امشب؛ واریز یارانه نقدی 2 تا 5 میلیون تومانی به حساب این خانوار | یارانه نقدی عید فطر برای چه کسانی واریز می شود؟

کد خبر: 1283927

خبرهای جدیدی از واریزی تازه به مناسبت عید سعید فطر برای برخی از خانوارها منتشر شده است که با هم می خوانیم.

امشب؛ واریز یارانه نقدی 2 تا 5 میلیون تومانی به حساب این خانوار  | یارانه نقدی عید فطر برای چه کسانی واریز می شود؟

خبرنگار شکیبا بقال زاده: به گزارش اداره‌کل روابط عمومی سازمان سینمایی، محمد خزاعی رییس سازمان سینمایی از اهدای بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ هدیه معیشتی به خانواده سینما به مناسبت عید سعید فطر خبر داد.

خزاعی گفت: فهرست سینماگران واجد شرایط، توسط سازمان سینمایی با هماهنگی هیات مدیره خانه‌سینما تهیه شده که بیماران خاص و سینماگران را شامل می‌شود.

وی با اشاره به اولویت‌های لحاظ شده در این بسته حمایتی گفت: ‌طی چهار ماهه گذشته این دومین بسته معیشتی است که از سوی سازمان سینمایی برای تعدادی از سینماگران و اعضای صنوف پیش‌بینی می‌شود و این هدیه معیشتی برای بیماران خاص به تعداد ۱۷۵ نفر، اعضای صنوف به تعداد ۲۲۲۸ نفر و خانواده مرحومین به تعداد ۱۱۱ نفر در نظر گرفته شده است.

خزاعی با بیان اینکه از ابتدای دولت سیزدهم پنج نوبت، بسته معیشتی به خانواده سینما تعلق گرفته، افزود: سه مرحله اول در سال ۱۴۰۱ توسط صندوق اعتباری هنر، صورت گرفته است و مرحله چهارم همزمان با شب یلدا توسط سازمان سینمایی واریز شده و در مرحله پنجم به مبلغ ۲ تا ۵ میلیون تومان به مناسبت عید سعید فطر واریز خواهد شد.

وی اظهارکرد: بسیاری از سینماگران نظر به شرایط اقتصادی با مشکلات عدیده ای مواجه هستند که یکی از ماموریت‌های اصلی ما، در سال جاری، تمرکز بیش‌تر و رسیدگی به اینگونه امور خواهد بود، به گفته وی، اینگونه حمایت‌ها ناکافی و مقطعی است و معتقدیم سینما، به زیرساخت‌های پایدار در زمینه توسعه اشتغال و ارتقا معشیت نیاز دارد که این مهم، در پرتو همدلی، همگرایی و همکاری بیشتر محقق می شود.

رییس سازمان سینمایی، اضافه کرد: اشتغال و معیشت مهم‌ترین دغدغه سازمان سینمایی کشور است و لازم است با هم‌اندیشی همه صنوف سینمایی به طرح‌های مشترک، جامع و پایدار برسیم.

وی ضمن تشکر از هیات مدیره خانه‌سینما به خاطر پیگیری و سامان‌دهی افراد واجد شرایط در این طرح افزود: از خیرین عزیزی که در این زمینه ما را یاری رسانده‌اند، قدردانی می‌کنم.

خانوارهای دهک‌های اول تا هفتم تا ۱۸ فروردین فرصت دارند از اعتبار مرحله دوم طرح فجرانه کالابرگ الکترونیک استفاده کنند.

معاون رفاه اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گفت: مرحله دوم طرح فجرانه الکترونیک تا ۱۷ فروردین ماه ادامه دارد.

دانشی با اشاره به آغاز مرحله سوم این طرح از ۱۷ فروردین افزود: در این طرح «شرط ۲۰۰ هزار تومان حداقل خرید از یارانه» حذف شده و اعتبار تشویقی مشمولان به ازای هر نفر از ۱۲۰ به ۲۲۰ هزار تومان افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه طرح فجرانه کالا برگ الکترونیکی تا اردیبهشت ۱۴۰۳ ادامه دارد، ادامه داد: همه خانوارهای دهک‌های اول تا هفتم، ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار ریال اعتبار بسته تشویقی برای خرید ۱۱ قلم کالا دریافت می‌کنند.

دانشی افزود: یازده قلم کالا شامل گوشت منجمد گوساله، حبوبات، قند و شکر، برنج، ماکارونی، روغن مایع، گوشت مرغ، تخم مرغ، ماست کم چرب، پنیر و شیر کم‌چرب تعیین شد که برای هر فرد سرانه‌ای در نظر گرفته شد که بیشترین سرانه به گوشت اختصاص پیدا کرده است.

وی اضافه کرد: شخص نمی‌تواند کل مبلغ را از یک قلم جنس خریداری کند و هر مبلغ باید برای جنس خود خرج شود که این امر توسط شرکت «فارا» به عنوان مجری در سامانه طراحی و تعریف شده است.

معاون اداره کل کار تعاون و رفاه اجتماعی گفت: شهروندان با نصب برنامه کاربردی «شما» فروشگاه‌های متصل به پایانه را شناسایی و میزان اعتبار کالابرگ خود را مشاهده کنند و در صورت نداشتن تلفن هوشمند از طریق کددستوری #۱۴۶۳*۵۰۰* می‌توانند کد خرید و اعتبار یارانه خود را بر اساس کدملی دریافت کنند./باشگاه خبرنگاران جوان

 واریزی یارانه نقدی طرح جدید دولت تا ۶ روز یگر

مرحله اول این طرح از ۱۷ بهمن تا ۱۷ اسفند ادامه داشت و در مرحله دوم که از ۱۸ اسفند آغاز شده، خانوار‌ها تا ۱۷ فروردین فرصت دارند از اعتبار تشویقی خود برای خرید اقلام کالابرگ استفاده کنند. مرحله سوم طرح فجرانه نیز از ۱۸ فروردین آغاز خواهد شد...

مرحله دوم طرح فجرانه که از ۱۷ اسفند آغاز شده بود، ۶ روز دیگر یعنی روز ۱۷ فروردین منقضی می‌شود و یارانه تشویقی ۲۲۰ هزار تومانی مشمولانی که از اعتبار این مرحله استفاده نکرده باشند، منقضی خواهد شد.

طرح عید تا عید کالابرگ الکترونیک موسوم به فجرانه، همزمان با چهل‌وپنجمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی از ۱۷ بهمن ۱۴۰۲ آغاز شد و به مدت ۳ ماه ادامه خواهد داشت. مرحله اول این طرح از ۱۷ بهمن تا ۱۷ اسفند به طول انجامید که با استقبال قابل‌توجه مشمولان مواجه شد و در مرحله دوم که از ۱۸ اسفند آغاز شده، مشمولان فرصت دارند تا ۱۷ فروردین از اعتبار تشویقی ۲۲۰ هزار تومانی به ازای هر نفر، در طرح کالابرگ الکترونیک بهره‌مند شوند.

در طرح فجرانه، سبد کالابرگ الکترونیک مشتمل بر ۱۱ قلم کالای اساسی مورد نیاز خانوار‌ها با قیمت‌های مبنای سال ۱۴۰۱ انتخاب شده و مابه‌التفاوت قیمت روز با قیمت‌های سال ۱۴۰۱ از محل یارانه جدید دولت تأمین شده است.

طبق اطلاعات وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، قیمت روز ۱۱ قلم کالای موجود در سبد کالابرگ الکترونیک ۷۴۳ هزار و ۷۵۰ تومان است که مشمولان طرح فجرانه (خانوار دهک‌های اول تا هفتم درآمدی) در صورت خرید بسته ۵۲۳ هزار و ۳۰۰ تومان به‌عنوان قیمت مبنای کالا‌ها در سال ۱۴۰۱ را از محل یارانه نقدی و اعتبار تشویقی طرح فجرانه پرداخت کند و مابه‌التفاوت ۲۲۰ هزار و ۴۵۰ تومانی این رقم با مبلغ روز سبد، از محل اعتبار جدید دولت تأمین می‌شود.

در حقیقت این مبلغ مابه‌التفاوت، هزینه‌ای است که از محل تورم به معیشت خانوار‌ها تحمیل شده و دولت آن را در طرح کالابرگ از محل منابع خود جبران می‌کند.

در طرح فجرانه اگر خانوار‌ها مشمول (دهک‌های اول تا هفتم) سبد غذایی مورد تأیید وزارت کار را در قالب طرح کالابرگ از فروشگاه‌های طرف قرارداد خرید کنند، به ازای هر نفر بدون هیچ شرط اضافه‌ای، ۲۲۰ هزار تومان اعتبار تشویقی می‌گیرند که باید به خرید همان کالا‌های موجود در سبد کالابرگ اختصاص یابد.

در این طرح با احتساب اعتبار تشویقی ۲۲۰ هزار تومانی، یارانه هر نفر در خانوار‌های سه دهک پایین به ۶۲۰ هزار تومان می‌رسد و یارانه هر فرد در دهک‌های ۴ تا ۷ نیز به ۵۲۰ هزار تومان افزایش می‌یابد؛ اما دریافت اعتبار تشویقی ۲۲۰ هزار تومانی مشروط به این است که این مبلغ صرف خرید کالا‌های موجود در سبد شود.

سبد کالابرگ الکترونیک در طرح فجرانه مشتمل بر ۱۱ قلم کالای اساسی شامل گوشت مرغ، گوشت قرمز، برنج، روغن، ماکارونی، شیر، پنیر، ماست، قند و شکر، تخم‌مرغ و حبوبات است و خانوار‌های مشمول می‌توانند با مراجعه به فروشگاه‌های طرف قرارداد طرح که در سامانه شما مشخص شده‌اند، نسبت به تأمین کالا‌های اساسی موردنیاز خود اقدام کنند.

مرحله اول این طرح از ۱۷ بهمن تا ۱۷ اسفند ادامه داشت و در مرحله دوم که از ۱۸ اسفند آغاز شده، خانوار‌ها تا ۱۷ فروردین فرصت دارند از اعتبار تشویقی خود برای خرید اقلام کالابرگ استفاده کنند. مرحله سوم طرح فجرانه نیز از ۱۸ فروردین آغاز خواهد شد و ۱۷ اردیبهشت به پایان می‌رسد.

نکته قابل‌توجه اینکه اعتبار تشویقی طرح فجرانه، قابل ذخیره یا انتقال به ماه بعد نیست و درصورتی‌که در همان مهلت یک ماه استفاده نشود، سوخت خواهد شد.

نکته دیگر اینکه فروشگاه‌ها حق ندارند در کنار فروش سبد طرح کالابرگ، خانوار‌ها را مکلف به خرید کالا‌های اضافی کنند و این کار آن‌ها تخلفی است که به‌شدت از سوی وزارت کار و تعزیرات مورد پیگیری و برخورد قرار خواهد گرفت.

رای بهره‌مندی از اعتبار تشویقی طرح فجرانه، سرپرست خانوار باید به یکی از فروشگاه‌های طرف قرارداد مراجعه کند و خرید اقلام کالابرگ را با هر یک از کارت‌های بانکی خود انجام دهد.

طرح فجرانه و پرداخت یارانه تشویقی ۲۰۰ هزار تومانی به مشمولان طرح کالابرگ، در ۱۷ اردیبهشت ماه به پایان می‌رسد؛ اما معاون وزیر کار، اعلام کرده است که در صورت تأمین منابع موردنیاز، امکان تداوم آن وجود دارد./خبرآنلاین

۳

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها