برنامه دولت برای پرداخت حقوق معلمان | حق التدریس‌ معلمان ۱۴۰۲ کی واریز می‌شود؟

کد خبر: 1283607

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش از پرداخت معوقات حق‌التدریس، نیروهای خریدخدماتی، مدیران و معاونان شیفت دوم مدارس، حق التدریس معلمان طرح تثبیت یادگیری ایام کرونا، سنوات ارفاقی معلمان ایثارگر و استثنایی و هزینه‌های فوت و ازدواج فرهنگیان خبر داد و گفت: بخشی از معوقات قبل از پایان سال و بخشی نیز تا ششم فروردین به حسابها واریز می‌شود.

برنامه دولت برای پرداخت حقوق معلمان | حق التدریس‌ معلمان ۱۴۰۲ کی واریز می‌شود؟

 «رضا مراد صحرایی» وزیر آموزش و پرورش با اعلام آغاز فرآیند صدور احکام نومعلمان و اینکه این احکام به زودی صادر می‌شود، در خصوص پرداخت حقوق و معوقات حق‌التدریسی‌ها که مقرر شده بود تا پایان سال ۱۴۰۲ پرداخت شود، گفت: «ما همه تلاش خود را در این زمینه انجام خواهیم داد. پرداخت معوقات حق‌التدریسی‌ها حق آنهاست و حق را باید سر ماه پرداخت کرد، هرچند شرمنده شده‌ایم، اما همه ما در آموزش و پرورش برای این امر تلاش می‌کنیم.»

صادق ستاری‌فرد سخنگوی وزارت آموزش و پرورش تأکید کرد: برنامه وزارتخانه، این است که حق‌التدریس معلمان به صورت ماهیانه و در انتهای هر ماه پرداخت شود.

حق التدریس‌ فرهنگیان ۱۴۰۲ کی واریز می‌شود؟

صادق ستاری‌فرد سخنگوی وزارت آموزش و پرورش درباره پرداخت حق‌التدریس معلمان، اظهار کرد: با پیگیری وزیر آموزش و پرورش، پرداخت حق‌التدریس معلمان با حقوق‌شان از فروردین ماه امسال آغاز شده است و از این پس ادامه دارد.

وی ادامه داد: یکی از مطالبات جدی معلمان، پرداخت به موقع حق‌التدریس آنها بود زیرا با حقوق‌شان پرداخت نمی‌شد و تبدیل به معوقه می‌شد.

ستاری‌فرد با بیان اینکه استفاده از حق‌التدریس معلمان به منظور جبران کمبود نیروی انسانی صورت می‌گیرد، افزود: گلایه معلمان از عدم پرداخت به موقع حق‌التدریس آنها بود که گاهاً پرداخت آن تا ۶ ماه حتی بیشتر به تعویق می‌افتاد.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه پرداخت حق‌التدریس در تبصره ۱۲ قانون بودجه ۱۴۰۱ کل کشور، صراحتا اعلام شد، با همکاری خوب سازمان برنامه و بودجه، وزارت آموزش و پرورش به دنبال این هست که اولا مطالبات فرهنگیان انباشته نشود و ثانیاً در موعد مقرر حق‌التدریس فرهنگیان پرداخت شود.

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش تأکید کرد: برنامه وزارتخانه، این است که حق‌التدریس معلمان به صورت ماهیانه و در انتهای هر ماه پرداخت شود.

وی با اشاره به مدارس دو شیفت که تعداد آنها نیز زیاد است خاطر نشان کرد: به عنوان مثال مدیران و معاونان شیفت صبح این مدارس در شیفت عصر نیز تقبل کردند تا به صورت مازاد بر وظیفه، مسئولیت اداره مدرسه را بپذیرند که تحت عنوان مدیران و معاونان شیفت دوم از آنها یاد می‌شود؛ معوقه این افراد نیز پرداخت می‌شود.

اقتصاد آنلاین

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها