عیدانه تامین اجتماعی برای بازنشستگان | زمان دقیق واریز مبلغ افزایش حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی

کد خبر: 1284774

رئیس سازمان تامین اجتماعی گفت: افزایش حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران از اردیبهشت ماه اعمال و پرداخت خواهد شد.

عیدانه تامین اجتماعی برای بازنشستگان |  زمان دقیق واریز مبلغ افزایش حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی

رئیس سازمان تامین اجتماعی گفت: افزایش حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران از اردیبهشت ماه اعمال و پرداخت خواهد شد.

میرهاشم موسوی روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران در اردبیل با بیان اینکه حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران از بیستم تا سی ام هر ماه بر اساس حروف الفبا به حساب آنها واریز می شود، افزود: افزایش حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران از اردیبهشت ماه اعمال و پرداخت خواهد شد.

وی اظهار کرد: معوقه حقوق فروردین ماه بازنشستگان و مستمری بگیران نیز خرداد ماه پرداخت خواهد شد.

رئیس سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه یکی از رویکردهای سازمان تامین اجتماعی توسعه زیرساخت های درمانی است، اضافه کرد: امسال برای توسعه و احداث بیش از ۱۳۰ پروژه درمانی در مجموع بیش از ۲۰ هزار میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است.

رئیس سازمان تامین اجتماعی در سفر به استان اردبیل از پروژه های در دست اجرای این سازمان از جمله درمانگاه تخصصی مدیریت درمان اردبیل، مرکز رفاهی و ساختمان اسناد و پروژه در حال احداث بایگانی راکد تامین اجتماعی استان بازدید کرد.

 رئیس تأمین اجتماعی : افزایش حقوق‌ بازنشستگان و مستمری بگیران از اردیبهشت ماه اعمال می شود

رییس سازمان تأمین اجتماعی گفت: افزایش حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران از اردیبهشت ماه اعمال و معوقه فروردین نیز، خردادماه به حساب آنها واریز می‌‌شود.

میرهاشم موسوی اظهار کرد: پرداخت حقوق بازنشستگان و مستمری‌بگیران تأمین اجتماعی هر ماه از 20 تا 30 بر اساس حروف الفبا پرداخت می‌شود و این کار در فروردین ماه نیز شروع شده است.

وی تصریح کرد: افزایش حقوق 20 درصدی بازنشستگان و مستمری‌بگیران از اردیبهشت ماه اعمال می‌شود و قرار است معوقه فروردین نیز، خردادماه به حساب آنها واریز شود.

رییس سازمان تأمین اجتماعی گفت: تمام تلاش ما بر این است تا پرداختی اردیبهشت ماه با افزایش 20 درصدی اعمال شده و خردادماه نیز بتوانیم معوقه فروردین ماه را به حساب بازنشستگان و مستمری بگیران پرداخت کنیم تا شرایط مطلوبی را در جلب رضایت جامعه هدف تأمین اجتماعی فراهم کنیم.

موسوی افزود: ماهانه 25 هزار میلیارد تومان پرداختی حقوق و مزایا را برای بازنشستگان و مستمری بگیران شاهد هستیم و این سازمان بزرگترین مجموعه خدمات‌رسان بیمه‌‌ای در کشور است که به جامعه هدف با تنوع خاص ارائه خدمات می‌کند.

حقوق بازنشستگان به ۱۱ میلیون تومان می‌رسد؟

یدالله فرجی، فعال صنفی بازنشستگان گفت: با این راهی که در پیش گرفته‌اند، به نظر نمی‌رسد حداقل مستمری را بیشتر از ۳۵ درصد مصوب شورایعالی کار افزایش دهند و در نتیجه حقوق بازنشستگان به ۱۱ میلیون تومان هم نخواهد رسید؛ این شرایط اصلاً پذیرفتنی نیست

مخاطب ۲۴- یدالله فرجی، فعال صنفی بازنشستگان، در ارتباط با اظهارات مقامات وزارت کار در مورد نرخ تورم و رابطه آن با دستمزد گفت: متاسفانه مسئولان وزارت کار و شخص آقای وزیر، قانون را در رابطه با لزوم افزایش مزد و مستمری به اندازه نرخ تورم و هزینه‌های زندگی قبول ندارند و با اظهارات نسنجیده خود، موجب نارضایتی بیشتر کارگران می‌شوند؛ یکی مدعی‌ست مزد نباید به اندازه تورم زیاد شود و دیگری می‌گوید تفسیر قانون چیز دیگری‌ست!

او افزود: متاسفانه آقایان به جای اجرای قانون و عمل به وظایف قانونی، مفسر قانون شده‌اند و به نفع خود بند‌های قانونی را تفسیر می‌کنند. ماده ۴۱ قانون کار و ماده ۹۶ قانون تامین اجتماعی، تکلیف افزایش مزد و مستمری را به قدر کافی، صریح و روشن بیان کرده است، اما آقایان با تفسیر‌های به نفع خود، می‌خواهند کارگران را در فقر مطلق نگه دارند.

به گفته فرجی، وقتی حتی نرخ تورم رسمی را قبول ندارند، چطور انتظار داشته باشیم سبد معیشت و افزایش هزینه‌های زندگی را به عنوان یک عنصر تصمیم‌ساز در دستمزد بپذیرند؟

این فعال صنفی بازنشستگان می‌گوید: وقتی رقم حداقلی سبد معیشت خانوار، ۳۰ میلیون تومان است، چطور انتظار دارند کارگران و بازنشستگان با دستمزد ۱۰ یا ۱۱ میلیون تومانی از پس هزینه‌های زندگی بربیایند؟

او اضافه کرد: با این راهی که در پیش گرفته‌اند، به نظر نمی‌رسد حداقل مستمری را بیشتر از ۳۵ درصد مصوب شورایعالی کار افزایش دهند و در نتیجه حقوق بازنشستگان به ۱۱ میلیون تومان هم نخواهد رسید؛ این شرایط اصلاً پذیرفتنی نیست.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها