یارانه مرداد ماه چه زمانی واریز می‌شود؟

کد خبر: 279659

مرداد ماه سال جاری اولین یارانه نقدی است که وظیفه پرداخت آن بر عهده دولت حسن روحانی است. دولت یازدهم که این روزها پس از برگزاری مراسم تنفیذ و تحلیف، درگیر کسب رای اعتماد وزرای پیشنهادی است، باید گوشه چشمی نیز به موضوع یارانه ها و پرداخت آن به مردم داشته باشد. این درحالی است که از زمان همیشگی پرداخت یارانه های نقدی هم گذشته و هنوز دولت جدید، خبر تازه ای از زمان پرداخت یارانه مرداد ماه ارائه نکرده است.

یارانه مرداد ماه چه زمانی واریز می‌شود؟
سرویس اقتصادی «فردا»- یارانه 45500 تومانی مرداد ماه مردم که از اواسط کار دولت دهم هر ماه به حساب سرپرستان خانوار واریز می شد، با تغییر کار دولت و روی کارآمدن دولت حسن روحانی به سوالی در بین مردم تبدیل شده که آیا دولت جدید نیز همچون دولت قبلی یارانه مردم را پرداخت می کند یا خیر؟ مرداد ماه سال جاری اولین یارانه نقدی است که وظیفه پرداخت آن بر عهده دولت حسن روحانی است. دولت یازدهم که این روزها پس از برگزاری مراسم تنفیذ و تحلیف، درگیر کسب رای اعتماد وزرای پیشنهادی است، باید گوشه چشمی نیز به موضوع یارانه ها و پرداخت آن به مردم داشته باشد. این درحالی است که از زمان همیشگی پرداخت یارانه های نقدی هم گذشته و هنوز دولت جدید، خبر تازه ای از زمان پرداخت یارانه مرداد ماه ارائه نکرده است.
نظر روحانی درباره یارانه ها چیست؟ امروزه پرداخت یارانه ها به مردم آنچنان در اقتصاد مردم وابستگی ایجاد کرده است که همه کانداهای ریاست جمهوری به صراحت گفته اند که پرداخت یارانه و هدفمندی یارانه ها را به مردم به قوت ادامه خواهند داد. اما سخنان و لحن بیان حسن روحانی در چند سخنرانی و برنامه تلویزیونی و انتقاداتی که به هدفمندی و پرداخت یارانه نقدی در ایام انتخابات داشت، برداشت های دیگری از سخنان وی استنباط می شود. وی درباره پرداخت یارانه نقدی به مردم، به گونه ای دیگری سخن گفت؛ به نحوی که این استنباط به وجود می آید که در دولت وی، پرداخت نقدی حذف خواهد شد و به جای آن باید به امورات دیگری، بودجه تعلق گیرد. صدقه گرفتن افتخار نیست،/ مردم نیاز ندارند دست به سوی دولت کنند،/ مردم دلار نمی خواهند صداقت و برنامه می خواهند/ اگر سرمایه و دلار نباشد کاری هم تولید نمی شود، /قرار بود بخشی از پول یارانه ها به تولید برسد پس چه شد؟ حسن روحانی رئیس جمهوری ایران بعد از انتخابات هم سعی کرد تا حدودی به نگرانی‌های مردم مبنی بر پرداخت یا عدم پرداخت یارانه ها پاسخ دهد و در اولین نشست خبری خود بعد از مراسم تنفیذ و تحلیف اعلام کرد:" پرداخت یارانه‌ها فعلاً با شیوه فعلی ادامه خواهد داشت و در اولین جلسه هیات دولت در اینباره تصمیم گیری خواهیم کرد. " اولین جلسه هیئت دولت نیز با همین موضوع پیگیری شد و در این باره تصمیماتی نیز اتخاذ شد. وضعیت یارانه های مردم در دولت روحانی چه می شود؟ طبق روال سال‌های قبل روزهای میانی هر ماه مبلغ 45500 تومانی تحت عنوان یارانه نقدی از حساب دولت به حساب سرپرستان خانوار واریز می شود ولی احتمالاً یارانه ماه جاری با جابه جایی در روزهای تقویم پرداخت شود. دولت احمدی نژاد با پرداخت یارانه تیر ماه در مجموع بیست و نه مرحله از یارانه ها را به مردم پرداخت کرد و مرحله سی ام آن به دولت حسن روحانی واگذار شد. دولت دهم یارانه نقدی را طی روزهای هجدهم، بعضاً نوزدهم، این اواخر هم بیستم الی بیست و دوم به حساب سرپرستان خانوار واریز می کرد، اما تا به امروز هنوز خبری از دولت یازدهم مبنی بر پرداخت یارانه ها مطرح نشده است. بنابراین باید دید که دولت یازدهم چه روزی را در هفته جاری برای واریز یارانه‌ها انتخاب کرد ولی این احتمال وجود دارد که مشابه ماه قبل در تاریخ 22 مردادماه یارانه 45500 تومانی واریز شود. البته برخی شنیده ها نیز حاکی از آن است که احتمال دارد دولت یازدهم به دلیل مشغله زیاد کاری و درگیر بودن با مراسم رای اعتماد وزرا، یارانه های نقدی مرداد و شهریور را یکجا و در شهریور ماه با هم پرداخت کند که باید منتظر ماند و دید چه تدابیری اتخاذ خواهد شد.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها