سئو سایت چیست؟

کد خبر: 919714

بهینه سازی درون سایت یا سئو (همچنین سئو بر روی صفحه یا سایت نیز شناخته می شود) به عمل بهینه سازی المان ها بر روی وب سایت گفته می شود(با لینک هایی که در اینترنت یا سیگنال های خارجی متفاوت است که به عنوان «سئوی خارجی سایت» شناخته می شود)، که به منظور دریافت رنک وترافیک های مرتبط به سایت بیشتر از طریق موتور های جستجو انجام می شود. بهینه سازی درون سایت شامل دو قسمت مهم محتوا و سورس کد صفحه می شود.

بهینه سازی درون سایت یا سئو (همچنین سئو بر روی صفحه یا سایت نیز شناخته می شود) به عمل بهینه سازی المان ها بر روی وب سایت گفته می شود(با لینک هایی که در اینترنت یا سیگنال های خارجی متفاوت است که به عنوان «سئوی خارجی سایت» شناخته می شود)، که به منظور دریافت رنک وترافیک های مرتبط به سایت بیشتر از طریق موتور های جستجو انجام می شود. بهینه سازی درون سایت شامل دو قسمت مهم محتوا و سورس کد صفحه می شود.

سئو سایت ، فراتر از این که به موتور های جستجو کمک کند که سایت شما را راحت تر ترجمه و درک کنند، بیشتر کمکی برای کاربران است که راحت تر بتوانند سایت شما را بفهمند و درک کنند، این که صفحه شما برای چه منظوری ایجاد شده است و آیا می تواند پرسش آن ها را جواب دهد. در اصل سئو و بهینه سازی درون سایت به موتور های جستجو کمک می کند بفهمند زمانی که کاربرانی که از یک صفحه بازدید می کنند چه محتوای را مشاهده می کنند(و چه ارزشی از آن به دست می آورند)، از ارزشی که موتور های جستجو و کاربران در سایت شما مشاهده می کنند و کلمات کلیدی موجود در محتوای شما، موتور های جستجو تصمیم می گیرند که کدام محتوا سایت شما برای پوشش قصد و نیاز کاربر را از جستجویی که انجام داده است، مناسب تر وبا کیفیت تر است آن را به عنوان جواب پرس و جوی کاربر نشان می دهد. همچنین محتوای شما را با سایت های دیگر نیز مقایسه می کند و هر کدام را با کیفیت تر و مناسب تر دانست رنک بیشتر را به آن اختصاص می دهد.

هدف نهایی سئو و بهینه سازی بر روی صفحه را می توان به عنوان آسان سازی تا حد امکان هم برای انسان ها و هم برای موتور های جستجو نامید:

  • بفهمیم یک سایت در باره چه چیزی است.
  • صفحه ها را بر اساس مرتبط بودن آن ها به پرس و جو ها شناسایی کنیم(برای مثال کلمه یا کلمات کلیدی)
  • بفهمید یک صفحه چه قدر کاربردی است و آیا ارزش این را دارد که در صفحه نتایج موتور های جستجو(SERP) ظاهر شوند.

کلمات کلیدی، محتوا و بهینه سازی درون سایت

در گذشته، SEO درون سایت، مترادف با استفاده از کلمه کلیدی بود، و اختصاصاً از یک کلمه یا جمله ی کلیدی به تعداد بیشتر و بهتر در سایت استفاده کنید سئو ی سایت شما انجام شده بود.

برای اینکه درک کنید که چرا کلمات کلیدی دیگر در مرکز توجه سئو و بهینه سازی داخل سایت نیستند، بهتر است به یاد داشته باشید این مقررات واقعا برای چه چیزی و چه دلیلی وجود دارند؟ جواب موضوع محتوا است. در قدیم برای رنک گیری هر چه بهتر یک سایت باید می دانستید کدام کلمه کلیدی را در کجا به کار ببرید که موتور های جستجو در آن جا انتظار آن را می کشیدن و از این طریق می توانستند بفهمند که موضوع سایت وصفحه شما درباره چه چیزی است. تجربه ی کاربری یک عامل ثانویه برای رنک دهی بود. به همین سادگی فقط لازم بود اطمینان حاصل کند که به اندازه ی کافی کلمات کلیدی و در جای مناسب قرار داده اید و سایت شما رنک دریافت می کرد.

امروزه موتور های جستجو بصورت نمایی بلوغ بیشتری پیدا کرده اند و پیچیده تر نیز شده اند. آن ها می توانند با استفاده از مترادف ها معنی صفحه های سایت را پیدا کنند، متن ها در کدام محتوا ظاهر می شوند یا حتی فرکانس ترکیب شدن کلمات خاص را با همدیگر اندازه گیری می کنند. در حالی که هنوز هم کلمات کلیدی مهم هستند، ولی دستور العمل های استفاده از آن تغییر کرده است و شما نمی توانی هر جایی که خواستید کلمات کلیدی قرار بدید چون موتور های جستجو در صورتی که از یک کلمه کلیدی بیشتر از حد نیاز به آن استفاده کنید می فهمد، پس بهتر است به اندازه کافی و در جای مناسب از کلمات کلیدی در سایت و صفحه های خود استفاده کنید و مهم است که کلمات موجود به هم ربط داشته باشند. برای هر صفحه ی موجود در سایت، از خودتان سوال کنید؛ این صفحه ی سایت من به چه اندازه می تواند قصد و نیاز کاربران را بر طرف کند.

به این ترتیب، سئو و بهینه سازی در سایت کمتر درباره تکرار یا قرار دادن کلمات کلیدی است و بیشتر در مورد درک کاربران شما هستند. کاربران به دنبال چه چیزی می گردند و چه موضوعات (کلمات کلیدی) می توانند محتوائی را ایجاد کنید که بهترین نحو نیاز های کاربران را بر آورده کند. صفحاتی که با این معیارها مطابقت دارند محتوایی هستند که:

  • عمق دارند . محتوای ضعیف یکی از هدف های اصلی بروز رسانی پاندای گوگل بود؛ امروزه کم و بیش فرض بر این است که محتوا باید به اندازه ی کافی کامل باشند تا تا اینکه بتوانیم رنک مناسبی توسط ان ها دریافت کنیم.
  • کاربر پسند . آیا محتوای قابل خواندن است؟ آیا به نحوی سازماندهی شده اند که کاربران و موتور های جستجو به بتوانند به سادگی بتوانند به ان دسترسی داشته باشند و همچنین به سادگی ان را پیدا کنند؟ ایا در کل محتوا و سایت شما تمیز است یا تبلیغات و لینک های وابسته در ان بیشتر از حد نیاز است؟
  • منحصر به فرد . اگر آدرس دهی را به درستی انجام ندهید، ممکن است محتوا در قسمت های مختلف سایت شما(یا سایت های دیگری در اینترنت) تکرار شوند و این امر سایت شما را در دریافت رنک در صفحه ی نتایج موتور جستجو SERP با مشکل مواجه می کند.
  • اعتبار و اعتماد . آیا محتوایی که در سایت خود قرار می دهید را می توانید به عنوان اطلاعات و منبع معتبر در باره ی یک موضوع بکار برد؟
  • سازگاری با هدف جستجوی کاربر . بخشی از ایجاد و بهینه سازی کیفیت محتوا به منظور رفع انتظارات جستجو کنندگان بر می گردد. محتوا باید با پرس و جوی که برای ان ها انجام می شود ساگار باشند تا بتوانند رنک دریافت کنند.

بهینه سازی در سایت، با اِلمان هایی غیر از کلمات کلیدی

فراتر از کلمات کلیدی(موضوع ها) که چگونه در محتوای صفحات وب بحث و استفاده می شوند، اِلمان هایی به جزء کلمه کلیدی وجود دارند که می تواند بر روی سئو و بهینه سازی سایت شما تاثیر بگذارد.

این اِلمان ها در زیر آورده شده اند:

  • لینک هایی که در صفحه استفاده می شوند: چند لینک در صفحه وجود دارد؟ آیا لینک داخلی است یا خارجی؟ لینک ها به کجا اشاره می کنند؟
  • سرعت بارگذاری صفحه
  • استفاده از ساختار داده ای Schema.org و نشانه گذاری های دیگر
  • ساختار URL صفحه
  • سازگاری با موبایل
  • متا داده ی صفحه

همه ی المان های بالا به یک گره اولیه بر می گردند: ایجاد یک تجریه ی کاربری مناسب. به هر اندازه که قابلیت استفاده ی صفحه بالاتر باشد(از دو دیدگاه فنی و غیر فنی)، می توان نتیجه گرفت بهینه سازی روی صفحه ی آن بهتر انجام شده است.

شرکت سئوکار ارائه کننده مشاور سئو و آموزش سئو است. جهت کسب اطلاعات بیشتر با ما در تماس باشید.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها