خودشیرینی آخوندی برای صندلی‌های دولت دوازدهم

کد خبر: 682990

در حالی نزدیک به یکماه از انتخابات ریاست‌جمهوری می‌گذرد اما وزیر راه به بهانه‌ این انتخابات همچنان در حال تخریب منتقدان دولت است.وی به تازگی رسانه‌های منتقد دولت را مورد انتقاد شدید قرار داده. آخوندی رسانه ملی را نیز از انتقاد بی نصیب نگذاشته است.

خبرگزاری تسنیم: وزیر راه و شهرسازی دولت یازدهم همچنان در حال اظهار نظر درباره انتخابات ماه گذشته دوازدهمین دوره ریاست‌جمهوری است. آخوندی در جدیدترین مطلبی که در کانال تلگرامی‌اش منتشر کرده به موضوع انتقاد از دولت یازدهم طی سال‌های اخیر پرداخته است.

در بخش اول از این مطلب وزیر راه و شهرسازی با این ادعا که "رسانه و ضدِرسانه نقش برجسته‌ای در این انتخابات ایفا کردند" نوشته است: ... درنبرد سنگین آگاهی و گمراهی در انتخابات گذشته، رسانه در شکل‌ها و شبکه‌های مختلف خود نشان داد که هنوز امکان آگاهی‌بخشی وسیعی دارد و توانست موفقیت ملت ایران را رقم بزند و آگاهی را بر کرسی بنشاند.
بیشتر بخوانید: مصوبه قانونی مجلس توسط مدیران آخوندی دور زده شد
وی در ادامه عملکرد رسانه ملی را مورد انتقاد قرار داده است: «.. در این انتخابات دو پدیده به‌صورت بسیار برجسته‌ای جلوه کردند که نباید از کنار آن‌ها به سادگی گذشت: یکی عملکرد غیرِ ملی رسانه‌ی به اصطلاح ملی و دیگری نقش برجسته‌ی کارکردی ضدِرسانه بود. شوربختانه، صدا و سیما مدت‌هاست از اهداف خود بکلی دور شده و مرجعیت ملی خود را از دست داده است. بیش از یک دهه است که ضدِرسانه با انتشار اخبار منفی و ناامیدکننده بر عادات رسانه‌ای جامعه تاثیر گذاشته‌است. ناخودآگاه بسیاری از مردم دیگر منتظر شنیدن اخبار مثبت و امیدوارکننده نیستند و بیشتر به خبرهایی توجه دارند که میزان تلخی و ناگواری آن‌ها فزونتر باشد. در چنین بستری، شاهد اوج عملکردِ تخریبی ضدِرسانه در جریان انتخابات دوازدهم ریاست جموری بودیم. من این پدیده را ضدِرسانه نام‌گذاری می‌کنم و تمایز مشخصی بین آن و رسانه‌های منتقد قائل هستم.»

در بخش دوم یادداشت وزیر راه آمده است: «.. سؤال اصلی این است که از این انتخابات در کیفیت رویارویی با ضدِرسانه چه می‌توان آموخت؟ دولت تا این تاریخ نشان داده که یارا و تدبیر روشنی برای رویارویی رسمی با ضدِرسانه را نداشته و یا حداقل با محدودیت جدی مواجه بوده‌است. بنابراین، با این فرض باید در جستجوی راهکار بود. اولین گام شفافیت و تفکیک بین رسانه و ضدِرسانه است. دولت باید بین ضدِرسانه و رسانه‌ی منتقد تفاوت بگذارد. این کاری است که دولت در دوره پیشین نکرد. من بر این باورم که ما هنوز شعارمان باید «زنده‌باد مخالف من» باشد.» آخوندی در ادامه با تعریف و تمجید از عملکرد دولت در توسعه زیرساخت‌های ارتباطی نوشته است: «دولت در این زمینه در دوره‌ی پیشین موفق عملکرد و ملت نیز ثمره آن را چشید. دولت با جدیت بیشتری باید زیرساخت‌های حمل‌ونقلی و ارتباطی و آنچه امکان ارتباط سهل‌ترِ شهروندان و نهادهای مدنی را در سطح ملی و فراملی فراهم می‌آورد را توسعه دهد.» به گزارش تسنیم حدود یکماه از انتخابات دوازدهمین دوره ریاست‌جمهوری می‌گذرد، انتخاباتی که در آن بیش از ۴۰ میلیون ایرانی رای دادند. اما با این حال وزیر راه وشهرسازی گویا نمی‌خواهد بیخیال این انتخابات شود و در هر چند روز یکبار با استفاده از اسم رمز "انتخابات" منتقدان دولت را مورد هجمه‌های شدیدی قرار می‌دهد.

بی شک اهداف متعددی در پس این انتقادات و داستان یادداشت‌های وزیر پُرحاشیه و عصبانی دولت یازدهم وجود دارد که احتمالا یکی از آن‌ها به ادامه حضور وی در دولت دوازدهم مربوط است. در چهار سال اخیر وزارت راه و شهرسازی یکی از وزارتخانه‌هایی بوده که با اعتراضات متعددی روبرو بوده و در صدر آمار تجمعات اعتراضی مردم قرار داشته است.
بیشتر بخوانید: آخوندی منتقدان سند ۲۰۳۰ را ناجوانمرد خواند

وزیر راه و شهرسازی از هر فرصتی برای انتقاد به عملکرد دولت‌های قبل در تمام زمینه‌ها به خصوص طرح مسکن مهر استفاده کرده و در عین حال این رویه باعث شده تا عالی‌ترین مقام وزارت راه و شهرسازی نسبت به انجام وظایف قانونی خود غفلت کند. افزایش نارضایتی از عملکرد دولت در حوزه مسکن طی چهار سال اخیر نیز باعث شده تا اخباری غیررسمی مبنی بر کنار گذاشتن آخوندی از کابینه دولت دوازدهم به گوش برسد. شاید همین اخبار سبب شده تا وزیر راه اشتیاق بالایی برای دست به قلم بردن داشته باشد به این امید که از سوی رییس دولت تدبیر و امید به‌عنوان وزیر احتمالی به مجلس معرفی شود. آخوندی طی هفته‌های اخیر نیز منتقدان سند ۲۰۳۰ را ناجوانمرد خوانده بود.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها