ایرباس: عجله‌ای برای بر هم زدن توافق نداریم

کد خبر: 824549

تحلیل‌گران معتقدند لغو مجوز فروش هواپیما به ایران، تولید هواپیمای َA۳۳۰ ایرباس را زمین‌گیر می‌کند و رئیس بخش بازرگانی ایرباس اعلام کرد: عجله‌ای برای بر هم زدن توافق فروش ۱۰۰ فروند به ایران نداریم.

ایرباس: عجله‌ای برای بر هم زدن توافق نداریم

خبرگزاری فارس: تحلیلگران بر این باورند که تصمیم آمریکا در لغو مجوز‌های صادراتی هواپیما به ایران پس از خروج ترامپ از برجام می‌تواند نگرانی‌هایی را برای شرکت فرانسوی ایرباس به ویژه در زمینه تولید هواپیما‌های پهن پیکر ایجاد کند چرا که ۲۸ فروند از ۱۰۰ فروند هواپیمای سفارشی ایران از نوع A۳۳۰ بود.

البته شولز رئیس بخش بازرگانی شرکت ایرباس اعلام کرده است که عجله‌ای برای به هم زدن توافق با ایران نخواهد داشت و تلاش‌های سیاسی منطقه را کاملا مطالعه خواهد کرد.

هواپیمای پهن‌پیکر A۳۳۰ جزو هواپیما‌های پر هزینه است و متقاضیان آن در جهان چندان زیاد نیست بنابراین کارشناسان معتقد بودند که سفارش ۲۸ فروند از این نوع هواپیما از سوی ایران می‌تواند روحی به کالبد این بخش از ایرباس بدمد.

در عین حالی که تحلیلگران بر تاثیر بر هم خوردن توافق ایران بر تولید هواپیما‌های پهن پیکر ایرباس تاکید دارند، رئیس این شرکت هر گونه نگرانی مبنی بر اینکه تولید هواپیمای A۳۳۰ با کاهش جدی مواجه می‌شود را رد کرد.

وی می‌گوید: جهان در حال حاضر پر از فرصت‌هاست. ما شاید بخشی از این فرصت‌ها را در غرب از دست بدهیم، اما بخشی در شرق جهان تامین می‌شود و من خودم درباره تولید هواپیمای A۳۳۰ ایرباس نگران نیستم.

وی که در حاشیه نشست ایرلاین‌ها در سیدنی صحبت می‌کرد، درباره اهداف برنامه‌ریزی شده تولید A۳۳۰ برای سال ۲۰۱۸ هیچ اشاره‌ای نکرد، اما گفت: من چشم‌انداز خوبی را متصور هستم و بازار بسیار پویایی را خواهیم داشت و مذاکراتی هم در این زمینه داریم.

به گزارش فارس، طی دو سال گذشته ایران برای خرید حدد ۲۰۰ هواپیما قرارداد بست که صد فروند آن با ایرباس بود. ۲۸ فروند از این نوع هواپیما‌ها از نوع پهن پیکر است که در زمان عقد قرارداد نیز مخالفانی در داخل وجود داشت و آن‌ها معتقد بودند این هواپیما‌ها برای شرایط ایران مناسب نیست.

از جمله آن‌ها می‌گفتند که این هواپیما‌ها در جهان دیگر طالب ندارد و خرید برای ایران به صرفه نخواهد بود.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها