اعلام آخرین وضعیت پرداخت عیدی یک تا ۳.۳ میلیون تومانی

کد خبر: 921963

در حالی که بازنشستگان کشوری بنا بر اعلام مدیرعامل صندوق بازنشستگی امروز عیدی خود را دریافت کردند، خبرهای رسیده حکایت از تامین اعتبار مورد نیاز برای پرداخت عیدی کارکنان دولت دارد.

اعلام آخرین وضعیت پرداخت عیدی یک تا ۳.۳ میلیون تومانی

خبرآنلاین: دولت در سال جاری با هدف تسهیل شرایط حقوق بگیران در اثر رشد تورم، تخصیص بسته حمایتی را نیز برای تمامی کسانی که حقوق کمتر از سه میلیون تومان دریافت می کنند، پیش بینی کرد. کار تخصیص این بسته ها از مدتی پیش آغاز شده و پیش از پایان سال تمام خواهد شد.

کارکنان دولت، کارگران مشمول قانون کار، بازنشستگان لشگری و کشوری و بازنشستگان تامین اجتماعی هر ساله در ماه های پایانی سال عیدی می‌گیرند.

زمان واریز عیدی کارمندان

هر چند کارمندان دولت به سنت هر ساله با حقوق بهمن ماه، اغلب عیدی خود را دریافت می کردند اما امسال دولت تدابیری برای واریز زودتر از موعد عیدی آنان اندیشید. محمد باقر نوبخت، تاکید کرد عیدی کارمندان دولت در بیست و دومین روز از بهمن ماه سال جاری پرداخت خواهد شد. حالا آخرین وضعیت پرداخت عیدی کارکنان از این حکایت دارد سازمان برنامه و بودجه تخصیص اعتبار لازم برای پرداخت عیدی را ابلاغ و خزانه نیز منابع لازم را تأمین کرده است؛ از این رو دستگاه‌ها می‌توانند با اعلام درخواست خود به خزانه‌داری مبلغ عیدی کارکنان را دریافت و به حسابشان واریز کنند.

به این ترتیب هر دستگاه و وزارت خانه‌ای که از بودجه دولتی استفاده می‌کنند و به عبارتی عیدی بگیر دولت هستند می‌توانند با ثبت درخواست خود در خزانه‌داری وجه عیدی کارکنان را پرداخت کنند. طبق مصوبه هئیت وزیران عیدی کارکنان برای امسال یک میلیون تومان برآورده شده و در مجموع اعتبار حدود ۵۰۰۰ میلیارد تومانی برای این پرداخت از سوی سازمان برنامه و بودجه تأمین شده است.

عیدی

بازنشستگان کشوری عیدی گرفتند

در عین حال بازنشستگان کشوری نیز مبلغ عیدی خود را امروز دریافت کردند. تقی زاده مدیرعامل صندوق بازنشستگی گفته است: با هماهنگی های به عمل آمده عیدی یک میلیون و ۴۰۰ هزار بازنشسته کشوری آماده واریز در بیست و یکیمن روز بهمن است.براساس مصوبه هیات وزیران مبلغ یک میلیون تومان به عنوان عیدی به حساب بازنشستگان کشوری واریز خواهد شد.

عیدی کارگران مشمول قانون کار

در پایان سال گذشته تعداد کارگران بیمه شده در ایران برابر با ۱۳ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر اعلام شد. این تعداد فاصله ای زیاد با ینروی واقعی کار در ایران دارد. پیش تر احمد میدری معاون وزیر تعاون، کار ور فاه اجتماعی تاکید کرده بود یک سوم نیروی کار ایران همچنان تحت پوشش بیمه نیست و باید تدابیری برای افزایش پوشش بیمه ای اندیشید چرا که تداوم این روند موجبات بروز مشکلاتی برای این افراد در سنین بازنشستگی را پدید می آورد.

بر اساس قانون کار کارگران مشمول قانون کار مشمول دریافت عیدی در پایان سال می شوند. زمان پرداخت این عیدی اما از سوی کارفرما تعیین می شود و اغلب در فاصله بهمن ماه و سافند ماه این اعتبار پرداخت خواهد شد.

بر اساس قانون کار کلیه کارگاه های مشمول قانون کار مکلفند به هر یک از کارگران خود به نسبت یک سال کار معادل شصت روز آخرین مزد، بعنوان عیدی و پاداش بپردازند. مبلغ پرداختی از این بابت به هر یک از کارکنان نبایستی از معادل نود روز حداقل مزد روزانه قانونی تجاوز کند.

در تبصره یک آمده است: مبلغ پرداختی به کارکنانی که کمتر از یکسال در کارگاه کار کرده‌اند باید به ماخذ ۶۰ روز مزد و به نسبت ایام کارکرد در سال محاسبه گردد. مبلغ پرداختی از این بابت برای هر ماه نباید از یک دوازدهم سقف تعیین شده در فوق تجاوز نماید. به موجب تبصره دو در کارگاه هایی که مطابق رویه جاری کارگاه بیش از مبالغ فوق پرداخت می نمایند. عرف کارگاه معتبر خواهد بود.

همچنین بر اساس بند ۱۰ ماده ۹۲ قانون مالیات مستقیم عیدی سالانه یا پاداش آخر سال جمعاً معادل یک دوازدهم میزان معافیت مالیاتی موضوع ماده ۸۴ قانون مالیات مستقیم است. بر اساس این گزارش در بخشنامه مزد سال جاری، از اوایل سال ۱۳۹۷ حداقل مزد روزانه با نرخ یکسان برای کلیه کارگران مشمول قانون کار (اعم از قرارداد دائم یا موقت) مبلغ ۳۷۰.۴۲۳ ریال (۳۷۰ هزار و ۴۲۳ ریال) تعیین شده بود.

بر همین مبنا مبلغ عیدی کارگران امسال حداقل ۲ میلیون و ۲۲۲ هزار و ۵۳۸ تومان و حداکثر ۳ میلیون و ۳۳۳ هزار و ۸۰۷ تومان است.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها