پیامک هایی که بوی گنج می دهند+تصاویر

کد خبر: 181542

بازار سکه های تقلبی هنوز هم با پیامک هایی که بوی گنج می دهند داغ است تا بسیاری از هموطنان مان در این سراب دارایی خود را به چوب حراج بگذارند.

مهر: بسیاری از کسانی که زندگی خود را در مسیر جستجوی گنج در سراب سکه های تقلبی باخته اند از پیامک هایی می گویند که بوی گنج را به مشامشان آورده و دلشان را هوایی کرده بود تا برای دستیابی به گنج قصه ها راهی سفری تا سراب آرزوها شوند.

پیامک هایی که برای مالباختگان ارسال می شود همه لحنی عامیانه دارند که در آنها فردی که خود را عشایری کم سواد جلوه می دهد از یافتن گنجی می گوید که دنبال "آب کردن" آن است و حال گویا دست به دامن شهروندی از جای جای ایران شده تا در این مسیر همراهی اش کند.

خوش خیالانی در طلب کلاه گشاد سکه های تقلبی!

و چه خوش خیالند آنها که فرستنده این پیامکها را افراد عوامی می دانند در حالیکه آنها منتظرند تا این خوش خیالان را مهمان کلاه گشاد خود کنند و چه بسیارند ساده لوحانی که پولهایشان را در این مسیر به باد می دهند و تازه می فهمند که هیچ گنجی از ابتدا در کار نبوده است.

جای بسی تعجب است که آمار مالبختگان سکه های تقلبی به رغم اطلاع رسانی های صورت گرفته هر روز در حال افزایش است و کم نیستند کسانی که پولهای میلیونی را در مسیر یافتن گنج خیالی به جیب کلاهبرداران می ریزند تا نصیب این معامله برای آنها افسوس و حسرت باشد.

روایت سکه های تقلبی، روایت امروز و دیروز و یکسال و چند سال اخیر نیست. روایتی است از انبوه پرونده هایی که در دادگستری و نیروی انتظامی شهرستانهای ازنا و الیگودرز در استان لرستان روی همدیگر می آید تا همچنان سکه های تقلبی در صدر موارد کلاهبرداری در این دو شهرستان قرار گیرد.

معامله ای برای باختن دار و ندار ساده لوحان!

مشکل سکه های تقلبی در استان لرستان به ویژه شهرستان ازنا و الیگودرز شاید محدود به این نقطه جغرافیایی نباشد. در میان مالباختگان می توان کسانی را دید که به دنبال گنج از قم، تبریز، ارومیه، اصفهان، کرمانشاه و تهران و ...هر نقطه ایران که تصور کنی به مرز لرستان و اصفهان در شهرستان الیگودرز آمده اند تا در این معامله نابرابر پولهایشان را ببازند و حال با عنوان "مالباخته" باید به دنبال پول از دست رفته شان بدوند.

و اما در آخرین کشفیات صورت گرفته در این زمینه طی هفته گذشته شخصی در ازای دریافت 1200 قطعه سکه تقلبی 150 میلیون ریال پرداخت کرده بود.

150 میلیون ریال برای 1200 سکه بی ارزش!

فرمانده انتظامی شهرستان الیگودرز در این رابطه به خبرنگار مهر گفت: با تلاش ماموران آگاهی شهرستان الیگودرز یک نفر کلاهبردار سکه تقلبی که طی چند روز گذشته دستگیر شده بود، به یک فقره کلاهبرداری دیگر معترف شد.

سرهنگ لیریایی ادامه داد: این فرد معترف شد که در مهرماه سالجاری در ازای فروش تعداد 1200 قطعه سکه تقلبی، مبلغ 150 میلیون ریال از وی کلاهبرداری کرده است.

وی ادامه داد: این متهم با پرونده متشکله راهی مراجع قضایی شد.

پول میلیونی برای 500 سکه مسی!

فرمانده انتظامی شهرستان الیگودرز به دیگر موارد در این مدت اشاره کرد و گفت: همچنین طی ماه گذشته یک نفر با در دست داشتن مرجوعه قضایی به ماموران آگاهی شهرستان الیگودرز مراجعه و اعلام کرد که در تاریخ دهم مرداد ماه سالجاری دو نفر ناشناس در قبال فروش تعداد 500 قطعه سکه تقلبی مبلغ 150 میلیون ریال از وی کلاهبرداری کرده اند.

سرهنگ لیریایی بیان داشت: با توجه به به اهمیت این موضوع ماموران انتظامی شهرستان الیگودرز بلافاصله وارد عمل شدند و با انجام کارهای تحقیقاتی و اطلاعاتی دو نفر از افراد سابقه دار را شناسایی و دستگیر کردند.

وی افزود: دو نفر متهم با شاکی مواجه حضوری پیدا کردند و مورد شناسایی قرار گرفتند و در این رابطه 500 عدد سکه تقلبی نیز کشف و ضبط شد.

فرمانده انتظامی شهرستان الیگودرز یادآور شد: این دو نفر متهم نیز برای سیر مراحل قانونی راهی زندان شدند.

سرهنگ لیریایی با تاکید بر هوشیاری مردم در مواجهه با سودجویان سکه های تقلبی خواستار فرهنگ سازی و اطلاع رسانی در این زمینه از سوی رسانه ها شد.

عمده موارد کلاهبرداری سکه های تقلبی منجر به دستگیری شده است

این سخنان این مسئول انتظامی استان در حالی مطرح می شود که معاون سیاسی امنیتی استانداری لرستان معتقد است که باید برای مقابله با معضل سکه های تقلبی راهکار پیشگیری و فرهنگ سازی در دستور کار قرار گیرد.

حسن شریعت نژاد در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: معضل سکه های تقلبی متاسفانه طی چند سال اخیر در یکی دو شهرستان لرستان وجود دارد که تلاش و اقدامات اعضای شورای تامین در راستای مقابله با این معضل بوده است.

وی تصریح کرد: خوشبختانه عمده موارد کلاهبرداری رخ داده در این زمینه منجر به دستگیری و برخورد شده است ولی این امر کافی نیست.

اقدامات فرهنگی و پیشگیرانه در دستور کار قرار گیرد

معاون سیاسی امنیتی استانداری لرستان با تاکید بر اینکه باید در این زمینه اقدامات فرهنگی و پیشگیرانه در دستور کار قرار گیرد، یادآور شد: عمده کسانی که در این زمینه متضرر می شوند از خارج استان هستند که با یک پیامک و نشان دادن تعداد سکه تقلبی به محل معامله کشیده می شوند و پولشان را از دست می دهند.

شریعت نژاد با بیان اینکه کلاهبرداری های مرتبط با سکه های تقلبی به صورت مستمر در شهرستان الیگودرز رخ می دهد، افزود: بیش از 90 درصد مالبختگان غیربومی هستند که طمع آنها را تحریک می کند تا وارد یک معامله بدون سند و صحت شوند.

وی با تاکید بر اینکه مهم ترین راهکار برای مقابله با این معضل بحث فرهنگسازی است، عنوان کرد: در کنار فرهنگ سازی باید کار اطلاع رسانی و فعالیتهای پیشگیرانه نیز از طریق رسانه ها پیگیری شود.

معاون سیاسی امنیتی استانداری لرستان با بیان اینکه شهروندان نیز باید در مواجهه با این گونه کلاهبرداریها هوشیار باشند، عنوان کرد: جای تعجب دارد برخی از کسانی که برای معامله سکه های تقلبی به دام سودجویان می افتند قبلا شاهد مالباختگانی بوده اند که در جریان این گونه معامله ها پولشان را بر باد داده اند.

به هر حال روایت خسران مالباختگان در مسیر سکه های تقلبی روایت تلخی است از کسانی که میلیونها تومان پول را بابت سکه هایی می پردازند که یک ریال هم ارزش ندارند که امید می رود مردم با هوشیاری جلوی این کلاهبرداری های میلیونی را بگیرند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها