نظر وزیر جدید کار درباره دستمزد کارگران

کد خبر: 893300

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در جلسه ۲۷۷ شورای عالی کار گفت که به وعده و قول هایی که تاکنون داده پاییند است .

نظر وزیر جدید کار درباره دستمزد کارگران

خبرگزاری تسنیم: 277 امین جلسه شورای عالی کار با حضور شرکای اجتماعی ( نمایندگان دولت،کارفرمایان و کارگران ) برگزار شد. بررسی مسایل اقتصادی روز و آثار همه جانبه تحریم های ظالمانه و خصوصا تاثیر آن بر بازار کار از جمله مباحثی بود که در اولین جلسه پس از معارفه رسمی وزیر جدید تعاون، کار و رفاه اجتماعی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

محمد شریعتمداری در جلسه 277 شورای عالی کار که با حضور نمایندگان کارگر، کارفرما و دولت، که در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد، ضمن ابراز خرسندی از عضویت در این شورا اظهار کرد: در گذشته من به عنوان وزیر صنعت، معدن و تجارت در جلسات شورای عالی کار شرکت می کردم و به مسایل مربوط به جامعه کارگری و کارفرمایی آشنایی کامل دارم و افتخار می کنم که امروز در سمت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این جمع حضور دارم و مایه مباهات است.

وی با تاکید بر تشکیل منظم و مداوم جلسات شورای عالی کار افزود: از این پس معاونت روابط کار و دبیرخانه شورای کار باید با وسواس و جدیت بیشتری جلسات سه جانبه گرایی را پیگیری کنند و تلاش کنند علاوه بر مباحث حقوق و دستمزد مسایل مختلف دیگر مرتبط با جامعه کارگری و کارفرمایی هم در این جلسات به بحث و گفت وگو گذاشته شود.

شریعتمداری با اعلام اینکه من همیشه با جامعه کارگری همراه بوده ام و هستم، افزود: باید با تشکیل این جلسات و افزایش همگرایی و اتخاذ تصمیمات مهم ، برای بهبود وضعیت جامعه کارگری تلاش کنیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: دشمن همواره با تبلیغات منفی سعی می کند که مردم را ناامید کند اما خوشبختانه آنان در این زمینه هم ناکام خواهند ماند . مردم ثابت کردند که به حرف های بدون مبنای دشمن توجه نخواهند کرد و این پیروزی برای ملت ایران محسوب می شود؛ استواری، صلابت، مقاومت و ایستادگی ملت در برابر زیاده خواهی نظام سلطه ثابت کرد که همه نقشه هایشان نقش بر آب می شود.

وی افزود: آنچه که مشخص است دشمنان در هیچ یک از اهداف خود در خصوص تحریم ها موفق نمی شوند، البته که تحریم ها تاثیرات خود را بر کسب و کارها خواهد گذاشت اما با کمک و همدلی ملت ایران مانند گذشته بر مشکلات فائق آمده و پیروز خواهیم شد.

شریعتمداری با اشاره به این که برای شرایط حاضر و اقتصاد کار، باید راهکارهایی ارائه کنیم، افزود: البته شرایط مردم نیز متاثر از تحریم هاست که باید در این زمینه اقداماتی انجام داد. وزیر کار بیان کرد: قطعاً کارگران، بازنشستگان کشوری و لشگری، کارمندان دولت، کارگران ساختمانی و روزمزد و سایر اقشار با افزایش قیمت با مشکلاتی مواجه می شوند و تفاوت تغییر سطح قیمت ها با میزان حقوق در گروه های آسیب پذیر تر تحت پوشش نهادهای حمایتی مشکل ساز تر است، که باید برای آنها نیز کاری کرد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار داشت: در ابتدای دولت هر نفر تحت پوشش نهادهای حمایتی 50 هزار تومان دریافت می کرد که با تلاش دولت این رقم در خانواده 5 نفره به 550 هزار تومان و با احتساب یارانه 700 هزار تومان شده است؛ البته دولت نیز شرایطی فراهم کرده که خدمات گوناگون دیگری نیز ارائه شود .

* دستور رئیس جمهور برای ارائه بسته حمایتی به کارگران

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ادامه با اعلام ابلاغ رئیس جمهور در خصوص ارایه بسته های حمایتی به اقشار کم درآمد، این اقدام را یک قدم اولیه برای حل مشکلات جامعه کارگری دانست و گفت: فاصله بین معیشت و دستمزد کارگران فاصله تلخی است و باید در مسیری حرکت کنیم تا این فاصله را به حداقل برسانیم و این امر با حمایت بیش از پیش از جامعه کارگری محقق می شود.

شریعتمداری با یادآوری این که ما وعده کردیم که گوش شنوایی برای این افراد در مراکز تصمیم گیری باشیم، تاکید کرد: به وعده ها و قول هایم پایبند هستم . با همدلی، همفکری و یکپارچگی صنوف و ملت باید مشکلات را با هم حل کنیم و با یکدیگر هم رای و نظر باشیم .با همدلی و همراهی مسیر را با اتحاد و یکپارچگی طی کنیم .

شریعتمداری همچنین از اساتید دانشگاه، نهادهای فرهنگی - هنری و رسانه ها خواست که در این شرایط برای منافع ملت ایران و یکپارچگی این کشور و تمامیت ارضی تلاش کنند و در چنین شرایطی همدل باشیم تا بتوانیم مسایل را حل و فصل کنیم .

در این جلسه نمایندگان جامعه کارفرمایی با تاکید بر ایجاد فرصت تعامل در حمایت از مباحث و جلسات سه جانبه گرایی از وزیر جدید تعاون ، کار و رفاه اجتماعی خواستند تا مانند گذشته اهتمام و نگاه ویژه ای به برگزاری جلسات سه جانبه گرایی داشته باشد .

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها