدیرعامل شرکت پخش فرآورده‌های نفتی گفت: همزمان با آغاز سفرهای نوروزی مسافران به مناسبت آغاز سال نو، در روز ۲۸ اسفندماه ۱۴۰ میلیون و ۳۰۰ هزار لیتر بنزین در کشور توزیع شد که این عدد در مدت مشابه پارسال ( ۲۸ اسفندماه ۱۴۰۱) ۱۳۷ میلیون و ۲۰۰ هزار لیتر بوده است.

وی افزود: بالاترین رکورد مصرف بنزین در اسفندماه ۱۳۳ میلیون لیتر مصرف طی یک روز بوده است که مصرف بنزین کشور در روز ۲۸ اسفندماه امسال در مقایسه با مصرف عادی اسفندماه پارسال، رکوردی تازه به شمار می‌آید.

آماده باش جایگاه های سوخت بنزین

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی همچنین مصرف بنزین در روز یکشنبه (۲۷ اسفندماه) را ۱۱۸ میلیون و ۶۰۰ هزار لیتر اعلام کرد و ادامه داد: از هموطنان می‌خواهیم افزون بر مدیریت مصرف بهینه سوخت، کارت سوخت شخصی خود را در سفر همراه داشته باشند.

سالاری‌نسب بیان کرد: ظرفیت مناسبی در جایگاه‌های عرضه سوخت کشور ایجاد شده است و تاکنون به ارسال جایگاه‌های سیار سوخت و اعزام خودروهای سیار سوخت‌رسان نیاز نداشته‌ایم.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی پیش از این از آماده‌باش کامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی و جایگاه‌های سوخت برای توزیع سوخت نوروزی مسافران و اعزام گروه‌های پرشمار کارشناسی فنی و عملیاتی به‌ منظور نظارت بر عرضه سوخت نوروزی در قالب طرح نظارت بر عرضه سوخت نوروزی (گلگشت) خبر داده بود.

اجرای طرح رمزگذاری کارت سوخت بنزین در نوروز

همچنین امروز اعلام شد طرح کدینگ یا رمزگذاری کارت‌های سوخت به منظور مدیریت مصرف و جلوگیری از قاچاق سوخت، در سه استان سیستان‌وبلوچستان، کرمان و هرمزگان اجرا می‌شود. 

 به گفته مسئولان شرکت پخش فرآورده‌های نفتی نشانی جایگاه‌هایی که برای مسافران در نظر گرفته شده در لحظه ورود به استان، پیامک می‌شود/ اکوایران

قیمت تازه بنزین چگونه اجرا می شود؟

روزنامه‌ها تا سال ۵۷ در روز ۲۹ اسفند هم منتشر می شدند اما بعد از پیروزی انقلاب و از سال ۵۸ که این روز بعنوان روز ملی شدن صنعت نفت تعطیل رسمی اعلام گردید در طول سالهای بعد از انقلاب نهایتا تا روز ۲۸ اسفند منتشر می شدند.

به دو سال قبل از پیروزی انقلاب می رویم، روز یکشنبه ۲۹ اسفند سال ۱۳۵۵ و سراغ روزنامه ۴۰ صفحه ای اطلاعات که به قیمت ۱۰ ریال منتشر شده بود. اولین نوشته ای که در زیر لوگوی روزنامه به چشم می آید این است؛ فراموش نکنید! نیمه شب فردا یک ساعت جلو بروید که اشاره به یکساعت جلو رفتن ساعت‌ها بود.

تیتر بعدی به بنزین اختصاص دارد که گویا از سال جدید قیمت تازه بنزین اجرایی می شود. مصاحبه هویدا با خبرنگاران هم تیتر یک اطلاعات امروز است که خبر از تغییر اساسی در قانون استخدامی و کنکور داده است. این روزنامه در مطلب جالبی از اینکه وزیران در تعطیلات عید به کجا می روند نوشته و از مقررات تازه در واردات گوشت، میوه و حبوبات خبر داده است. اعلام وضع هوا در تعطیلات نوروزی هم خبر دیگر این روزنامه است. روزنامه را ورق زده و به صفحه چهارم می رویم به خبری درباره خلوت شدن تهران بر می خوریم که اشاره دارد به سفرهای نوروزی ساکنان پایتخت به سایر نقاط کشور که متن خبر فوق به شرح زیر می باشد؛

با خروج بیش از ۱/۵ میلیون نفر از ساکنین پایتخت که تا عصر امروز سفر نوروزی خود را آغاز کرده اند، خیابانهای تهران پس از ماهها شلوغی یکبار دیگر خلوت شد و رانندگان تهران توانستند با خیال راحت و بدون معطلی از وسیله نقلیه خود استفاده کنند.

بر اساس گزارش پلیس راه ژاندارمری تا بعدازظهر امروز بیش از ۲۵۰ هزار وسیله نقلیه از مدخل خروجی های تهران خارج شده اند و پیش بینی شده است رقم کسانی که تا روزهای آینده از تهران خارج شوند از مرز ۲ میلیون نفر تجاوز کند‌.

بر اساس گزارش کارشناسان امور شهری تعداد مسافران نوروزی در سال جدید بی سابقه بوده است و رقم آنها نسبت به سال گذشته ۲۰ درصد افزایش یافته است. پلیس راه گزارش داد که امروز نیز راههای هراز، چالوس و محور تهران شیراز و خوزستان از جمله شلوغترین راههای کشور بوده است‌. پلیس راه امروز اعلام کرد که اغلب رانندگان که طی ۴۸ ساعت گذشته به قصد سفر تهران یا شهر خود را ترک کرده اند نسبت به مقررات رانندگی توجه نشان داده اند و همکاری آنها با ماموران پلیس راه بی سابقه بوده است. همچنین در دو روز گذشته تعمیرگاهای سیار در جاده ها توانستند کمک موثری به رانندگان وسیله نقلیه شان دچار نقص فنی در راه شده اند نمایند.

پلیس راه اعلام کرد که از بعدازظهر فردا جاده های کشور بتدریج از لحاظ تعداد اتومبیل خلوت خواهد شد لیکن از روز پنجشنبه و جمعه آینده مجددا محورهای حساس کشور از اتومبیل متراکم خواهد بود.

گزارش کارشناسان امور شهری و جاده ها حاکی است، با وجود تردد صدها هزار مسافر در ایام نوروز جاده های کشور تا ۱۳ فروردین ماه دچار دگرگونیهایی خواهد بود لیکن از ۱۳ فروردین ماه راههای کشور و نیز خیابانهای تهران و شهرستانها بتدریج وضع عادی خود را باز می یابند.

گزارش خبرنگار ما از تهران حاکی است که خیابانهای تهران بتدریج تا عصر امروز خلوت شده و به این ترتیب کارشناسان ترافیک هشدار دادند که رانندگان باید با احتیاط بیشتر از وسیله نقلیه خود در خیابانهای خلوت استفاده کنند.

اما بر خلاف تهران، ترافیک در خیابانهای آبادان، اهواز، معابر استانهای گیلان و مازندران، کرمان، بندرعباس، شیراز و اصفهان بسیار متراکم شده است.

منبع: دیده‌بان ایران

۱

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها